Aviseringar
Rensa alla

Opensolaris och flash


MrKimm:

Men den mest populära chatt-klienten i Unix-miljö (bortsett från Mac) är Pidgin,

kanske men jag är tveksam.


   
SvaraCitera

grön_apa:

kanske men jag är tveksam.

Pidgin är helt klart populär, vilken tänker du på?


   
SvaraCitera

aristoteles:

Pidgin är helt klart populär, vilken tänker du på?

Tankarna faller på irssi som också onekligen är populär 😉 vilken som är populärast vet jag dock inte :S


   
SvaraCitera

grön_apa:

Tankarna faller på irssi som också onekligen är populär 😉 vilken som är populärast vet jag dock inte :S

Fast han var dock ute efter något som hanterar msn-protokollet.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Fast han var dock ute efter något som hanterar msn-protokollet.

fast det var detta jag asvarade på

MrKimm:

Men den mest populära chatt-klienten i Unix-miljö (bortsett från Mac)


   
SvaraCitera

grön_apa:

fast det var detta jag asvarade på

Allt fler sm använder Unix-liknande system (då tänker jag främst på linux [crazy]) är folk som bara vill använda datorn för att surfa och skriva, det alldagliga alltså! IRC är i dagsläget mer för avancerade användare, de flesta vill bara kunna ansluta till MSN eller liknande.

Fast, iofs, om man är strikt nog att inte räkna Linux-system som en Unix-miljö så är det kanske irssi som dominerar [crazy]


   
SvaraCitera

MrKimm:

Fast, iofs, om man är strikt nog att inte räkna Linux-system som en Unix-miljö så är det kanske irssi som dominerar [crazy]

Irc? Vad är det för nymodigheter? Här kör vi telnet och write.[no-no]


   
SvaraCitera

Skaffa ubuntu. [wink]


   
SvaraCitera

matteläxan:

Skaffa ubuntu. [wink]

Ubuntu må vara kurant, men det är allt det är.


   
SvaraCitera
Åtta

aristoteles:

Ubuntu må vara kurant, men det är allt det är.

Google håller ej med.

Image


   
SvaraCitera

Åtta:

Google håller ej med.

Jag ser icke din bild, men du vill antagligen säga att ubuntu är bäst/störst/dylikt, det får du gärna tycka. Ubuntu är mer eller mindre en defacto standard, och därmed kurant, men jag skulle inte vilja påstå att det är så himmla bra.


   
SvaraCitera
Åtta

aristoteles:

Jag ser icke din bild, men du vill antagligen säga att ubuntu är bäst/störst/dylikt, det får du gärna tycka.

Nej. Förvisso tycker jag att Ubuntu är väldigt bra på sitt sätt, men de google-resultat som jag i min bild visade uttryckte följande åsikter eller påståenden:
Ubuntu is...
*apache installed
*not in the sudoers file
*running in low graphics mode
*is getting slow
*slow


   
SvaraCitera

Åtta:

Nej. Förvisso tycker jag att Ubuntu är väldigt bra på sitt sätt, men de google-resultat som jag i min bild visade uttryckte följande åsikter eller påståenden:
Ubuntu is...

Såpass, det var ju.. festligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu vill jag få GIMP att funka, men hittar ingen enkel information om det när jag googlar.
Är det krångligt att få GIMP att funka?


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Nu vill jag få GIMP att funka, men hittar ingen enkel information om det när jag googlar.
Är det krångligt att få GIMP att funka?

Prova detta: http://nikmaslov.com/blog/blog1.php/2009/01/13/opensolaris-tuning-latest-gimp-aa...


   
SvaraCitera