Aviseringar
Rensa alla

Orolig för polare


Ämnesstartare

Hej!
Jo det är så att min polare har varit hemma från skolan nu i över sex veckor. Man har ju hört av honom lite smått under tiden och han har ofta sagt något i stil med "jag kommer på måndag" liksom så jag har inte funderat på det så mycket, han har alltid varit en uppåt kille så jag har ju inte tänkt i dessa banor förut. Men nu gick jag förbi hans hus och började fundera på hur det egentligen är med honom. Han har under en längre tid varit ganska tillbakadragen och så, ofta skyndat sig hem, inte kommit på träningar och så, men i skolan har han varit chill och så. Blev som sagt lite orolig för honom så jag tänkte att jag ska ringa upp honom och kolla hur han mår osv. imorgon, visa att jag finns liksom.

Han har sagt till skolan och lärare att han har lunginflammation men jag inser nog att det inte är fallet. Hans syster stannade hemma från skolan en hel del i nian också så det verkar ju ha hänt innan i hans familj. Han är liksom tillbakadragen, viftar bort lite när man pratar liksom hur är det med dig osv, frågar vad han gör på fritiden när han skippar träningar.

Egentligen vet jag inte varför jag gjorde denna tråd, kanske för att skriva av mig, kanske för att undra om det är någon som varit med om liknande, eller om någon vet vad dessa symptom kanske kan vara (trots vag beskrivning av mig)

Tack för att ni läste iaf..


   
Citera
Ämnesetiketter

kallas behov


   
SvaraCitera

Varför hälsar du inte på honom?


   
SvaraCitera

Själv var man hemma från skolan 3 terminer, var då fan ingen som ville ha dit mig, förutom lärarna då.. [sad]


   
SvaraCitera

Hur gammal är han? Kan ju vara mobbning, depression eller bara att han är rent jävla trött på skitskolhelvetet och vill pissa på allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj,lite sent svar här inser jag. Jo jag har kontaktat honom ett flertal gånger men han säger bara att han "är sjuk" och kommer på måndag ungefär, han verkar verkligen dölja något. Nu har har för övrigt, som jag förstår det, bestämt sig förr att sluta i skolan/ha hemundervisning. Fick reda på det från en lärare som kanske sa lite mer än hon skulle så kan inte riktigt ringa och snacka med honom om det, han verkar vilja ha allt hemligt liksom. Det har troligen inte med mobbning att göra för han har aldrig varit utsatt på det viset, han har slutat umgås med kompisar det senaste året men vi har alltid bjudit med honom fast han drar sig in till sig själv verkar det som. Han brukade vara ambitiös i skolan så det har nog inte med hans brist på intresse att göra..


   
SvaraCitera

UngeHerrAnarki:

Hans syster stannade hemma från skolan en hel del i nian också så det verkar ju ha hänt innan i hans familj. Han är liksom tillbakadragen,

Vad tror du själv är anledningen till att han är så här? Tror du han har psykiska problem, eller kan det vara nåt med hans familjesituation? Nån form av misshandel i hemmet?


   
SvaraCitera

UngeHerrAnarki:

Det har troligen inte med mobbning

Att ringa honom kommer du inget vart, gå och träffa honom istället personligt och att du vill prata med killen

Kanske är det så att något hemskt ska hända, eller har hänt men han tror att problemet väger mindre ju mindre är inblandade

Jag tror nog att du ska göra något, försök med att träffa honom eller så, DU är hans enda alternativa räddning

Jag är ingen expert i såna saker, men det finns något du ska definitivt ta reda på, speciellt OM han är invandrare eller så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, invandrare kan jag inte kalla honom, hans morsa är dansk och hans farsa är finsk men han ser sig som svensk liksom. Grejen är att det är lite konstigt att bara dyka upp liksom, han har gradvis dragit sig mer och mer undan liksom. Sen eftersom han säger att det har med "lunginflammation" att göra vill jag inte direkt heller säga: du ljuger, vad är det egentligen? liksom, för han vill ju uppenbarligen dölja något. Efter att skolan har haft kontakt med honom så verkar det mer som att han kanske har prestationsångest, i samband med att han blev sjuk så kände han att han kom efter och blev mer pressad liksom, men det vet man ju aldrig, är ju lite spekulationer i det med.. Jag har ju försökt att ta kontakt med honom, telefon osv, och hade tänkt att liksom kanske snacka om att ses och så men han är så avvikande och försöker undvika diskussionen så jag vill inte pressa honom heller, det är inte heller schysst liksom..


   
SvaraCitera