Aviseringar
Rensa alla

osäker på sina känslor?


Ämnesstartare

Hej!

En tjejkompis till mig har svårt med sina känslor. Hon vet inte riktigt hur hon känner för mig. Jag gillar henne mer än som kompis, hon har sagt att hon har tänkt på mig mer än som kompis, men att hon inte har känslorna för det hela tiden. Men hon har även sagt att hon tror att vi skulle passa jättebra ihop!

Men hur ska man tolka det? [shake] Kommer hon att gilla mig senare eller borde jag ge upp henne? [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

börja bete dig som om hon är din flickvän, hur svårt kan det vara. kärlek är inte sånt som man resonerar sig fram till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg att din pappa har en pizzeria.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mogna, du kan bli kvitt din sjukdom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VofT:

Men hur ska man tolka det?

Jag tror nog att du ska ge det en chans. Ni båda tycks ju tycka om varandra. Kärleken är inte till för att analyseras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

börja bete dig som om hon är din flickvän, hur svårt kan det vara. kärlek är inte sånt som man resonerar sig fram till.

gör det lite halvt, men vet ju inte om hon gillar det helt om jag skulle bete mig mer som det [crazy] sen vill jag inte ha någon flickvän ännu då det sker lite för mycket runt mig och henne just nu så vi skulle inte ha tid för varandra [sad]

Ad Hominem:

Mogna, du kan bli kvitt din sjukdom.

menar du att jag är omogen?[confused]

Malachi:

Jag tror nog att du ska ge det en chans. Ni båda tycks ju tycka om varandra. Kärleken är inte till för att analyseras.

jag tycker ju om henne mer än hon tycker om mig, fast sen så kanske hon bara säger sådär för att inte visa heeeeelt hur hon känner (vilket är vanligt hos tjejer då de säger en sak men menar en annan). Jag kommer att ge det en chans när tiden är mogen, vilket den inte är just nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VofT:

gör det lite halvt, men vet ju inte om hon gillar det helt om jag skulle bete mig mer som det [crazy] sen vill jag inte ha någon flickvän ännu då det sker lite för mycket runt mig och henne just nu så vi skulle inte ha tid för varandra [sad]

vad är då problemet? alltså, vill hon inte så säger hon väl ifrån. har hon sagt ifrån, när det gäller specifika saker, och inte situationen rent allmänt? om inte, så är det väl fritt fram att bara fortsätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

vad är då problemet? alltså, vill hon inte så säger hon väl ifrån. har hon sagt ifrån, när det gäller specifika saker, och inte situationen rent allmänt? om inte,

sant [smile]
men våran relation är sådan just nu att vi är mycket nära vänner. och vi har sagt att vi inte har tid för ett förhållande nu så vill inte hasta in i något, vi båda har kommit ur förhållanden för några månader sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VofT:

men våran relation är sådan just nu att vi är mycket nära vänner. och vi har sagt att vi inte har tid för ett förhållande nu så vill inte hasta in i något, vi båda har kommit ur förhållanden för några månader sedan.

alltså. jag förstår inte folk som inte har tid för förhållanden. vad handlar det om? okej, inte för att jag har förhållanden längre, men måste man uppnå någon viss tidsmängd som man spenderar tillsammans för att få kalla det för ett förhållande? folks tankegångar kring diverse former av kärleksrelationer är för mig helt och håller absurda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

men måste man uppnå någon viss tidsmängd som man spenderar tillsammans för att få kalla det för ett förhållande?

nej, menar inte så [bigsmile]

mörknäs:

alltså. jag förstår inte folk som inte har tid för förhållanden. vad handlar det om?

hon bor i en annan stad för tillfället och skolan hon går på gör att hon knappt har tid för något annat än skolans arbeten.

när man sen ska försöka stämma träff med henne ensam så ska hon vara med någon annan av sina kompisar, vilket går mig på nerverna! [crazy]

hon har mycket att göra så hon hinner inte med något, sen är hon bara hemma på helgerna (ibland inte ens det) och jag vill gärna kunna träffa den jag är tillsammans med någon gång i veckan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Kärleken är inte till för att analyseras.

jo,om den inte är besvarad är d ett ävla analyserande om varför man inte duger etc..[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VofT:

hon bor i en annan stad för tillfället och skolan hon går på gör att hon knappt har tid för något annat än skolans arbeten.

vilket innebär att hon kanske har tid för förhållanden när hon gått ut gymnasiet, eller vad hon nu gör? wat.

VofT:

när man sen ska försöka stämma träff med henne ensam så ska hon vara med någon annan av sina kompisar, vilket går mig på nerverna! [crazy]

är det standardförfarande när det gäller henne? annars kan det kanske vara en indikation på något. det finns folk som gör så när de känner sig allmänt osäkra på situationen, och inte vill att något ska hända, och så finns det de som alltid gör så, för att de helt enkelt är vana.

VofT:

hon har mycket att göra så hon hinner inte med något, sen är hon bara hemma på helgerna (ibland inte ens det) och jag vill gärna kunna träffa den jag är tillsammans med någon gång i veckan

hon låter som en ohälsosamt upptagen människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

vilket innebär att hon kanske har tid för förhållanden när hon gått ut gymnasiet, eller vad hon nu gör? wat.

hon går folkhögskola.. sen vet ingen av oss vad som sker till hösten heller.. om någon av oss flyttar långt bort är det ju kanske inte direkt någon idé

mörknäs:

är det standardförfarande när det gäller henne?

så hon brukar göra tror jag.. har iaf vart så den tiden jag gillat henne, innan jag sa det till henne.

mörknäs:

hon låter som en ohälsosamt upptagen människa.

mjo.. har snackat med henne om det. men hennes skola är konstig då de inte tänker på det tycker jag!

BTW måste säga att jag är kille så ni inte tror att jag är tjej som det står [shake] glömde visst välja kön när jag registrerade mig [blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VofT:

hon går folkhögskola.. sen vet ingen av oss vad som sker till hösten heller.. om någon av oss flyttar långt bort är det ju kanske inte direkt någon idé

folkhögskola, sånt går ju att ta sig igenom sovande.

VofT:

så hon brukar göra tror jag.. har iaf vart så den tiden jag gillat henne, innan jag sa det till henne.

dåså, då är ju inte det något uppenbart problem, iallafall.

VofT:

mjo.. har snackat med henne om det. men hennes skola är konstig då de inte tänker på det tycker jag!

tänker på vad? att hon har mycket att göra? det är väl snarare hennes ansvar att tänka på, skulle jag säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

folkhögskola, sånt går ju att ta sig igenom sovande.

inte denna då det är en musiklinje, den jag går på kan man ta sig igenom sovandes [smile]

mörknäs:

tänker på vad? att hon har mycket att göra? det är väl snarare hennes ansvar att tänka på, skulle jag säga.

skolans ansvar att inte ge en mer än man orkar tycker jag, men sen kanske hon borde ha kollat upp så det inte var såhär mycket läxor. de som går på den skolan har överdrivet mycket att göra så de inte hinner med något annat.


   
SvaraCitera