Aviseringar
Rensa alla

Orolig för allt...


Ämnesstartare

Enda sen jag har varit liten så har jag inbillat mig saker och varit orolig för allt.
till exempel att jag ska få olika sjukdomar och dö. När det var som värst i fyran så gick jag ingenstans, jag satt hemma och jag gick inte till skolan, jag vågade knappt äta för jag var rädd och inbillade mig att all mat fastnade i halsen och jag hade knappt några vänner längre. Jag gick även hos psykolog några gånger.
men med tiden så blev allt bättre och jag fick lära mig att det kommer inte hända någonting!
ah låter säkert helt idiotisk.
men grejen är det att jag tänker fortfarande såhär och det är verkligen jobbigt, det förstör mitt liv ibland. att gå runt och vara orolig för allt.
vad ska jag göra? .
psykologen hjälpte inte så mycket. någon som har något annat tips på vart jag kan vända mig eller hur jag ska göra?


   
Citera

Tänk på alla andra som levt hela sitt liv utan att något liknande har hänt, fråga någon äldre i släkten om det har hänt något sådant dem.

Det är ingen fara, du dör inte av det om det skulle hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zebzyn:

alla andra som levt hela sitt liv

de flesta människor lever hela sina liv... [rolleyes]


   
SvaraCitera

Du låter som om du har blivit din egen morsa. [cute]

Ska man försöka ge ett seriöst tips kanske du bör tänja på dina gränser hela tiden. Varje gång du mår dåligt över något du vet är helt ofarligt, gör det ändå!

Gå ut ur din comfort zone helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bladlusen:

vad ska jag göra? .

Sluta vara så feg, utmana dig själv! Gör gärna saker som är lite läskiga/spännande! Typ som att hoppa bungie jump eller nått..


   
SvaraCitera

Många kommer säkert tycka detta är ett löjligt svar.. men mitt tips är iaf att jobba på självförtroendet och självkänslan.[smile] Att vara stark och trygg i sig själv förändrar ens vardag och man slutar oroa sig för saker.
Man går ofta och orar sig för en massa som sällan eller aldrig kommer inträffa. När saker man inte oroar sig för, men ändå inte väntat sig, inträffar så klarar man sig ur det galant och utan att avlida! [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera