Aviseringar
Rensa alla

Orakat eller rakat på tjejer?


raka är ju egentligen inte bra då mam skapar assmå sår över hela ytan där man rakat.. men rakat är snyggt liksom sen gör individen som den vill


   
SvaraCitera

Jag som tjej känner att jag är fräschast rakad, gillar inte att ha hår. (Påstår dock inte att alla kvinnor borde raka) men jag tycker det är fräschast!


   
SvaraCitera

Föredrar rakat


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

föredrar starka karaktärer. 


   
SvaraCitera

herkuled:
Varför är det här ett problem?

För att människor har ingenting bättre för sig än att skapa onödiga problem.


   
SvaraCitera

time:
Tjejer ska vara precis som de känner för. Och det är inte äckligt att vara orakad, vad än vissa tramsiga personer säger.

^


   
SvaraCitera
Yaren

Niklas:
Är det nu man ska ta åt sig eller.... Rullar ögonen

Ja tack


   
SvaraCitera

time: Det är inte kontroversiellt alls. Poängen är att man ska göra det man själv vill med sin kropp, inte vad ens partner vill. Är det verkligen en så jobbig tanke, att tillåta sig att fokusera på sig själv?

De allra flesta vill nog göra det partnern tycker om. Det är ganska rimligt att man anpassar sig efter varandras preferenser och även efter vad det motsatta könet generellt tycker om. Sedan är det ju fortfarande ingen som förespråkat tvång. Själv svarade jag bara på en fråga av vad jag personligen tycker och trots det blir jag kallad tramsig.


   
SvaraCitera

Spelar inte så stor roll för mig, de gör som de vill. Jag tycker också att alla får ha åsikter, gillar inte den åsiktscensur som ofta förespråkas idag.


   
SvaraCitera

aristoteles: gillar inte den åsiktscensur som ofta förespråkas idag.

det är väl könsnormer som börjar ifrågasättas i högre grad än förut, vilket väl bara är positivt. 


   
SvaraCitera

aristoteles:
Spelar inte så stor roll för mig, de gör som de vill. Jag tycker också att alla får ha åsikter, gillar inte den åsiktscensur som ofta förespråkas idag.

Detta! Tjejer får ha hur många preferenser som helst om killar. Längd, hår, stil, kläder osv. (Vilket är helt rimligt) Men så fort killar har preferenser om tjejer, och av en så rimlig sak som behåring, eller typ vikt, ja då tar det hus i helvete. Då är man enligt feministerna tramsig, patriarkatets väktare och satan personifierad. "Alla ska få göra som de vill!!" Ja? Ingen har sagt något annat. 


   
SvaraCitera
time
 time

Niklas: Det är ganska rimligt att man anpassar sig efter varandras preferenser och även efter vad det motsatta könet generellt tycker om.

Nej, det är inte "ganska rimligt". Rimligt är att man gillar varandra när båda är sig själv.


   
SvaraCitera

Att ha "preferenser" är inte  detsamma som att påstå att allt utanför ens "preferenser" är äckligt. Det är också nyttigt att se bortom navelskåderiet och kontemplera över orsaken till ens "preferenser."


   
SvaraCitera

sedan kan ju båda vara sig själva och ändå ta lite hänsyn till sin partners preferenser osv


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
sedan kan ju båda vara sig själva och ändå ta lite hänsyn till sin partners preferenser osv

Precis, som om det minsta lilla anpassning till vad andra tycker, vare sig det är "mode", vänner, partners, generell uppfattning hos det motsatta könet eller liknande, skulle vara en katastrof och att fullständigt tappa bort sig själv. Vafan pågår liksom... Rullar ögonen


   
SvaraCitera