Aviseringar
Rensa alla

Osäker på att hon tycker likadant.


Ämnesstartare

Hej! Jag har fått väldigt bra kontakt med en tjej som går i min klass över ett spel, wordfue på mobilen (som alfapet) som sedan blev till att vi har smsat massor och och har fått väldigt bra kontakt. Nu har vi även börjat träffats lite fast bara när hon har haft en annan kompis med sig. Jag tycker verkligen om denna tjej så fruktansvärt mycket! Jag vill verkligen berätta för henne om hur jag känner men vågar inte riskera våran vänskap riktigt än för hon har sagt när vi har pratat att hon skulle tycka att det hade varit jätte pinsamt om någon hade berättat för henne att man gillar henne när hon inte känner likadant och att det skulle blivit jätte stelt när man träffas osv. Skriv gärna hur ni skulle ha gjort och vad ni tycker att jag ska göra! [love]


   
Citera

Träffa henne mer utan någon kompis. Du lär nog märka på vilket plan hon tycker om dig då. Var försiktig med att avslöja vad du känner ifall du är osäker på om hon gillar dig på samma sätt, risken finns att eran vänskap går förlorad i sådana fall. Men go for it! Gör det som känns rätt.


   
SvaraCitera

om jag var tjejen skulle jag nog genom att säga så "hinta" att jag inte gillar mer än på ett vänskapligt plan. Men umgås mer med henne bara ni 2 så lär det ju märkas, som sagt!


   
SvaraCitera

du har ju som fått de bästa tipsen här uppe så säger bara lycka till!


   
SvaraCitera

Avvakta och sök tecken.


   
SvaraCitera

När jag började läsa tänkte jag ge dig rådet att säga som det är, men nu har jag ändrat uppfattning lite..alltså jag tycker ju fortfarande att det är det bästa, men eftersom hon sa att hon skulle tycka att det var pinsamt blir det genast mycket knepigare. jag menar det är ju svårt även fast personen inte har sagt sådär!
Jag skulle nog också tycka att det var pinsamt om en kille sa att han gillade mig (som mer än vän) om jag inte kände samma, men OM jag kände samma skulle jag bli jätteglad. Det kanske är värt risken ändå? Det kanske är värt att hon tycker det är pinsamt?
Inte så roligt för henne men, jag tycker du förtjänar att veta på vilket sätt hon gillar dig.
Visst du kan komma med så "vinkar" men då kanske det tar lång tid innan hon förstår vad du känner.

lycka till vad du än väljer att göra <3


   
SvaraCitera
Exner

knzr:

hon har sagt när vi har pratat att hon skulle tycka att det hade varit jätte pinsamt om någon hade berättat för henne att man gillar henne när hon inte känner likadant och att det skulle blivit jätte stelt när man träffas osv

elverpigen:

om jag var tjejen skulle jag nog genom att säga så "hinta" att jag inte gillar mer än på ett vänskapligt plan.


   
SvaraCitera

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så hemskt mycket för alla vänliga tips och svar! Värmer och hjälper verkligen! <3


   
SvaraCitera