Aviseringar
Rensa alla

Orakat eller rakat på tjejer?


Ämnesstartare

Vad föredrar ni? Ska tjejer vara rakade eller orakade? 


   
Citera

Denna ständiga fråga. Varför är det inte lika stor fokus på mäns kroppshår efter all denna tid med fokus på kvinnors? 
Kan vi kvinnor någon jävla dag få vara fria att se ut som vi vill utan att orsaka ramaskri, tack.


   
SvaraCitera

Rakat, annars är det äckligt. 


   
SvaraCitera
time
 time

Tjejer ska vara precis som de känner för. Och det är inte äckligt att vara orakad, vad än vissa tramsiga personer säger.


   
SvaraCitera

Är det nu man ska ta åt sig eller.... Rullar ögonen


   
SvaraCitera

time:
Tjejer ska vara precis som de känner för. Och det är inte äckligt att vara orakad, vad än vissa tramsiga personer säger.

Man kanske gör något för sin partner? Tjejer eller killar kanske inte tycker att deras partner som är kille och har könshår ska ha det heller. Galen


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude: jejer eller killar kanske inte tycker att deras partner som är kille och har könshår ska ha det heller.

nu handlar det om samhällsstrukturen att tjejer inte _ska_  ha kroppshår och ej enskilda fall


   
SvaraCitera

time:
Tjejer ska vara precis som de känner för. Och det är inte äckligt att vara orakad, vad än vissa tramsiga personer säger.

D1a

Niklas:
Är det nu man ska ta åt sig eller.... Rullar ögonen

Ja det tkr jag låter rimligt.


   
SvaraCitera
time
 time

Niklas:
Är det nu man ska ta åt sig eller.... Rullar ögonen

Ja det hoppas jag att du gör. Tumme upp

SvenskWithAttitude:

Man kanske gör något för sin partner? Tjejer eller killar kanske inte tycker att deras partner som är kille och har könshår ska ha det heller. Galen

Eller så inser man sitt egenvärde och låter bli att para sig med någon som vill bestämma över något så trivialt som ens eget kroppshår, oavsett kön.


   
SvaraCitera

time: Eller så inser man sitt egenvärde och låter bli att para sig med någon som vill bestämma över något så trivialt som ens eget kroppshår, oavsett kön.

Varför är det så kontroversiellt att folk har preferenser om det motsatta könet? (Om man då är heterosexuell). Har svårt att se att du skulle tycka det var speciellt hemskt om någon hade preferenser över hur män ska vara, tex med hår, utseende, huvudbonader eller liknande. Ingen har ju föreslagit lagstiftning eller liknande utan bara berättat vad man har för smak när någon frågat.


   
SvaraCitera
penja

Jag förstår faktiskt inte att folk ens lägger märke till det. Jag noterar ens inte om min partner är rakad eller inte. 


   
SvaraCitera
time
 time

Niklas: Varför är det så kontroversiellt att folk har preferenser om det motsatta könet?

Det är inte kontroversiellt alls. Poängen är att man ska göra det man själv vill med sin kropp, inte vad ens partner vill. Är det verkligen en så jobbig tanke, att tillåta sig att fokusera på sig själv? 


   
SvaraCitera

bryr mig ej


   
SvaraCitera

Varför är det här ett problem?


   
SvaraCitera

tänker inte slicka om det är hår där 


   
SvaraCitera