Aviseringar
Rensa alla

orkar inte mer men vill inte lämna han 🙁


Ämnesstartare

Jag och min kille har varit tillsammans i snart fem månader. Dem första två månaderna ungefär var väldigt underbara, vi var riktigt kära och skolans sötaste par tyckte jag iaf [smile] Men sen gick allt utför, jag började märka att han började bli respektlös mot mig, genera mig inför andra och sa att han inte ville sluta för att han gillade mina reaktioner och tyckte det var kul, tog mig inte på allvar när jag berätta vad jag behövde.

Såhär är det fortfarande trots att min stubin tog slut för en vecka sen och jag blev helt galen och gjorde slut med han, sen tog jag tillbaka honom och nu är det likadant igen, han bryr sig inte men vill ändå inte förlora mig han verkar ta mig för givet...

Han har även kommentarer om min klädstil ibland och om vårat sexliv, han kan komma med små hintar som att du borde kolla på porrfilm så kan du lära dig lite. Det är mycket sånt som han liksom lindar in i fina ord eller skämt för att han ska komma undan med det.

Jag har ingen ork längre och varje gång jag åker hem till min mor är jag helt förstörd vilket leder till att vi också bråkar med varandra. Men ändå kan jag inte lämna han. Jag vet ju hur det kändes för en vecka sen. Jag var tvungen att ta tillbaka honom för att jag trodde jag höll på att gå in i väggen det gjorde så ont i mig. Jag vet inte vad jag ska göra längre.

Kanske också ska nämna att han kan vara extremt omogen ibland trots att han är 20 år gammal, jag är 21. Detta är mitt första riktigt seriösa förhållande, eller vad ska man kalla det, det längsta. Hur som helst är jag inte jätte erfaren av att vara i en nära relation med en kille, alls faktiskt i och med att min far aldrig varit närvarande. Det har tagit lång tid för mig att hitta någon som jag tror på, någon som jag vet inte bara vill ha mig för hur jag ser ut och nu känns det som att han är just den personen, som faktist har känslor för mig.

Han säger att han ser en framtid med mig. Ibland pratar han tom om barn och hur han vill bo och hur vi skulle ha det osv. Hur ska jag få honom att lyssna på mig? Jag vill inte lämna honom utan att försöka [sad]


   
Citera

Skit i honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte så lätt efter fem månader.


   
SvaraCitera

Lämnade min partner efter 15 månader.

invisible:

Inte så lätt efter fem månader.

Dålig stil att kommentera din stil och ditt sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet


   
SvaraCitera

invisible:

Jag vet

Det är jobbigt direkt efter, men efter ett tag så finner man det skönt. Det gäller att ta det steget bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo jag tror det med. Önskar bara det fanns en lösning. Jag har sagt till han att om jag fortsätter må så dåligt av hur han behandlar mig så är det slut mellan oss. Men han verkar tycka att så som han är är hans personlighet och att jag inte ska försöka ändra på honom. Jag vet att jag borde avsluta detta men det känns inte som att jag kan det förens jag vet att inget kommer förändras. Jag antar att ingen annan an jag kan hjälpa mig så det är väl patetiskt att skriva här men jag känner mig hjälplös, kände att jag behövde någon annans synpunkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

invisible:

Jag vill inte lämna honom utan att försöka

Du säger ju att du har pratat med honom. Då har du ju försökt.


   
SvaraCitera

invisible:

verkar tycka att så som han är är hans personlighet och att jag inte ska försöka ändra på honom

Då passar han dig inte. [no-no] Kommer bara vara långdraget och jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dumpa. Du har ju redan tagit upp det med honom, flera gånger vad jag förstått, och han bättrar sig inte. Det finns faktiskt inte mycket att göra annat än att avsluta det innan det blir värre.

Det klart att det är jobbigt efter fem månader, och det blir riktigt jobbigt direkt efter, men det blir bättre och bättre. Och det är lättare att dumpa någon efter fem månader än efter ett år, så det finns inget att vänta på. Just do it.


   
SvaraCitera

Men har du pratat med honom om det, du får väl göra det. Säga som du känner och berätta att du tycker att han tar dig för givet, och att du inte tänker ta det osv.

Okej du hade visst pratat med honom (skumläste). Ibland är det bästa att göra att dumpa, dvs följa hjärnan och inte hjärtat. Du lär inte må bra av att fortsätta vara med honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

invisible:

han inte ville sluta för att han gillade mina reaktioner och tyckte det var kul

invisible:

du borde kolla på porrfilm så kan du lära dig lite.

Fyfan, vilket jävla äckel. Vill slå ihjäl idioten.

invisible:

Men ändå kan jag inte lämna han

Dumpa honom, medan du fortfarande kan. Allt eftersom tiden går kommer du bli mer cementerad i destruktiva förhållanden, söka efter och acceptera samma sorts beteende från män.

Blir så jävla arg. Död åt mänskligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo det har jag, har bara inte vatt med han sen dess. så visst ja det har jag. Men jag är rädd att jag kanske måste göra nått för att hanska ändra sig jag vill ju inte göra slut med han. men jag måste väl då..


   
SvaraCitera

invisible:

men jag måste väl då..

Men vad känner du själv? Tycker du att det är okej att han behandlar dig på det viset? Som sagt tidigare så kommer du hela tiden att acceptera mer och mer sådan beteende och få svårt att avgöra om det är fel eller inte, eftersom du är så pass van vid det. Hitta någon som kan respektera dig för den du är, som kan kommunicera som en 20-åring. Och tro mig, de finns. Ingen är perfekt, nej, men vissa människors dåliga egenskaper kan man leva med, om man jämför med de goda.

Dessutom har du inte gjort något fel, varför skulle han jävlas och säga "hahah ät kackerlackor först, så slutar jag!!!" (typ, lol).. det är ju bara ännu konstigare om han vore sån


   
SvaraCitera

DUMPA !

Mitt ex var precis likadan som du beskriver, kommenterade mina kläder och utseende och fick mig att känna att jag inte dög, men jag var verkligen kär!
Tillslut började mina vänner säga att jag var förändrad, inte alls lika glad och framåt som vanligt, så då insåg jag att det fick ta slut, även fast det var skitsvårt !

Nu saknar jag inte honom alls, men det tog tid innan han försvann ur min hjärna! Dumpa, torka tårarna och njut av ditt liv som DU vill leva det! ^_^


   
SvaraCitera