Aviseringar
Rensa alla

operation?


Ämnesstartare

Hej
Nån som vet om det går att göra bröstförminskning när man är 15-16 år? Eller går de inte eftersom dom växer än?
Tacksam för svar


   
Citera

tror du måste vänta till dom har växt klart..
känns ju lite onödigt att minska dom om dom kommer växa mer liksom


   
SvaraCitera

Är väl bara om du har allvarlig ryggproblem som det går att överväga


   
SvaraCitera

VA!?[shake] varför vill du göra något sådant?[sad]


   
SvaraCitera

fråga: läkare

vet en tjej som gjorde när hon var 15-16 iaf


   
SvaraCitera

kebu12:

VA!? varför vill du göra något sådant?

ChickiBull:

allvarlig ryggproblem

[confused]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

[confused]

men då får man väl fixa ryggen istället för att göra tuttarna mindre[confused]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Är väl bara om du har allvarlig ryggproblem som det går att överväga

Eftersom man inte får förstora sina bröst förrän man fyllt 18 (am I right?) tror jag inte heller att man får förminska dem innan. Det är ju som tidigare skrivits heller inte särskilt smart eftersom kroppen fortfarande växer.

Det här med ryggen: Om du känner att dina bröst är i vägen och för stora och att du helt enkelt inte trivs i dem får du betala förminskningen själv. Men om en läkare kan intyga att de belastar ryggen för hårt och att en förminskning skulle kunna vara bra att göra för att undvika eventuella kostnader i framtiden pga ryggproblem kan du komma att få din operation betald. Min mamma fick en gratis bröstförminskning pga detta.


   
SvaraCitera

kebu12:

men då får man väl fixa ryggen istället för att göra tuttarna mindre

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lr så väntar du tills du vuxit klart ba!!!!!!!!


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

Eftersom man inte får förstora sina bröst förrän man fyllt 18 (am I right?) tror jag inte heller att man får förminska dem innan.

man får förstora sina bröst innan man fyllt 18.
Du kan inte jämföra en bröstförminskning av medicinska skäl med en bröstförstoring av enbart estetiska.


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Du kan inte jämföra en bröstförminskning av medicinska skäl med en bröstförstoring av enbart estetiska.

Det gjorde jag inte? jag sa att man kan få bidrag för att operera sig av medicinska skäl men inte om man bara "har lust".
Antar att du menar att man kan få operera sig tidigare om det är för medicinska skäl?


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

Det gjorde jag inte? j

johoo

Postlapsaria:

Eftersom man inte får förstora sina bröst förrän man fyllt 18 (am I right?) tror jag inte heller att man får förminska dem innan.

det är inte samma sak.
men nu får man ju förstora dem innan 18 års ålder också.

Postlapsaria:

jag sa att man kan få bidrag för att operera sig av medicinska skäl men inte om man bara "har lust".

ja, det sa du sen. i det andra stycket!


   
SvaraCitera

Hehe, gillar diskussionen.

Har hört att man kan åka till Polen? Men gör inte det.


   
SvaraCitera

ClaraAndersson:

bröstförminskning

skämtar du!?


   
SvaraCitera