Aviseringar
Rensa alla

Ont vid sex och annat


Ämnesstartare

hur kan man göra om det gör ont vid sex? killen säger att det är för att jag spänner mig men jag tycker inte att jag gör det.. brukar avta om det är riktigt skönt men många gånger har vi fått sluta för det gör för ont för mig och han har blivit smått sur över det.. funkar väl relativt bra om han bara håller på med fingrar men känns som om jag ska kissa på mig när han gör vissa saker, varför det? :/


   
Citera

Vid vilka andra tillfällen gör det ont? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Vid vilka andra tillfällen gör det ont? 

menade mer med annat att det var annat jag hade problem med också, så som det att det känns som jag ska kissa på mig när han håller på med fingrarna, är sjukt obehagligt så behöver be honom att sluta
gör bara ont när jag har sex med honom..


   
SvaraCitera

Klart att ni ska avbryta om du får ont. Han är ett rövhål om han blir irriterad för det. Använd glidmedel, var riktigt våt och kåt och avslappnad. Stressa inte.


   
SvaraCitera

Är det så att du nyligen kommit igång med sex? I så fall är det så när för väldigt många. Jag tror inte att du ska göra ngt speciellt, utan bara ta det försiktigt och se om det går bättre med tiden. Chansen att det gör det är nog stor. 

Om du haft sex en tid är det nog mer relevant att fundera över orsak. Det kan ju absolut vara ngt som kan åtgärdas, t.ex. delar av mödomshinnan som sitter kvar och som lätt kan plockas bort under bedövning.


   
SvaraCitera

Altså för att vara mer specifik. Är det så att du är klämd mellan att du har ont och känner obehag, och att du känner et behov av att vara honom till lags och således tortera dig med att försöka. Tänk att om han absolut vill ha sex trotts ditt obehag och inte kan ta det lugnt, då är det en indikation på att han inte direkt är rätt pojkvänsmaterial. Han bryr sig inte så mycket om dig egentlige, och det kan du få erfara i andra former i framtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow: Är det så att du nyligen kommit igång med sex?

kan nog säga så ja.. första gången var påtvingat av en kille på en fest och sen har jag haft sex vid nåt enstaka tillfälle efter det fram tills nu då det har varit 1-3 gånger i veckan, eller ja.. försökt, inte alltid funkat..


   
SvaraCitera

Kirokiro: menade mer med annat att det var annat jag hade problem med också, så som det att det känns som jag ska kissa på mig när han håller på med fingrarna, är sjukt obehagligt så behöver be honom att sluta

gissningsvis försöker din kille göra något som han tänker ska stimulera g-punkten, men går för långt in och lägger allt tryck på urinblåsan istället. följden är rätt lättbegriplig. fortsätter han med samma sak igen får du förklara att det inte är skönt för dig utan bara obehagligt.

annars behöver ni nog testa att ha förspel mer på ditt vis. låt sexet ta tid och låt honom inte penetrera dig förrän du faktiskt vill, fysiskt. om han vill smeka eller fingra dig under förspelet, visa vad du själv tycker är skönt och brukar göra. får han inte in finessen så gör du det själv.


   
SvaraCitera

Kirokiro:

menade mer med annat att det var annat jag hade problem med också, så som det att det känns som jag ska kissa på mig när han håller på med fingrarna, är sjukt obehagligt så behöver be honom att sluta
gör bara ont när jag har sex med honom..

Kan vara så att han stimulrerar g-punkten och då kan man känna sig lite kissnödig, dock ska det vara skönt också, inte obehagligt, säg till dig kille "det blir bättre om du gör såhär..." istället för att säga att han gör fel 🙂


   
SvaraCitera
tla
 tla

Det kan ju vara så att du har svamp också. Det är tydligen inte helt ovanligt att man får det när man har sex med en relativt ny partner. 


   
SvaraCitera

Gasolinerainbow: delar av mödomshinnan

Året är 2014 och du har ännu inte snappat upp att någon mödomshinna inte existerar?


   
SvaraCitera

Ts, jag tycker att du ska säga till din pojkvän att det inte är ett dugg acceptabelt av honom att bli arg för att du vill avbryta sexet när det gör ont. Usch vilket sunkigt beteende.
Sen måste ni tillsammans fundera på hur ni ska göra för att det ska bli bekvämt för dig också. Vill du ha sex alla gånger ni har sex? Längre förspel? Glidmedel? Annan ställning? 


   
SvaraCitera

Fingerprints:
Ts, jag tycker att du ska säga till din pojkvän att det inte är ett dugg acceptabelt av honom att bli arg för att du vill avbryta sexet när det gör ont. Usch vilket sunkigt beteende.
Sen måste ni tillsammans fundera på hur ni ska göra för att det ska bli bekvämt för dig också. Vill du ha sex alla gånger ni har sex? Längre förspel? Glidmedel? Annan ställning? 

Håller med om detta. Han verkar ju helt dum i huvudet.

Gör det
ont inne i dig eller i/runt själva öppningen? Man kan få sprickor där
och är det sen för torrt eller liknande så kan de rivas upp igen. Kan ju
vara något sånt också. Funkar inte glidmedel och annat för att göra det
våtare så kan det vara värt att kolla upp på t.ex. ungdomsmottagningen.
Finns salvor och grejer man kan få i så fall.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Året är 2014 och du har ännu inte snappat upp att någon mödomshinna inte existerar?

Vart är gilla-knappen när man behöver den Tumme upp


   
SvaraCitera

Fingerprints:

Året är 2014 och du har ännu inte snappat upp att någon mödomshinna inte existerar?

Fast det är väl egentligen det som idag kallas för hymen? Dvs att slidvecket finns, men att det inte har något med varken hinna eller mödom att göra.


   
SvaraCitera