Aviseringar
Rensa alla

Orolig pojkvän


Ämnesstartare

hejsan.
jo, det är så här att jag precis hade ett långt samtal med min långdistanspojkvän om framtiden.
vi älskar varandra supermycket och alltsåntdär, bla bla bla, men grejen är att jag är 20, och han precis fyllt 16.

han har ingen aning om vad han vill göra med sitt liv, och har inte gått ut skolan än. han bor i storbrittanien så han går ut vad som motsvarar gymnasiet (plus att han går med de som är ett år äldre). men iaf, så går han ut om ett år då, samtidigt som jag håller på att söka till svåra utbildningar som kanske kommer ta ett tag att komma in på osv.
han är dock orolig över att vi inte kommer kunna vara tillsammans om jag kommer in på något universitet här i sverige, om han lyckas fundera ut vad han vill göra.

jag försöker dock förklara för honom att det inte spelar någon roll VAR jag pluggar i världen, så länge jag tycker om det jag pluggar och har råd, ungefär.
men nyss så hade han en panikattack över detta och kände att hela livet är skitkasst.
så åter igen försökte jag förklara att det är så det är när man är 16, hela livet suger. jag har ju kommit över allt det där och försöker bara njuta av det jag har.

men iaf, för de som orkar läsa detta, hur fan ska man kunna lugna ner en hormonstinn 16-åring som bara tror att framtiden är mörk? ska jag bara fortsätta försöka förklara att det faktiskt blir bättre?

aja. är trött i huvet nu, så jag hoppas det är någorlunda läsbart....


   
Citera
Ämnesstartare

Det är svårt, han måste bara inse och det tar ju tid. Sedan så tycker jag inte att du ska vara helt inställd på att det kommer vara ni två forever då han kanske förändras när han blir äldre. Man förändras extremt mellan 16 och 18. MVH En som vet


   
SvaraCitera

garagekäften:

jo, det är så här att jag precis hade ett långt samtal med min långdistanspojkvän om framtiden.