Aviseringar
Rensa alla

Orkar inte leva mer


Ämnesstartare

Jag känner en sådan ånget, jag vill inte leva mer. Jag orkar verkligen inte det här längre, allt är bara skit och vill inte finnas mer.
Vill bara lägga mig ner, dö och bara försvinna från den här världen.
När man levt som maskrosbarn och allt då orkar man inte längre. Nu så vet jag, jag vill verkligen inte mer, det här suger..
FML!


   
Citera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

Behöver du prata?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har försökt snacka ut om det, men det funkar fan inte. Allt alla bara säger är tänk inte så och så...


   
SvaraCitera

Du är 16 år. Det finns mycket bra kvar.


   
SvaraCitera

Du har ett hem, en skolgång, vänner, facebook och föräldrar. Vad fan finns det att gnälla över?


   
SvaraCitera

massgrav:

facebook

facepalm

Image


   
SvaraCitera

massgrav:

Du har ett hem, en skolgång, vänner, facebook och föräldrar. Vad fan finns det att gnälla över?

tänk om hon inte alls har det va


   
SvaraCitera

tycker du ska söka hjälp någonstans ifrån om du inte orkar mer så att du orkar tills det blivit bättre för dig.


   
SvaraCitera

så har jag också känt, och nu är jag lyckligare än någonsin.

attväxa upp kan vara förbannat jobbigt vare sig man har en massa tunga problem eller inte, man måste försöka ha det i bakhuvudet och försöka stå ut. Det kan vara bra att uppsöka en kurator eller liknande för att göra det mindre jobbigt.


   
SvaraCitera

patrick bateman:

facepalm

[cry]

Artie:

tänk om hon inte alls har det va

Ytterst tveksamt.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

så har jag också känt, och nu är jag lyckligare än någonsin.


   
SvaraCitera

NezzieH:

FML

står så grafittat överallt i luleå [blush]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

attväxa upp kan vara förbannat jobbigt

o sen bara "växer man upp" och märker att det inte alls blev bättre, blev ägd.

f ö. att söka hjälp & prata om det är det du borde göra. och om du säger att du redan gjort det men inte blivit bättre eller inte tyckt att det fungerat: dåså, vänd dig till någon annan. finns fullt med dåliga kuratorer/psykologer osv. vet också att det är jobbigt att gå till någon ny, behöva dra historian från början, behöva göra samma saker om och om igen. men förmodligen det som behövs.

tänker inte säga "du är sexton, det blir bra sen", men snarare "du lever och du kan få hjälp att göra saker bättre". ålder hör väl inte hit och alla problem växer inte bort.


   
SvaraCitera

rebeca:

o sen bara "växer man upp" och märker att det inte alls blev bättre, blev ägd.

det kommer säkert! [y] man får försöka vara positivt. generellt mår nog människor betydligt bättre när de lagt tonåren bakom sig och hormonerna lugnat ner sig!

patrick bateman:

.

vad äre patte?


   
SvaraCitera