Aviseringar
Rensa alla

orkar inte äta


Ämnesstartare

Så är det för mig med. Men jag vill inte gå ner i vikt så försöker verkligen tvinga i mig mat. Börja med att äta frukost varje morgon även om det är jobbigt, det blir lite lättare att äta sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät mer fika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Började du med någon medicin nyligt? Vissa mediciner gör en helknäpp... Jag vet en som gick ner typ 15 kg på grund av tappad aptit när han började med fluoxetin. Han fick tillbaka aptiten när han lade av med skitmedicinen...
Kolla dessutom upp så att du inte har ett maniskt skov. Det kan vara det också, om du nu är manodepressiv. Det kan kanske låta konstigt, men jag har en i min närhet som är manodepressiv och hon magrar när hon är manisk för hon får inte i sig maten.

Gå till läkarn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jobbigt att ej kunna äta, mat är smaskens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

när han började med fluoxetin. Han fick tillbaka aptiten när han lade av med skitmedicinen...

det är den jag tar.........

Mårran:

Gå till läkarn

mjo men min lyssnar inte typ


   
SvaraCitera

Jag tycker att det är spännande att se hur lite man kan leva på per dag! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

vad fan händer ? kan ju inte precis vara ätstörningar då, eller på g kanske, jag vet inte?

Äs är det när du känner avsky inför att gå upp i vikt och skippar mat pga dåligt samvete (för att "vara tjock") och självkontroll. Känner du så inför mat?

Annars så låter det som en rätt så normal reaktion på ångest. En del blir mer sötsugna av att vara depp eller tröstar sig med mat, en del tappar aptiten totalt.
Jag är en sådan som slutar äta. Så fort jag försöker tänka mig själv ätandes så får jag kväljningar. Det känns konstant som att jag är övermätt, trots att magen gurglar och huvudet värker. Idag t.ex har jag bara fått i mig en skål gröt och några bitar choklad. I normala fall hade jag varit vrålhungrig och antagligen väldigt lättretlig, men nu reagerar min kropp inte ens på det (eller antagligen eftersom jag mår psykiskt dåligt, men ingenting jag märker utöver depressionen). Har inte ätit normalt på en vecka men är fortfarande inte hungrig. Känns underligt då jag annars är en storätare. Mat är på något sätt inte viktigt längre. Ingenting lockar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Känner du så inför mat?

nej, stämmer in på det andra du skrev däremot om ångest ..


   
SvaraCitera

ta mirtzapin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera