Aviseringar
Rensa alla

Orkan/tyfon i filippinerna 🙁


Ämnesstartare

Vad tycker ni om orkanen i Filippinerna? 

Känns lite som ingen riktigt bryr sig, i alla fall ingen i min familj.

Trodde ett tag min pappa va död för han skulle egentligen vart där och han svarade inte på mina mail på nån dag, sen skrev han att han lyckades ta sista flyget till Cambodja 3timmar innan den komMycket glad men jag är fortfarande orolig över mina vänner som inte har svarat än. jag va med dom under 1månad när jag var där förra vintern... Dom bor i bambuhyddor i regnskogen i leyteLedsen inte direkt det mest hållbara,och inte så lätta att hitta heller.

 bara tanken på att dom kanske just nu ligger fastklämda nån stans och håller på och dö får mig nästan att börja gråta 

Kanske inte så intresant "tråd" men Kände för att skriva lite eftersom ingen vill lyssna typ Förvirrad 


   
Citera

Är väl ingen som vill prata om det. Det är hemskt givetvis men det har hänt men finns egentligen inget att prata om. Fint att din pappa klarade sig dock, är glad för din skull 🙂

Vad dina vänner beträffar, som sagt det är som det är men jag hoppas för din skull att de är okej. Är inte bra på sånt här som du kanske märker men som sagt, hoppas de är okej. Kom ihåg, hoppet är det sista som överger en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:
Är väl ingen som vill prata om det. Det är hemskt givetvis men det har hänt men finns egentligen inget att prata om. Fint att din pappa klarade sig dock, är glad för din skull 🙂

Vad dina vänner beträffar, som sagt det är som det är men jag hoppas för din skull att de är okej. Är inte bra på sånt här som du kanske märker men som sagt, hoppas de är okej. Kom ihåg, hoppet är det sista som överger en.

Blir lätt översvämning på lervägarna där men dom har klarat sig i många orkaner, förhoppningsvis denna oxå


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning:

Blir lätt översvämning på lervägarna där men dom har klarat sig i många orkaner, förhoppningsvis denna oxå

Det hoppas vi med. Du har vårt stöd.


   
SvaraCitera

Skänkte hundra kr, är fattig och inte råd med mer. Hoppas de kommer till hjälp på rätt sätt 🙁 


   
SvaraCitera

Är inget ovanligt med såna katastrofer ,folk som är fattiga och som inte förstår riskerna eller inte vill dra när dom vet att en cyklon drar in över ens egen by/ stad så har man ett val ,söka ordentligt skydd under marken på en hög plats eller riskera dö . Människor har som lever i naturkatastrof riskerade områden  vet vad som gäller när naturen går sina korståg . Inget vi kan ändra eller styra ^^ 


   
SvaraCitera

Min klass skänkte hundra kronor från våran klasskassa =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min pappa skulle tydligen dit om 2dagar och hjälpa till 🙂


   
SvaraCitera

jobbigt att dom gör en bild att dom är helt hjälplösa offer som inte klarar sig utan oss, och samtidigt ser man på bilderna att vissa är glada, och att dom gör saker för att överleva. men det ska vara så synd om dom för alla måste leva på vårat sätt. och man ska tycka synd om dom för att dom använder en elledning till att hänga upp tvätt på, när det egentligen var bra att dom kunde göra det.


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning: Vad tycker ni om orkanen i Filippinerna?

Haha vilken konstig fråga. Känns som det är sånt som händer, tragisk när folk dör såklart men jag har inte tänkt så mycket på den. Är som sagt sånt som händer, ett naturfenomen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Haha vilken konstig fråga. Känns som det är sånt som händer, tragisk när folk dör såklart men jag har inte tänkt så mycket på den. Är som sagt sånt som händer, ett naturfenomen. 

Menade mer om folk bryr sig eller inte, visste inte riktigt hur jag skulle skriva det, är inte så bra på att skriva 


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning: Menade mer om folk bryr sig eller inte, visste inte riktigt hur jag skulle skriva det, är inte så bra på att skriva

Haha okej, det är lugnt. då fattar jag iaf 🙂


   
SvaraCitera