Aviseringar
Rensa alla

Orolig tjej....


penja

skaffa riktiga p-piller eller minipiller som du äter varje dag istället. 


   
SvaraCitera

Dedugördu: Ja får tyvärr ta konsekvenserna för det är inget jag kan ändra på det har redan hänt och jag tänkte testa mig fram i den åldern jag är vill man testa sig fram i sitt "sexuella liv" men såklart kondom är ett måste om man inte vill gå igenom domhär dödssmärtorna. Ja den orsakar många biverkningar väldigt tråkigt

du kan väl testa dig fram på ett säkert sätt? Det finns andra preventivmedel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:
dagen  efter-piller kan fucka upp mensen. man ska bara använda dessa om man verkligen måste, det är bättre att skydda sig på annat vis. 

och så undrar jag direkt varför du ens vågar använda det igen efter att ha fått en cysta gången innan??? 

Man kan ochså använda den om man haft oskyddat samlag, som i mitt fall, cystan var inte det största problemet 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

du kan väl testa dig fram på ett säkert sätt? Det finns andra preventivmedel.

Ja det finns det säkert 


   
SvaraCitera
penja

Dedugördu:

Man kan ochså använda den om man haft oskyddat samlag, som i mitt fall, cystan var inte det största problemet 

dom är tillför att ta som sista utväg, dvs om man verkligen råkat haft oskyddat sex. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:
skaffa riktiga p-piller eller minipiller som du äter varje dag istället. 

Jag tar nog ett jobbigt piller än flera i mitt fall


   
SvaraCitera

Är du rädd att du ska vara gravid? Det som händer händer under menscykeln är att livmodersslämhinnan (endometriet) växer till så att det kan ta emot ett befruktat ägg. När det varit så en tid lossnar den och blöder bort i form av mens. Sedan börjar sakta en ny växa till och när den är utvecklad kan den ta emot ett ägg som börjar växa där.

I och med att du haft mens efter samlaget så är ju endometriet borta och kan omöjligt ta emot ett ägg innan det växt till, och det kan inte ha tagit emot ett ägg innan det blödde bort för då skulle inte slämhinnan börja blöda bord. Slutsats: Du kan inte vara gravid.


   
SvaraCitera
penja

Dedugördu:

Jag tar nog ett jobbigt piller än flera i mitt fall

förstår du inte hur jag menar? 
har man ett aktivt sexliv så ska man även skydda sig. det finns flera olika sätt att göra detta på, p-piller, minipiller, kondom, kopparspiral, hormonspiral, p-stav och diverse andra metoder. man får helt enkelt kolla upp vilket sätt som funkar bäst, eftersom olika metoder funkar olika bra för olika personer. detta gör man lättast genom att gå till en ungdomsmottagning och berätta att man vill börja med något slags preventivmedel.
dagen efter-piller, akut p-piller, finns till för just akutfall. om man av någon anledning ändå råkat haft sex utan att skydda sig. detta ska inte ske ofta, utan man ska bara ta dessa om det verkligen behövs. 


   
SvaraCitera

Dedugördu:

Jag tar nog ett jobbigt piller än flera i mitt fall

men va, tycker du borde traska bort till ungdomsmottagningen och prata lite med en barnmorska om ett bättre alternativ. =)  akut p-piller är inte alls samma som vanliga p-piller och ska inte användas som preventivmedel. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:

förstår du inte hur jag menar? 
har man ett aktivt sexliv så ska man även skydda sig. det finns flera olika sätt att göra detta på, p-piller, minipiller, kondom, kopparspiral, hormonspiral, p-stav och diverse andra metoder. man får helt enkelt kolla upp vilket sätt som funkar bäst, eftersom olika metoder funkar olika bra för olika personer. detta gör man lättast genom att gå till en ungdomsmottagning och berätta att man vill börja med något slags preventivmedel.
dagen efter-piller, akut p-piller, finns till för just akutfall. om man av någon anledning ändå råkat haft sex utan att skydda sig. detta ska inte ske ofta, utan man ska bara ta dessa om det verkligen behövs. 

Jag förstår exakt vad du menar, det står på paketet att norlevo ska endast användas vid oskyddat samlag, sexuella övergrepp, sprucken kondom osv... Och enligt mig funkar norlevo bäst för mig men anledningen för att jag skrev här var för att jag ville hitta personer i samma situvation inte personer som pratar med mig om hur jag ska skydda mig 


   
SvaraCitera

Dedugördu: Och enligt mig funkar norlevo bäst för mig men anledningen för att jag skrev här var för att jag ville hitta personer i samma situvation inte personer som pratar med mig om hur jag ska skydda mig

Men om du nu tycker att det fungerar bättre. Varför skriver du en tråd här och är bekymrad? Det visar ju att det inte var ett bra alternativ. Ok, nu har det redan hänt och är meningslöst att orda om, men inför framtiden?

Ska du fortsätta ta massor av dagen efter piller hela tiden? Är det inte bättre att skaffa riktiga knullpiller som har hormonnivåer som ligger i fas med menscykeln och inte orsakar en massa trassel.

Hur var sexet by the way? Var det värt problemen?


   
SvaraCitera
penja

Dedugördu:

enligt mig funkar norlevo bäst för mig 

jag försöker inte vara elak mot dig på något vis, utan bara informera. 

Dedugördu:

anledningen för att jag skrev här var för att jag ville hitta personer i samma situvation inte personer som pratar med mig om hur jag ska skydda mig 

som svar på din fråga: det är väldigt vanligt att mensen beter sig annorlunda efter att man tagit ett dagen efter-piller, så du behöver nog inte vara orolig för någon graviditet. 


   
SvaraCitera

FruLiten: men va, tycker du borde traska bort till ungdomsmottagningen och prata lite med en barnmorska om ett bättre alternativ. =) akut p-piller är inte alls samma som vanliga p-piller och ska inte användas som preventivmedel.

Precis! Lyssna på FruLiten. Hon använder nog riktiga knullpiller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Men om du nu tycker att det fungerar bättre. Varför skriver du en tråd här och är bekymrad? Det visar ju att det inte var ett bra alternativ. Ok, nu har det redan hänt och är meningslöst att orda om, men inför framtiden?

Ska du fortsätta ta massor av dagen efter piller hela tiden? Är det inte bättre att skaffa riktiga knullpiller som har hormonnivåer som ligger i fas med menscykeln och inte orsakar en massa trassel.

Hur var sexet by the way? Var det värt problemen?

Som sagt jag skrev här för att jag ville hitta personer i samma situvation som mig och jag skrev kortfattat om situvationen och under dom timmarna var jag orolig och då höll vissa personer på att prata med mig om hur jag ska skydda min kropp och det klarar jag själv jag ville bara höra från folk om dom tagit norlevo och hur det gick för dom om du nu känner så för min tråd så dra jag behöver seriösa svar för dethär är inte ett ämne man ska driva med


   
SvaraCitera

Dedugördu: Som sagt jag skrev här för att jag ville hitta personer i samma situvation som mig och jag skrev kortfattat om situvationen och under dom timmarna var jag orolig och då höll vissa personer på att prata med mig om hur jag ska skydda min kropp och det klarar jag själv jag ville bara höra från folk om dom tagit norlevo och hur det gick för dom om du nu känner så för min tråd så dra jag behöver seriösa svar för dethär är inte ett ämne man ska driva med

Ja det är som du säger: Vi svarar inte på din fråga. Men vi vill tillägga lite annan nyttig moralpredikan som vi tycker du kan behöva.

Hur var sexet. Vad gjorde ni och var det bra?


   
SvaraCitera