Aviseringar
Rensa alla

Ord om kärlek.


Ämnesstartare

Det finns ingen definition av kärlek! Kärlek bara är. Allt positivt med kärlek har en negativ motpart.
Kärlek är glädje och sorg. Den är sann och den är falsk. Den har en början och den har ett slut..

Vi har alla upplevt den och allt vad den innebär. Heta kinder, gå på moln, fjärilar i magen och känslan utav att världen är hel!
Vi har alla upplevt den och ALLT vad den innebär... Avundsjuka, smärta, rädsla och den förgörande sorgen.

Många av orden jag kommer skriva är direkt tagna av filmer och böcker eller inspirerande av dem. Men de är inte mindre sanna för det.
Varje gång jag blir kär börjar mitt hjärta slå snabbare, en rätt vanlig kliché som blivit vetenskapligt bevisad. Fast även om någon kan bevisa varför jag känner dem känslor jag gör så tror jag inte på att kärlek är vetenskap. Jag VÄGRAR tro! Och jag tror att väldigt många känner precis som jag. När dem är kära.
När du är kär känns det som magi. Som att alla planeter står i linje eller något annat sagolikt trams. Men det spelar ingen roll! Du är kär och det allt som betyder något!

Come what may
Come what may
I will love you until my dying day

Även om jag för stunden vill tro att dem känslorna är sanna så förstår jag efteråt att det tyvärr bara ÄR sagolikt trams. Kärleken är lika flyktig som det andetag du tar just nu.

Om man är som jag och blir kär väldigt lätt så har man känt dem här känslorna för säkert ett 20-30tal personer. Och varje gång är det samma sak! Man tror att man har hittat den rätta och allting flyter på som det ska. Men varje gång kommer det "där" och förstör! VARENDA JÄVLA GÅNG!

Då kommer den där fruktansvärda smärtan! Allting rasar samman men en sak består. Kärleken. Men istället för att vara något positivt så har den förvandlats till ett något hemskt. Hat! Ilska! Ensamhet..
Vad jag hatar det här!

Jag är kär. FAN!

--------------------------------------------------------------------------------

"Postade" det i klotter eftersom jag inte har någon ENORM lust att prata om det utan bara skriva av mig.


   
Citera

Just nu känner jag mig rätt lovesick (dock på grund av att jag ätit dåligt och saknar en person som inte saknar mig då den ligger och sover), men samtidigt gör kärlek en otroligt stark och för mig gör det att jag känner att jag klarar av allt i hela världen. Inget spelar någon roll, bara hon finns där.

Men sen när hon inte längre finns där... usch... dock känner man att man kan klara av allt igen då, dock eftersom man redan förlorat det viktigaste så då spelar inga andra konsekvenser någon roll.

Men tycker nog att vara kär är världens bästa känsla, om den är besvarad.

Tomtefar:

Om man är som jag och blir kär väldigt lätt så har man känt dem här känslorna för säkert ett 20-30tal personer

Har inte, har väldigt svårt att bli kär, men då blir jag typ för kär ;S

Men kan i alla fall som du säga

Tomtefar:

Jag är kär. FAN!


   
SvaraCitera

dem dem dem


   
SvaraCitera

Haha, alltså, va?


   
SvaraCitera