Aviseringar
Rensa alla

Orkar inte med min bästavän


Prata med henne och försök att få henne att förstå hon uppför sig på ett sätt som får dig att må dåligt. Lyssnar honom inte/förstår hon inte/accepterar hon inte hur du känner, så har du det kanske bättre utan henne? Säg att du inte orkar med eran relation som den är nu.


   
SvaraCitera

Tulda:

Det går inte att prata med henne på det sättet.

då är det bara att hitta en ny vän


   
SvaraCitera

Tulda:

Jomen det är ju just det att då sätter hon mina ord emot mig. Hon börjar säga att "hur kan du säga så?" osv och låter helt förkrossad och förstår inte alls hur jag kan vara så elak som säger något sådant och hon börjar babbla om annat som inte hör till ämnet. Helt hopplöst

asså din "bästa vän" är inget annat än nån som utnyttjar dig. säg åt henne att du har bättre för dig än att vara med henne, eftersom hon beter sig som skit. borde inte vara svårt att sluta va med henne om du har LITE självkänsla.[rolleyes]


   
SvaraCitera

Tulda:

Men jag vill ju att hon behandlar mig som jag behandlar henne, då kan jag inte behandla henne som hon behandlar mig...

Haha, vad vackert[cute]


   
SvaraCitera

Jag bröt kontakten med en av mina kompisar för att hon betedde sig som skit. Orkade inte fortsätta tro att hon skulle ändra sig när allt hon gjorde var att svika - så jag slutade hålla kontakt med henne, hur kul vi än haft förut. Man behöver inte stå ut med en massa skit trots att man är kompis med personen. Jag tycker: Bryt kontakten om hon inte kan inse hur hon beter sig/inte förändras till det bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

Jag bröt kontakten med en av mina kompisar för att hon betedde sig som skit.

Jag beundrar det, verkligen. Men hur gjorde du? och vad hände sen?


   
SvaraCitera

Tulda:

Jag beundrar det, verkligen. Men hur gjorde du? och vad hände sen?

Hehe [cheers] Alltså jag var så arg på henne att jag helt enkelt slutade snacka med henne, på msn och telefon menar jag då, för jag brukar inte träffa henne på dagarna eftersom hon bor en bit ifrån/går i min förra klass. Hon brukar fortfarande skriva till mig på msn och ibland fråga om vi kan hitta på något, men jag säger alltid att jag är upptagen eftersom jag inte vill träffa henne mer. Jag vill ta det till den gränsen då hon inser att hon har gjort fel & att det är därför jag ignorerar henne! Den här människan har liksom ingen självinsikt och jag tycker inte JAG ska behöva berätta för henne att hon har varit taskig när hon borde veta det själv. Nu har jag inte träffat henne på mer än en månad [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

slutade snacka med henne

Är det så enkelt? Jag har iofs inte pratat med min bästis i snart en vecka men hon har och andra sidan inte pratat med mig heller. Får se hur det går det där, jag tänkte inte skriva till henne i alla fall. Och vi ses inte heller till vardags, går inte i samma skola osv. Så det blir väl ändå inte så himla svårt att sluta prata med henne, men åh, det känns så svårt. Vi har ju haft så kul ihop och vi hade ju sånna framtidsplaner.

Melinka:

Den här människan har liksom ingen självinsikt och jag tycker inte JAG ska behöva berätta för henne att hon har varit taskig när hon borde veta det själv.

Det håller jag verkligen med om! Men har hon inte frågat vad det är för fel då? För hon borde ju märka att du är annorlunda?


   
SvaraCitera

Djuret:

Behandla henne som hon behandlar dig.


   
SvaraCitera

Lär dig att inte ha människor som inte är bra för dig i ditt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

Lär dig att inte ha människor som inte är bra för dig i ditt liv.

Hur ska jag lära mig det? Det är väl snarare nånting jag måste välja och inte lära mig?


   
SvaraCitera

Tulda:

Hur ska jag lära mig det? Det är väl snarare nånting jag måste välja och inte lära mig?

Nej, du har ett val. Vänner som får dig att må dåligt är inga vänner, släng ut dem ur ditt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

Nej, du har ett val. Vänner som får dig att må dåligt är inga vänner, släng ut dem ur ditt liv.

Ja, det var ju det jag sa, att jag har ett val. Men att just välja att slänga ut sin bästavän ur ens liv är inte precis det lättaste som finns. Hon är ju ändå en del av mitt liv, vi har kul ihop men hon ger mig långsiktigt ingenting alls, hon bara förstör, men ändå, det är svårt att lämna någon.


   
SvaraCitera

Tulda:

Ja, det var ju det jag sa, att jag har ett val. Men att just välja att slänga ut sin bästavän ur ens liv är inte precis det lättaste som finns. Hon är ju ändå en del av mitt liv, vi har kul ihop men hon ger mig långsiktigt ingenting alls, hon bara förstör, men ändå, det är svårt att lämna någon.

Ja, det är svårt. Men är du säker på att du inte är med henne bara för att det alltid varit ni, stämpeln 'bästa vänner'? Ni har helt enkelt växt ifrån varandra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

Ja, det är svårt. Men är du säker på att du inte är med henne bara för att det alltid varit ni, stämpeln 'bästa vänner'? Ni har helt enkelt växt ifrån varandra?

Jo det kan nog stämma att det är just därför att det "alltid" varit vi, ca tre år har det varit vi. Och jag tror verkligen att vi växt ifrån varandra men jag vill väl inte riktigt erkänna det för mig själv. Och hon har med all säkerhet inte samma uppfattning, allt kretsar ju kring henne, hon bryr sig inte riktigt om sånt.


   
SvaraCitera