Aviseringar
Rensa alla

Orkar inte leva


Ämnesstartare

Fingerprints:

Precis, men man måste lära sig att försöka plocka fram de bra sakerna som finns i ens liv också, istället för att bara fokusera på skithögen.

Måste är ett starkt ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Måste är ett starkt ord.

i det här fallet är det ett måste


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man inser att livet är ett stort jävla skämt, stänger av hjärnan och har kul istället.


   
SvaraCitera
zIGGE

2 watch vampire diaries


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det går att ta sig ut ur det dåliga måendet. Om du "ställer dig utanför" dig själv och ser på dig själv, tror du att så som du mår, nu när du är fjorton år, är slutgiltigt och hur du kommer må för alltid?

Det kanske känns så men hur troligt tycker du att det verkar vara egentligen när du tänker efter?

När jag var fjorton bestämde jag mig för att vänta ut saker lite, och göra vad jag kunde under tiden. Rätt som det är så är man lite äldre och tänker lite annorlunda och så fortsätter det.

Eller låter det som flum?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Njutningarna.

Allt från smaken av första kaffet på morgonen till känslan av att vakna bredvid någon man gillar.


   
SvaraCitera

Lyssna på Bring me the horizon - Suicide season eller The comedown. 🙂


   
SvaraCitera

Vet hur det känns och det bästa du kan göra är att gå till BUP. Dom kan verkligen hjälpa dig, jag går där och det är verkligen den hjälpen jag behöver och jag har också varit i samma sits som dig, funderat på självmord och skadat mig själv men det är ingen bra utväg.
Och jo, du är säkert jätteduktig på massa saker! Det behöver inte vara ''stora'' saker eller likadana saker som dina kompisar! [smile].
Vad du än gör, ta inte självmord! Jag lovar dig, det löser ingenting! Kram! [love].


   
SvaraCitera

Det finns massor med bra saker med livet, men de flesta kommer lite senare. Därför vore det ju lite trist att hoppa av nu, när det är som sämst, eller?

Att jobba kan faktiskt vara kul, man gör bra saker och får uppskattning och pengar. Med pengarna kan man resa till fantastiska länder, ut på äventyr. Sedan hittar man någon och blir förälskad, där kommer ju hela biten med sex in vilket ju är rätt fantastiskt egentligen. Så får man barn, små bebisar som håller ens finger i sin hand och allt är ett enda lyckorus. Visserligen går det över lite när man inte får sova på nätterna, sedan blir de 14-åringar och så ska man hålla på och förklara för dem varför livet inte är slut för att de inte har hittat meningen med livet än....men men....

Du behöver inte vara bra på något för att vara värd något. De flesta hittar inte nåt de är bra på förrän runt 19-20-årsåldern. Under tiden är det bara att hänga med i skolan, hitta på kul grejer och skit i framtiden. Den kommer av sig själv!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Användaren finns inte kvar[sad]


   
SvaraCitera