Aviseringar
Rensa alla

orättvist ultimatum ?!?!1++


Ämnesstartare

Jag tycker väl inte det är helt okej men jag kan förstå honom om

DeathOrGlory:

Han kanske inte vill vara ihop med en knarkare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kPTRRRR:

alltså jag fattar ju det.

Bra.

kPTRRRR:

men känns ändå orättvist att han bara kan bestämma vad jag ska göra och inte göra för att han inte vill.

Han bestämmer inte utan säger bara att han inte vill vara ihop med en knarkare. Det är upp till dig att välja på din pojkvän eller knarket.

kPTRRRR:

han har ingen vettig anledning ju 🙁

Att du knarkar är hans anledning.


   
SvaraCitera

kPTRRRR:

men känns ändå orättvist att han bara kan bestämma vad jag ska göra och inte göra för att han inte vill. han har ingen vettig anledning ju 🙁

det försöker han inte göra, han säger bara att han inte vill vara tillsamans med en knarkare vilket är hans eget val.. sen får du göra som du vill fortsätta knarka och bli dumpad eller sluta knarka.


   
SvaraCitera

som alla skrivit ovan, hur kul är det att vara ihop med en knarkare?
min bror sa till sin tjej att slura röka vanlig cigg, och de e ju bra eftersom de e ohälsosamt. Fast båda dricker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grön_apa:

, han säger bara att han inte vill vara tillsamans med en knarkare vilket är hans eget val..

mm,
vet ni har rätt.
blir bara lackkkkkk !
är ju ingen big deal egentligen.


   
SvaraCitera

kPTRRRR:

men kan jag ge honom ett ultimatum om att han inte får titta på andra tjejer för att jag inte "vill" det 🙁

att titta är inte olagligt. knarka är det. sen kanske du säger att han inte får dricka heller, men det är i alla fall socialt accepterat, så är det bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mycket orättvisa ultimatium. Verkligen. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

olagligt.

Lajnowh:

han inte får dricka heller,

men han är sexton, det är också olagligt 🙁

Lajnowh:

så är det bara.

vet egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WannabeFine:

Mycket orättvisa ultimatium. Verkligen. [rolleyes]

alla ultimatum är iofs orättvisa.
men känns ju jobbigt ?!?! 🙁


   
SvaraCitera

nån gång ibland tycker inte jag personligen är nåt problem..
det är kasst om han inte respekterar det, om han hade bättre argument så visst, om det var något specifikt problem som följde med rökandet.. bara för att det är "fel" tycker jag är en dålig anledning att sätta ett ultimatum iaf..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kPTRRRR:

men känns ju jobbigt ?!?! 🙁

Älskar han dig verkligen om han lägger ett sånt ultimatium? tänk på det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår dig precis. Jag tycker också att det är fullkomligt efterblivet att ställa ultimatum utan att ens försöka stärka sin ståndpunkt med argument. Med det sagt så tycker jag verkligen inte att det är okej för honom att ställa ett sådant ultimatum. Givetvis är det hans val huruvida han vill vara tillsammans med dig, men i så fall så kan man inte säga att det är "ditt fel" därför att du inte går med på hans krav.

Låt oss byta ut "röka hasch" mot "sjunga i duschen". Skulle ni tycka att hennes pojkvän hade helt rätt i att han kräver att hon slutar sjunga i duschen? Inte därför att han får ont i öronen eller för att grannarna klagar, utan endast därför att han inte tycker att det är okej. Om han då gör slut med henne därför att hon inte slutar sjunga i duschen, är det då hon som gjort något fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

die irl imo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kPTRRRR:

tycker ni att det är okej att min pojkvän ställer ett ultimatum på att om jag röker olagliga droger så kommer han lämna mig ?

Ja, jag skulle sticka tvärt om jag var din pojkvän o du höll på med såna saker!


   
SvaraCitera

kPTRRRR:

men kan jag ge honom ett ultimatum om att han inte får titta på andra tjejer för att jag inte "vill" det 🙁

klart du kan. men innan du gör det bör du fundera på om det verkligen är så viktigt för dig att du är beredd att lämna honom för det

Lajnowh:

att titta är inte olagligt. knarka är det. sen kanske du säger att han inte får dricka heller, men det är i alla fall socialt accepterat, så är det bara.

det handlar inte om det egentligen utan om att alla får sätta sina egna gränser om det är olagligt/farligt/accepterat har inte med saken att göra


   
SvaraCitera