Aviseringar
Rensa alla

oregelbunden mens


Ämnesstartare

hittade inte ett liknande ämne nån stans, och jag är så cool så att jag startar ett eget.
okej, det är så att jag fick mens för TRE år sedan. först nu reagerar jag på att den faktiskt hoppar över flera månader. jag får därför mens typ 5, 6 gånger om året, är det normalt?

nu menar jag inte typ "hjälp, mina tuttar är olika stora, är det normalt?" men är detta verkligen en healthy mensvana?

vill bara påpeka att jag är normalviktig


   
Citera
Ämnesetiketter

Du är med barn. Eller så har du aids. I vilket fall som helst.. FAIL!


   
SvaraCitera

Det är rätt vanligt, haft min mens sen 03 och den börjar fixa sig redan nu :p och den uteblir ibland vid stress tex.. Gör såhär, fixa en blödningskalender, markera när du har mens och sådär i kanske 5 månader? Sen kan du besöka ungdomsmottagningen och fråga dem.. (Dem kommer att be dig göra det när du frågar dem, så då kan du lika gärna gå dit förberedd)


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Hygien och Intimhygien


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är exakt likdan, men nu verkar den ha fixat sig efter 4 år! haha ;D


   
SvaraCitera
ziiesh

mensen kan i princip alltid vara hur oregelbunden som helst och av oändligt många anledningar. Allt från stress, nervositet till sjukdomar och graviditet ändrar mens. Och alla är olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är likadan, jag får mens kanske varannan/var 3e månad.. jag lät en gynekolog undersöka också men allt var normalt, så vissa är helt enkelt såna.


   
SvaraCitera

Äter man p-piller så kommer den ju regelbundet. tex om man har kille och vill vara säker på att man inte är med barn är det ju bra, så man har koll på mensen så den inte hoppar 4månader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har precis samma "problem". Fast det är ju bara gött att få den mer sällan haha.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera