Aviseringar
Rensa alla

orolig/arg


Ämnesstartare

jag är verkligen orolig och arg för/på en av mina kompisar. hon har alltid (så länge jag känt henne ca. 3 år) festat mycket, feströkt och hållt på. Strulat runt och så. jag har inte riktigt oroat mig förut för hon hade ju koll på det. men nu har det gått överstyr. hon festar varje helg fredag & lördag. på lov festar hon varje kväll alltså måndag - söndag.. hon knullar runt och tycker det är "så" töntigt att inte dricka? hon har även börjat snatta och det värsta av alllt är att hon är stolt över allt detta och verkligen SKRYTER om det.

och på toppen av allt detta har hon börjat bli taskig(are) mot mig. jag börjar undra varför jag låter mig utnyttjas av henne för ja, det är så uppenbart att hon utnyttjar mig. eftersom jag är "smartare" har jag alltid hjälpt henne med skolan och sådär. men jag har ingen aning om vad jag ska göra nu. dumpa henne totalt eller hjälpa henne? jag kan ju tillägga att hon är en sån där person som är omöjlig att argumentera med.


   
Citera

Försök prata med henne, och ifall hon inte lyssnar tycker jag att du ska dumpa henne. Hon kommer förmodligen åka fast, och då lär hon ringa dig, ska du se [smile]


   
SvaraCitera

Hmm svårt...men jag tycker att du ska fösöka hjälpa henne på nått sätt. hon kommer vara väldigt tacksam för det i framtiden[y]


   
SvaraCitera

Skjut henne.


   
SvaraCitera

theperfectgirl:

hon knullar runt och tycker det är "så" töntigt att inte dricka? hon har även börjat snatta och det värsta av alllt är att hon är stolt över allt detta och verkligen SKRYTER om det.

Låter som hon e fjortis på hög nivå, låt henne inse sina misstag själv för hon kommer aldrig att lyssna på vad andra säger


   
SvaraCitera

Mackan93:

Låter som hon e fjortis

Tänkte precis den meningen. [blush]


   
SvaraCitera

theperfectgirl:

dumpa henne totalt


   
SvaraCitera

raally:

dumpa henne.

Hälsa henne att hon är en tönt också.


   
SvaraCitera

theperfectgirl:

hon har alltid (så länge jag känt henne ca. 3 år) festat mycket, feströkt och hållt på. Strulat runt och så

theperfectgirl:

hon festar varje helg fredag & lördag. på lov festar hon varje kväll alltså måndag - söndag.. hon knullar runt och tycker det är "så" töntigt att inte dricka?

theperfectgirl:

och verkligen SKRYTER om det.

OjOjOj, låter som någon är lite avundsjuk[wink]


   
SvaraCitera

låt henne förstöra sitt liv[cheers]


   
SvaraCitera

Sätt dit henne för snatteriet. [bigsmile] Det vore rätt åt henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gothhunter2000:

OjOjOj, låter som någon är lite avundsjuk

ja oj vad avundsjuk jag är. jag vill också förstöra mitt liv . [tard]


   
SvaraCitera

Det måste kännas förjävligt att se sin kompis hålla på med såna saker, men tydligen finns det inte så mycket att göra. Så det enda du verkar kunna göra är att slappna av och låt henne lära av de misstag hon begår. Den enda som egentligen lider utav detta är hon själv.


   
SvaraCitera

theperfectgirl:

. dumpa henne totalt eller hjälpa henne? jag kan ju tillägga att hon är en sån där person som är omöjlig att argumentera med.

Det är ju hennes liv och hon måste ju få göra det som hon vill. Även om det nu kanske itne var det smartaste sättet att spendera sitt liv på så är det ju ändå hon osm själv bestämmer det. Den egna viljan. Dumpa henne inte men "hjälp" henne inte heller om hon inte uppskattar din hjälp. Hon kanske vill klara sig själv? Men det betyder ju itne att ni ska behvöa slita vara kompisar. Men dock om hon trycker ned dig så ska du direkt säga till henne att du inte accepterar sådant beteende. hon kan göra vad hon vill med sitt liv men hon ska inte behöva trycka ned och vara elak med andra för att åstadkomma det hon vill.


   
SvaraCitera

Det ar bara onodigt att lagga ner tid pa manniskor som inte lyssnar, tank pa dig sjalv och agna mer tid at sadana som faktiskt VILL lyssna pa det du har att saga. Ditt liv gar inte ut pa att hjalpa andra som inte vill bli hjalpta. Hon kanske maste halla pa sahar for att lara sig en laxa, den dagen kommer som hon kommer inse att det hon gor ar fel sa sluta oroa dig!


   
SvaraCitera