Aviseringar
Rensa alla

Orkar inte gå till skolan, hjälp?


Ämnesstartare

Loekring:

Vad är det för skillnad på distans.. Då måste man väl bo i studenlägenhet eller något liknande? Vet inte så mycket vad det är för skillnad bara att det är längre bort?

Nej alltså om man studerar på distans så studerar man hemifrån. Via internet, på ett eller annat sätt. Just på min skola är distanskursen väldigt bra utformad, men jag vet inte riktigt hur det är på andra skolor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Nej alltså om man studerar på distans så studerar man hemifrån. Via internet, på ett eller annat sätt. Just på min skola är distanskursen väldigt bra utformad, men jag vet inte riktigt hur det är på andra skolor.

Okej, men så det funkar bra och så då? Gör man det man ska då om man är hemma och sitter vid datorn? ;o

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Mooderkakan:

Brukar låta så, sen stannar man hemma iaf, men hoppas du klarar det.

Jo oftast så säger man mest så.. Man får helt enkelt försöka i alla fall. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Loekring:

Okej, men så det funkar bra och så då? Gör man det man ska då om man är hemma och sitter vid datorn? ;o

Det kan vara lite svårt ibland, men jag tycker det är lättare att motivera mig att göra uppgifterna hemma än att behöva gå till skolan vid en viss tid, stanna där hela dagen OCH göra uppgifterna. Jag har ju liksom frihet att välja själv när jag vill göra olika saker, fungerar mycket bättre i alla fall för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget:

Det är ju ingen som vill vara kompis med någon man ändå aldrig träffar.

[zzz]
När man gör sitt bästa, är glad och positiv, men inte direkt för på, och ÄNDÅ har man ingen, utan är bara med på nåder. När det varit så ett längre tag och man inte orkar fortsätta så.

Har man bara sig själv att skylla då?


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

När man gör sitt bästa, är glad och positiv, men inte direkt för på, och ÄNDÅ har man ingen, utan är bara med på nåder. När det varit så ett längre tag och man inte orkar fortsätta så.

Har man bara sig själv att skylla då?

Läste du vad jag skrev? Är man inte i SKOLAN är det inte så konstigt att man inte har vänner där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget:

Läste du vad jag skrev? Är man inte i SKOLAN är det inte så konstigt att man inte har vänner där.

Om man är i SKOLAN och är glad och positiv och gör sitt bästa för att få vänner men failar ändå och av det mår så dåligt att man inte pallar gå, bör man skylla på sig själv då?


   
SvaraCitera

hitta nåt att se fram emot iskolan då själv ser jag fram emot att få spel modern warfare2 på min elite[cool]


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

Om man är i SKOLAN och är glad och positiv och gör sitt bästa för att få vänner men failar ändå och av det mår så dåligt att man inte pallar gå, bör man skylla på sig själv då?

Det är ju en helt annan sak, och icke det jag menade. Det jag menade var att man inte har någon chans att få vänner om man inte ens är i skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Jag har ju liksom frihet att välja själv när jag vill göra olika saker, fungerar mycket bättre i alla fall för mig.

Hur fungerar det då? Kan man plugga det som man behöver som grundgrejerna från gymnasiet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Loekring:

Hur fungerar det då? Kan man plugga det som man behöver som grundgrejerna från gymnasiet?

Alltså det är lite svårt att förklara men vi använder oss av ett program som heter first class, som kan påminna lite om ett vanligt internetforum. Sedan är det inte bara att göra uppgifterna och skicka in, utan det är diskussioner och man kan ofta se sina klasskamraters uppgifter osv. Sedan har man träff på skolan tre gånger per termin. Dessutom är kursen i princip gratis. Fast det är ju bara min skola, vet inte hur det är för andra.

Ja man kan läsa upp grundläggande gymnasiebehörighet, och lite till ändå. Det ska man ju kunna på varje allmän kurs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Loekring:

Jag har hoppat av gymnasiet 2 gånger

[chocked]

Jonnybravo91:

Vad sägs om "Vad är det värsta som kan hända?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Ja man kan läsa upp grundläggande gymnasiebehörighet, och lite till ändå. Det ska man ju kunna på varje allmän kurs.

Vilken skola går du på? Är det någon att rekommendera? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera