Aviseringar
Rensa alla

Oroligt förhållande


Ämnesstartare

Gud jag blir så arg! Jag har ett distansförhållande med en kille, det är ungefär 2 timmar distans med flyg. I alla fall så träffas vi bara på loven. Nu är det så att eftersom vi har ett distansförhållande tycker jag att man ska hålla kontakten ordentligt och hålla lågan uppe. Jag smsar mycket och det är något jag är van vid för jag har gjort det med gamla pojkvänner, jag vill också ringa och prata och så men så fort jag ringer är min pojkvän helt asocial och sur.

När jag frågar varför säger han bara att han inte är sur men det är uppenbarligen något. Ibland händer det att vi har smsat ett tag och han ställer en fråga, jag svarar och sedan ger han inget svar tillbaka. Han har inte svarat på sms sedan igår kväll.

Och jag får panik eftersom jag vet att många killar inte gillar tjatiga tjejer, så jag går och oroar mig för vad han känner.

Varje gång vi träffas är allt bra, men man måste ju visa kärlek även när man inte är tillsammans, eller har jag fel? Kanske jag bara överanalyserar?[surprised]


   
Citera

Ni kanske skulle prata om det här med hur mycket kontakt ni ska ha, berätta hur stort behov du har och försök matcha det med hans behov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ha
aldrig
distansförhållanden

man kan ha pojkar på annan ort med bli aldrig TILLSAMMANS med dem. slipperman oroa sig över otrohet.

det dy ör göra är att gå vidare, men inte säga det till honom. om du får en annan man och penetrera dig så kommer du ej tänka så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Ni kanske skulle prata om det här med hur mycket kontakt ni ska ha, berätta hur stort behov du har och försök matcha det med hans behov.

Men jag är så rädd för sånt för vi har pratat så mycket om vårt förhållande redan och jag vill inte verka som ett pain in the ass med kass självkänsla även om det är så![wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

det dy ör göra är att gå vidare, men inte säga det till honom. om du får en annan man och penetrera dig så kommer du ej tänka så mycket.

ursäkta?? fyfan vad du låter inskränkt, har du haft ett distansförhållande själv? Jag vet att han inte är otrogen och jag är inte så sexuellt frustrerad att jag måste knulla någon annan. Så nej det handlar inte om otrohet. Det handlar om kommunikation. Det är snarare vanligare att förhållanden som inte är distans innebär otrohet eftersom man tröttnar snabbar på fittan/kuken och väljer att doppa den i en annan.[wink]


   
SvaraCitera

bomullstussen:

Men jag är så rädd för sånt för vi har pratat så mycket om vårt förhållande redan och jag vill inte verka som ett pain in the ass med kass självkänsla även om det är så![wink]

du kan inte ha ett fungerande förhållande om du är rädd för att kommunicera. Det är ännu viktigare när man inte ses varje dag/vecka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla har ju olika kommunikationsvanor. Jag är kär i en människa som inte vill ha lika mycket kommunikation som jag vill ha, det är rätt svårt. Antar att man får verkligen prata igenom det. Tror dock inte man ska försöka ändra någons kommunikationsgräns och tvinga på sig själv på andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bomullstussen:

Nu är det så att eftersom vi har ett distansförhållande tycker jag att man ska hålla kontakten ordentligt och hålla lågan uppe.

DU tycker det, men var tycker din partner? Han kanske känner sig kvävd?

bomullstussen:

Jag smsar mycket och det är något jag är van vid för jag har gjort det med gamla pojkvänner, jag vill också ringa och prata och så men så fort jag ringer är min pojkvän helt asocial och sur.

Men detta är ej dina tidigare pojkvänner. Han kanske inte tycker att det är så givande att smsa och ringa massa? Det har ju ingenting med dig att göra utan hur han är som person.

bomullstussen:

Varje gång vi träffas är allt bra, men man måste ju visa kärlek även när man inte är tillsammans, eller har jag fel? Kanske jag bara överanalyserar?

Jag tror nog att du överanalyserar, om han inte vore kär i dig så skulle han ju avsluta förhållandet? Han har kanske inte samma behov av att ge och få bekräftelse. Det är ju inte hela världen om det går någon dag utan att ni har kontakt, eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

du kan inte ha ett fungerande förhållande om du är rädd för att kommunicera. Det är ännu viktigare när man inte ses varje dag/vecka.

Jag ska försöka om jag vågar.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bomullstussen:

ursäkta?? fyfan vad du låter inskränkt, har du haft ett distansförhållande själv? Jag vet att han inte är otrogen och jag är inte så sexuellt frustrerad att jag måste knulla någon annan

aah, vad duktig du är. och ja, det har jag haft. ett och en halv distansförhållanden och jasg hade aldrig ditt dilemma för jag är tillräckligt säker i mig själv

bomullstussen:

Så nej det handlar inte om otrohet. Det handlar om kommunikation. Det är snarare vanligare att förhållanden som inte är distans innebär otrohet eftersom man tröttnar snabbar på fittan/kuken och väljer att doppa den i en annan.

då har du väl gjort såpass litet intryck på honom att han glömmer dig om du inte är i närheten. nej. här finns det inget för dig att hämta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag tror nog att du överanalyserar, om han inte vore kär i dig så skulle han ju avsluta förhållandet? Han har kanske inte samma behov av att ge och få bekräftelse. Det är ju inte hela världen om det går någon dag utan att ni har kontakt, eller hur?

Äntligen ett skönt svar, jo jag vet det är nog så. Men det stämmer nog dock att tjejer vill ha mer bekräftelse än killar.[bigsmile] tack[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha du väntade tiss nån sa det du ville höra [crazy]


   
SvaraCitera

bomullstussen:

Varje gång vi träffas är allt bra, men man måste ju visa kärlek även när man inte är tillsammans, eller har jag fel? Kanske jag bara överanalyserar?

Distansförhållande är oftast inte lätt. Det är krävande och du och din pojkvän verkar inte ha samma uppfattning om hur ofta det är lagom att ni hörs av. Det är viktigt att ni låter varandra vara ifred lite, annars blir det bara jobbigt och till slut är det någon av er som tröttnar. Även om du inte vill verka tjatig så tror jag att du måste ta upp det med honom. Utan en väl fungerarande kommunikation i ett förhållande kommer man inte så långt. Hur länge har ni varit tillsammans?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bomullstussen:

u är det så att eftersom vi har ett distansförhållande tycker jag att man ska hålla kontakten ordentligt och hålla lågan uppe.

varför berättar du det för oss och inte för honom?

(meaning: prata med honom - svårt för honom att ändra sig om du inte säger något.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejen_med_hjärtat:

Hur länge har ni varit tillsammans?

ett halvår nästa tisdag, men alltså han var faktiskt riktigt gullig igår och det brukar vara såhär, lite som att när han känner för det så ska vi snacka men när jag vill känns det som att jag tvingar mig på honom.

Fingerprints:

varför berättar du det för oss och inte för honom?

Tror du inte jag har det? Men då bara säger han att han ibland "missar smsen" och ibland har han inte tid att svara direkt och sedan glömmer han bort dom. Och det känns inte jätteokej faktiskt.


   
SvaraCitera