Aviseringar
Rensa alla

Orkar inte hålla på med all skit längre


Ämnesstartare

Jag orkar inte hålla på med alla droger o all skit längre, men kan inte sluta utan o typ dö... Kan snart inte hålla det hemligt för min familj längre, börjar liksom synas för mycket. 
Hur ska man kunna sluta utan att familjen får reda på nåt?(Är under 18)


   
Citera

   
SvaraCitera

Du kan ju alltid skylla utsättningsbesvären på influensa. Om du nu inte behöver sjukhusövervakad avgiftning pga finns ju grejer man ej ska sluta tvärt med. Dock behöver du ju verkligen stöd och hjälp med detta.


   
SvaraCitera

ska inte säga nåt åker väl käpp rätt åt helveetia pga moderatorerna 


   
SvaraCitera

du får köra cold turkey


   
SvaraCitera
gulan

 råkade just skriva ett inlägg om hur jag hjälpt mina kompisar att ta sig bort från framförallt Kola så läs här --> 

 


   
SvaraCitera
gulan

jag har nyligen skrivit ett bra inlägg om det om olika tekniker som hjälpt mina vänner att sluta med kola så läs här -->   http://specialnotsick.blogg.se/  


   
SvaraCitera

Varför har du gjort dig beroende av saker innan du ens fyllt 18?
Sluta bara om det stör dig, det enda som krävs är lite självdisciplin


   
SvaraCitera

Låt andra hjälpe dig, det kommer troligen att gå lättare för dig.


   
SvaraCitera

Hej! Ska berätta min droghistoria för dig och hoppas att du får nåt nytta av den! 

 

Jag är idag ren, har inte knarkat på ett halvår ungefär, och tänker fortfarande inte göra det. Jag har tagit allt från Amfetamin & Kokain & Ecstasy & Benzo, Hasch, till Morfin, och Metylfenidat. Jag knarkade i flera månader i några år till och från under mina perioder. Jag kan med erfarenhet säga att du inte mår bra, annars hade du aldrig knarkat, om du hade mått bra vill säga. 
Jag vet inte vad som har hänt i ditt liv, hur din umgängeskrets ser ut, om du har ett stabilt hem och ett bra förhållande till dina föräldrar & eventuell partner.. Men nånting får dig att knarka.. Oftast så är det att komma högre upp i eufori & känslor, som man inte kan komma upp till opåverkad blandat med tragedi/sorg.. 
Jag träffade mitt ex, en tjej som fick mig att falla pladask för henne, hon lurade mig totalt att hon älskade mig, hon var det snällaste som någonsin hade funnits, men hon ville bara knarka med mig och må bra för stunden då hon också hade en depression. Jag mådde bra innan henne, men när hon kom in i mitt liv så blev jag knäckt för att hon hela tiden lekte med mig och vid den tidpunkten var jag alldeles för svag för att kunna säga ifrån och glömma henne.. Det var då jag började att använda Morfin, ensam och tillsammans med henne, vi var höga som hus i flera timmar, livet lekte i runt en och en halv månad på denna livsfarliga drog.. Hade också en överdos på den, men klarade mig.. 
Jag kan berätta mer via PM om du vill, du kan prata med mig. Snälla, förstör inte ditt liv med droger.. Jag har knarkat allt som går att knarka och kan säga att inget är värre än ångesten efter att man knarkat, ångesten innan är uthärdligt, men efteråt är den inte det.. Det är då man vill ha mer.. 
Behöver du som sagt nån att prata med kan du skriva ett PM.. Berättar mer där om mina erfarenheter.. 
OBS: för er som undrar, är idag helt ren, har tagit mig ur all missbruk. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppdatering i form av en halv roman om mitt liv för dom som vill veta, jag skäms nästan lite nu när jag ser mina negativa svar till er som försökte hjälpa mig... Kan säga att det dröjde något år innan jag var "redo" att ta tag i mina problem, men nu är det gjort.                                                                            Har inte tagit något (förutom alkohol i "normala" mängder) på ungefär 6månader nu, och har inget jätte sug att göra det heller. Min närmsta familj vet lite om mitt missbruk nu, men dom kommer nog aldrig få veta allt som har hänt eftersom jag skäms så otroligt mycket över vad jag har gjort.                       Men jag gick i alla fall tillslut till ungdomsrådgivningen och berättade för dom om mina problem, fick hjälp och sluta och bytte umgänge vilket var tur för annars hade jag nog inte levt idag.                                         Idag är jag i alla fall en "normal" 17-åring som inte har några större drogskador, men däremot en större livserfarenhet än dom flesta vuxna människor. //TS


   
SvaraCitera
Cobrak

Rekommenderar tolvstegsbehandling!

Du måste även inse att vända på livet kommer krävas energi och tid och att det är viktigt att inte ge upp under tiden. Och om det är så att du har ett fast beroendebeteenee, fixa för Guds skull inte antidepressiva på grund av din depression, det kommer enbart fortsätta missbruket.


   
SvaraCitera