Aviseringar
Rensa alla

Optimist eller pessimist?


Ämnesstartare

oggelgoggel:

Imorgon skall jag gå till jobbet, det är ju skönt att ha nånstans att gå iaf.

[y]

Precis! Man ska vara glad över det man har : )

Evil Conduct:

Bara lite cynisk och bitter

Det är inge bra, det mår du bara sämre av själv. Var positiv och se det positiva i människor fast du kanske ogillar vissa människor [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pessimistisk realist [no-no]


   
SvaraCitera
Exner

sylar:

Ja, jag är jättepositiv : ))) (Du röstade på detta alternativ)

[mad]


   
SvaraCitera

sylar:

Nej, jag är negativ och allt suger :((( (Du röstade på detta alternativ)

Är man optimistisk hela tiden så är man bound to be disappointed. Det är lika bra att inte hoppas på någonting eller tro det sämsta för då blir man inte besviken, utan man blir istället överraskad oftare! DET GÄLLER JU ATT TÄNKA LITE! [party]

Det är awesome.


   
SvaraCitera

sylar:

Nej, jag är negativ och allt suger :((( (Du röstade på detta alternativ)

Då blir man inte lika besviken ifall man har rätt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Då blir man inte lika besviken ifall man har rätt 🙂

SWEEET:

Är man optimistisk hela tiden så är man bound to be disappointed.

Istället är man miserable hela tiden. Är man positiv så är man istället lyckligt hela tiden [cool][cool]

SWEEET:

utan man blir istället överraskad oftare! DET GÄLLER JU ATT TÄNKA LITE! [party]

Det är awesome.

Du är alltså lite positiv iallafall [party]

SWEEET:

Det är lika bra att inte hoppas på någonting eller tro det sämsta för då blir man inte besviken

Man behöver inte tro det sämsta i onödan när man vet att det kommer gå bra [zzz]


   
SvaraCitera

sylar:

Du är alltså lite positiv iallafall [party]

Nej. Nu blev jag ju överraskad igen.

sylar:

Man behöver inte tro det sämsta i onödan när man vet att det kommer gå bra

Men om man vet att det kommer gå bra och det inte gör det, då blir man ju besviken. Om man hade trott att det skulle gå dåligt så skulle man ju bli överraskad vad man än gjorde eller misslyckades med. Skitbra.


   
SvaraCitera

Onanist [blush][blush][blush][blush][blush]


   
SvaraCitera

sylar:

Nej, jag är negativ och allt suger :((( (Du röstade på detta alternativ)

Hatar allt.


   
SvaraCitera

sylar:

Det är inge bra, det mår du bara sämre av själv. Var positiv och se det positiva i människor fast du kanske ogillar vissa människor [y]

Äh jag är ganska tillfreds med mig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SWEEET:

Men om man vet att det kommer gå bra och det inte gör det, då blir man ju besviken.

Nej då, då är det bara att ta det som det kommer isåfall. Inget ont kommer av att vara positiv. Blir man besviken kan man tänka positivt [y]

Fast jag tror du och jag tänker i olika sammanhang just nu. Om man exempelvis är dåligt inställd till en viss sak man tycker är jobbig, det är inte en frågan om att bli besviken eller inte. Det du tar som exempel låter mer som att man ska vara positivt inställd inför ett fallskärmshopp eller något liknande.

SWEEET:

Om man hade trott att det skulle gå dåligt så skulle man ju bli överraskad vad man än gjorde eller misslyckades med. Skitbra.

Det betyder att du har en positiv inställning till överaskningen, med andra ord så är du positiv [y][y]

Evil Conduct:

Äh jag är ganska tillfreds med mig själv

Kanske du känner så. Men jag vet hur det är att vara hatiskt inställd till människogrupper, människor som man tycker beter sig konstigt. Fast man kanske känner sig ganska bra, så är man ganska olycklig av allt hat och negativa inställning.


   
SvaraCitera

sylar:

Kanske du känner så. Men jag vet hur det är att vara hatiskt inställd till människogrupper, människor som man tycker beter sig konstigt. Fast man kanske känner sig ganska bra, så är man ganska olycklig av allt hat och negativa inställning.

Det är inga speciella människogrupper eller hur man vill uttrycka det, det är människor i allmänhet bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Det är inga speciella människogrupper eller hur man vill uttrycka det, det är människor i allmänhet bara

Så istället för att hata alla människor så skulle du må bättre av att vara positivt inställd [zzz]


   
SvaraCitera

sylar:

lite båda(Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

sylar:

Så istället för att hata alla människor så skulle du må bättre av att vara positivt inställd [zzz]

Tror jag inte på


   
SvaraCitera