Aviseringar
Rensa alla

Orolig över att tjejen tar studenten ett år innan mig


Ämnesstartare

Hej hej! Ska gå om ettan på gymnasiet då jag valde fel program. Min tjej (som är född samma år som jag) ska börja tvåan medan jag går ettan alltså.

Det är ju inte alls säkert att vi är ihop om två år, men är ändå skitorolig att hon ska flytta till en större stad så fort hon tagit studenten medan jag är fast här ett år till. Jag bor i staden vår skola ligger i, cirka 40 000 invånare. Hon bor i ett mindre samhälle och åker buss 40 minuter till staden varje dag, och sen hem. Hon hatar att bo där, och kommer antagligen flytta rätt snabbt efter studenten. Men jag tror inte hon tycker vår stad (staden jag bor i och som vår skolan ligger i) är tillräckligt stor för att det ska vara värt flytta till och kommer därför direkt flytta till någon universitetsstad, och på så vis i princip göra slut.

Har fortfarande möjlighet att stanna kvar på mitt program och fortsätta tvåan, men det känns ju fett surt då jag isåfall bara gör det för hennes skull. Tänk om vi gör slut innan det (finns ju ändå en risk att det händer, då det "bara" är en tonårsrelation), så har jag gått fel program i onödan liksom.

USCH vad dåligt jag mår över det här! Hur ska jag tänka för att må bättre? Borde jag kanske gå kvar på mitt nuvarande program?


   
Citera

Tar det slut så hade det nog ändå inte funkat 


   
SvaraCitera

Plugga järnet!!!!! 


   
SvaraCitera
Anna99

Jag tycker att du borde tänka på dig själv nu och på din framtid, det är det viktigaste tycker jag. Tänkt dig ifall du försätter med samma program, sen så gör ni slut... Då kommer du ångra jätte mycket att du inte gjorde det... Jag tycker att det bästa är att du tänker på dig själv nu och pluggar det du vill för att sen kunna jobba med nånting du gillar! Det är inte säkert att ni är ihop om 2 år som du sa, man vet aldrig därför ska man ta sig själv före allting. Men lycka till 🙂 


   
SvaraCitera

Välj aldrig utbildning för någon annans skull. Jag har gjort det valet och det bidrar verkligen bara till ånger. När det kommer till så pass viktiga saker ska man tänka själviskt, så du ska självklart byta program. Vill hon vara med dig kommer hon se till att hon kan vara med dig. 


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska välja det program du vill gå. Om ni verkligen älskar varandra kommer hon stanna kvar med dig HjärtaGlad


   
SvaraCitera

Du ska tänka ego, tänk inte på de andra personerna i första hand.. ta alltid dig själv.


   
SvaraCitera
Roloch

Långdistansförhållande blir ju ett alternativ 


   
SvaraCitera

absentthinking: kommer

M! +_+


   
SvaraCitera

Roloch:
Långdistansförhållande blir ju ett alternativ 


   
SvaraCitera

Tickstart:

M! +_+

Hjärta


   
SvaraCitera