Aviseringar
Rensa alla

orolig mamma?


Ämnesstartare

ja , nu är det så att igår var jag ute med några kompisar , både killar och tjejer.
Det hela började med att vi hade släktträff hemma hos min kusin, som är i min ålder. "Hans" kompisar kom dit, en tjej ifrån min klass som jag känner väl, och ett antal killar i min paralellklass. Vi kollade film osv. men sedan ville de åka ut med mopderna, Jag hängde såklart med, och vi åkte till skolan och "hängde" lite där eller hur man nu ska uttrycka sig.
När vi väl var där visade det sig att ett annat killgäng var där, "Gangster gänget" som de annars brukar kallas, de som dricker osv. ni vet säkert hur jag menar.
De hade såklart druckit lite och var lite lulliga, inget obehagligt alls eller så.
Runt kl. kvart i 1 åkte den killen som kört mig till skolan hem, vi bor jättenära varandra och jag undrade först ifall jag skulle fråga honom ifall han kunde skjutsa hem mig, dock var jag en sån fegis så jag vågade inte, han är liksom jättesnygg osv. [blush]
Så vi stannade där tills runt 2 då alla andra gått och min tjejkompis skjutsade hem mig. När jag kom hem reagerade inte mina föräldrar alls liksom, bara med typ -hej, hade ni det bra? Vad gjorde ni, skönt att du är hemms osv. jag tänkte att det var super liksom, att de inte hade några problem med att jag träffat de kompisarna osv. Men imorse när vi åt frukost så var de typ arga på mig, sa typ att jag inte får träffa dessa kompisar eftersom jag sagt en massa saker om de (okej, visst för ett halvår sedan man kan ju liksom ändra sig, de är ju skitschysta!) och att de har dåligt inflytande? Och så sa de att jag skulle åkt hem med den där killen eftersom vi bodde så nära varandra.

Jag förstår inte alls varför de är arga på mig, jag drack ju liksom ingenting igår och var rökte inte heller, jag gjorde ju verkligen inget fel.
Dessa killar har hon haft på fritids och hon tror sig veta hur de är.
Men hur ska man lugna ner henne? Hon har ju liksom träffat de, och jag vet att hon litar på mig, eller att hon vet att jag inte gör något dumt.
Men jag vll ju såklart fortsätta träffa dessa kompisar då jag faktiskt gillar den killen som skjutsade mig [shake]

hur ska jag lugna ner mina föräldrar och få de att första att dessa kompisar inte är "farliga"?


   
Citera

berätta för dem och låt dem känna sig "delaktiga" i ditt liv, till viss del. Berätta om personerna, att de förändrats till det bättre och det är väl bra att du har fått fler vänner?

bestäm med dem tider du ska vara hemma, och kanske även andra villkor och sköt dem väl så kommer deras förtroende för dig öka och de märker att du faktiskt fortfarande är skötsam trots nya "farliga" vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

berätta för dem och låt dem känna sig "delaktiga" i ditt liv

jo, ska försöka göra det, men samtidigt vill man ju inte direkt att mamma och pappa ska veta allting 😉

elverpigen:

bestäm med dem tider du ska vara hemma, och kanske även andra villkor

det får jag nog göra, har aldrig varit ute sent innan, utan då har vi varit hos kompisar så de kanske är ovana?

tack så mycket för de råden! ska försöka snacka med de idag [smile]


   
SvaraCitera

om du brukar umgås (eller om han ingår i gänget) med grannkillen kan du ju ta honom som exempel också, att "han är väl en bra kille, honom känner ni ju till"


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera

(det här är så sött att jag dör. vill också ha såna problem [love])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför åkte du moped med någon som druckit? Ej bra. Hade kunnat sluta jätteilla [no-no]
Fast ja. Åh så kul det var att åka runt med häftiga boys på moppar. Hade en asbra kille.
Klart att din mamma är orolig när du är så ung och ute på nätterna, bra föräldrar bryr sig om sina barn.
Hon oroar sig såklart för graviditet, alkohol, att du ska bli utnyttjad osv osv. Tänk dig in i hennes situation.
Jag vill aldrig att min unge ska bli stor. Eller jo, vuxen kanske, men inte tonåring. Fyfasen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Varför åkte du moped med någon som druckit? Ej bra. Hade kunnat sluta jätteilla

såklart att jag vet att det kunnat det, jag åkte med den söta killen som inte druckit, hade aldrig åkt med någon son gjort det [no-no]

stereo total:

(det här är så sött att jag dör. vill också ha såna problem [love])

haha, tycker inte att det är direkt sött kanske [smile]


   
SvaraCitera

SWAGGER:

haha, tycker inte att det är direkt sött kanske

jo det doftar lite fucking åmål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

jo det doftar lite fucking åmål

Jag fattar inte den där toascenen i slutet. Där en av kaxtjejerna frågade om hon hade mens och därför inte ville att någon skulle gå in efter henne. Som om hon mensat ned hela badrummet. Har grubblat på det ända sedan jag såg den för första gången. [sad]

SWAGGER:

såklart att jag vet att det kunnat det, jag åkte med den söta killen som inte druckit, hade aldrig åkt med någon son gjort det [no-no]

Drack alla killarna utom han? Bra att han höll sig ifrån när han skulle köra iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jag fattar inte den där toascenen i slutet. Där en av kaxtjejerna frågade om hon hade mens och därför inte ville att någon skulle gå in efter henne. Som om hon mensat ned hela badrummet. Har grubblat på det ända sedan jag såg den för första gången. [sad]

Sexar dom inte upp därinne? Eller minns jag fel?

Eller va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Sexar dom inte upp därinne? Eller minns jag fel?

De hånglade lite tror jag, var jättelängesedan jag såg den.
Har bara ett tydligt minne av dialekttjej som frågar om hon hade mänsen äller, och därför inte ville att någon skulle gå in efter henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

De hånglade lite tror jag, var jättelängesedan jag såg den.
Har bara ett tydligt minne av dialekttjej som frågar om hon hade mänsen äller, och därför inte ville att någon skulle gå in efter henne.

Men varför ville hon inte det?

Jag tänker inte se den, vill minnas att den var fantastiskt frustrerande pinsam ungdomsfilmig och jag såg Breakfast Club för någon vecka sen så jag har fått denna månadens dos.

Med andra ord är det din plikt att se den igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Men varför ville hon inte det?

För att hon hade en tjej därinne och inte ville att kaxtjejerna skulle få reda på det.

Semi:

Med andra ord är det din plikt att se den igen.

Kanske, men den är så pinig. Tål inte sådana filmer egentligen. Ungdomsfilmer om relationer är ofta jobbigt piniga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

För att hon hade en tjej därinne och inte ville att kaxtjejerna skulle få reda på det.

Fast är inte det poängen med den scenen där i slutet att dom går ut och håller händer då?

isola:

Kanske, men den är så pinig. Tål inte sådana filmer egentligen. Ungdomsfilmer om relationer är ofta jobbigt piniga.

När man sett G som i Gemenskap så är man rätt immun ändå.


   
SvaraCitera