Aviseringar
Rensa alla

Orolig tjej....


Ämnesstartare

Hej! Jag är nymedlem här och vet inte riktigt vad för frågor man kan ställa men hoppas ni kan hjälpa mig, jag ska försöka kortfatta allt. På nyårsafton kl 2 hade jag och min kille oskyddat samlag vi hade redan pratat om det och båda var överens om det. Vi hade planerat att använda norlevo p-piller för att jag använt den för ett år sen med mitt ex då, så jag har erfarenhet om den. Jag tog den då precis 10 min efter samlaget och nu har det gått 6 dagar sen vi hade sex och jag fick min mens idag på morgonen och det har aldrig hänt mig förut så jag vet inte vad jag ska göra, min kille är förbluffad när han fick veta så han är inte mycket till hjälp just nu. Han har inte en könssjukdom och inte jag heller så jag googlade och hittade något som hette mellanblödningar så jag är inte säker om jag har det för jag kände inte när mensen kom den bara kom och nu har jag smärtor i nedre delen av magen. Allt gick så bra när jag tog den jag fick några biverkningar och allt gick bra så idag var det värst jag har aldrig känt mig så rädd förut. Det värsta som kan komma i tanken just nu är att jag kan vara gravid och jag gillar inte tanken. Det står på förpackningen att mensen kan bli kraftigt försenad och första gången jag tog den var den en månad försenad och då fick jag en cysta på höger sida (mensen blir som en hård boll och man måste behandla med p piller) men nu kommer den 6 dagar senare efter samlaget och det är konstigt. Är det någon som har varit med om ungefär samma situvation som mig? Seriösa svar tack.


   
Citera

använd inte dagen efter-piller som preventivmedel

finns jättemånga biverkningar, förmodligen någon av dom du känner av nu

gör grav-test om en vecka

kram d löser sig 


   
SvaraCitera

Norlevo är ju ett akut p-piller som man tar inom 72 timmar efter oskyddat samlag, varför använder du det som preventivmedel? 


   
SvaraCitera

Så jävla kasst o göra. 

Akut p-piller sätter ofta igång mensen, inte alltid dock. Testa dig, gör grav test. O sluta med akut piller. Skaffa kondomer, p-stav, p-piller eller något permanent. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Norlevo är ju ett akut p-piller som man tar inom 72 timmar efter oskyddat samlag, varför använder du det som preventivmedel? 

Aa jag vet att det är ett akut p piller och jag vet att man ska ta den inom 72 timmar det var det jag gjorde och jag använt p piller 2 gånger i mitt liv dom andra med kondom jag är inte galen. Och jag behöver hjälp inte rättning för jag vet vad jag gett mig in i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Så jävla kasst o göra. 

Akut p-piller sätter ofta igång mensen, inte alltid dock. Testa dig, gör grav test. O sluta med akut piller. Skaffa kondomer, p-stav, p-piller eller något permanent. 

P piller avbryter mensen och jag använder kondom förövrigt, och aa ska gå och testa mig fast jag undrar ba om det finns personer här som vart med om samma situvation...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den sekundära pycnoharkessiska teorin:
använd inte dagen efter-piller som preventivmedel

finns jättemånga biverkningar, förmodligen någon av dom du känner av nu

gör grav-test om en vecka

kram d löser sig 

Aa hoppas det är det men ska ta g test snart får hoppas på det bästa, tack för stödet!


   
SvaraCitera

jag fick en konstig blödning+spydde+yrsel+värk när jag tog norlevo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den sekundära pycnoharkessiska teorin:
jag fick en konstig blödning+spydde+yrsel+värk när jag tog 

den sekundära pycnoharkessiska teorin:
jag fick en konstig blödning+spydde+yrsel+värk när jag tog norlevo

Vad skönt att prata med någon som varit med om samma sak. Jag hade fått yrsel ochså sen trötthet och buksmärtor men inte kraftigt sen drabbades jag av deppighet dagen efter. Detdär om konstig blödning minns du hur många dagar senare efter intaget av norlevo som det hände och hur länge varade det?


   
SvaraCitera

Dedugördu:

Aa jag vet att det är ett akut p piller och jag vet att man ska ta den inom 72 timmar det var det jag gjorde och jag använt p piller 2 gånger i mitt liv dom andra med kondom jag är inte galen. Och jag behöver hjälp inte rättning för jag vet vad jag gett mig in i.

Det är inga "vanliga" p-piller, det är ett akut p-piller och det är inte bra att använda som preventivmedel, det är därför jag frågar varför du gör som du gör. Det kanske kan vara bra att skaffa ett preventivmedel om du vill ha sex utan kondom? Så slipper du må så som du gör nu. Jag mådde också skitdåligt efter att jag fått ta ett akut p-piller, konstiga blödningar, humörsvängningar och illamåeende. 


   
SvaraCitera

Dedugördu:

Vad skönt att prata med någon som varit med om samma sak. Jag hade fått yrsel ochså sen trötthet och buksmärtor men inte kraftigt sen drabbades jag av deppighet dagen efter. Detdär om konstig blödning minns du hur många dagar senare efter intaget av norlevo som det hände och hur länge varade det?

fem dagar efter att jag tog tabletten kom blödningen, den kan komma lite när som helst. norlevo är ju ett jättestarkt piller jämfört med p-piller så det är inte konstigt om man mår dåligt. det varade i lite mer än en vecka. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den sekundära pycnoharkessiska teorin:

fem dagar efter att jag tog tabletten kom blödningen, den kan komma lite när som helst. norlevo är ju ett jättestarkt piller jämfört med p-piller så det är inte konstigt om man mår dåligt. det varade i lite mer än en vecka. 

okej likadant för mig, aa den är väldigt stark så den påverkar mycket men eftersom dethär var nytt för mig var det ganska läskigt. Gick allt bra för dig sen? hehe frågar mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Det är inga "vanliga" p-piller, det är ett akut p-piller och det är inte bra att använda som preventivmedel, det är därför jag frågar varför du gör som du gör. Det kanske kan vara bra att skaffa ett preventivmedel om du vill ha sex utan kondom? Så slipper du må så som du gör nu. Jag mådde också skitdåligt efter att jag fått ta ett akut p-piller, konstiga blödningar, humörsvängningar och illamåeende. 

Ja får tyvärr ta konsekvenserna för det är inget jag kan ändra på det har redan hänt och jag tänkte testa mig fram i den åldern jag är vill man testa sig fram i sitt "sexuella liv" men såklart kondom är ett måste om man inte vill gå igenom domhär dödssmärtorna. Ja den orsakar många biverkningar väldigt tråkigt 


   
SvaraCitera
penja

dagen  efter-piller kan fucka upp mensen. man ska bara använda dessa om man verkligen måste, det är bättre att skydda sig på annat vis. 

och så undrar jag direkt varför du ens vågar använda det igen efter att ha fått en cysta gången innan??? 


   
SvaraCitera

Dedugördu:

okej likadant för mig, aa den är väldigt stark så den påverkar mycket men eftersom dethär var nytt för mig var det ganska läskigt. Gick allt bra för dig sen? hehe frågar mycket

förstår det, blev också rädd. ja, det blev bra sen, ingen bebis. fråga på bara! 


   
SvaraCitera