Aviseringar
Rensa alla

optimism


Ämnesstartare

hur är du inställd till detta? är det att vara dum och naiv eller att ha en god inställning för att saker ska rulla på med en mindre tyngd? är det att spela en roll eller är det genuint? anser du dig vara mer optimist eller pessimist? är det självvalt eller försöker du ändra på det?

dela gärna med er av egna tankar kring ämnet också. =)

y3Yxr.gif


   
Citera
Ämnesstartare

är skeptiskt inställd till de som oftast kallar sig optimister


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lever efter devisen att man inte skall ta ut något i förskott, för då blir man bara besviken. Om det däremot händer något positivt som man inte har väntat sig så blir man desto gladare! Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är hopplöst romantisk optimist angående mänsklighetens framtid och kronisk pessimist angående mitt eget liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dras med optimism ibland för att inget annat återstår


   
SvaraCitera
Exner

Allt blir alltid bra snart nog!


   
SvaraCitera
reben

e ganska mkt pessimist men när jag ger råd till andra e ja alltid optimist ^_____^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan man säga att både optimism och pessimism ofta används som försvarsmekanismer mot verkligheten? att man väljer att anta en viss inställning till allt innan det händer för att undvika att tänka så mycket på det, till exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är sjukt optimistisk oftast. Inte just nu, iofs, pga jätteledsen men annars. I vardagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tenderar att vara optimistisk och är nog aningen blåögd ibland, speciellt när det gäller min inställning till andra människor. Huruvida man är naiv-optimist eller "vettig"/kritisk optimist beror väl på vilka situationer/lägen man ställer sig positivt till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pendlar mellan "Yaaay världen HjärtaHjärta Jag kan göra allt och allt är möjligt!!" till "fuck the world." 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kef


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är pessimistisk skulle jag säga. Är så av naturen har jag märkt, försöker att tänka mer optimistisk men historien (min egen) säger annat.


   
SvaraCitera