Forumet - Oscarsgalan 2009

Oscarsgalan 2009

186 0 27

Spana också in:

Run Riot:

Jag har visserligen inte sett The Wrestler, men vet att Marisa Tomei är sjukt duktig, så hon kan gott få en Oscar till.

Hon var bra i den filmen, men kom i skymundan av Mickey Rourke som nästan helt säkert kammar hem en Oscar. Om Tomei gör det är jag tveksam till.

De flesta nominerade filmerna har inte haft premiär i Sverige än, så det återstår en 6-7 filmer att se för mig, om jag räknar bort dokumentärerna, kortfilmerna och de utländska filmerna. Ska försöka hinna se dem innan galan, så att jag vet hur jag ska tippa. [wink]
Voldo:

Vad har du emot The Dark Knight egentligen?

Den suuger! [cry]

Okej inte egentligen. Men den är verkligen inte sådär bra som alla tycks tro. Jag satt och halvsov genom första timmen, sen vart jag aggro för att dom förstörde Batman-historien, sen kom den enda scenen i filmen som jag tyckte var riktigt bra, och den var veeerkligen bra! Så resten av filmen satt jag och klagade på hur överskattad filmen egentligen var. [n]
Run Riot:

förstörde Batman-historien

??

Run Riot:

sen kom den enda scenen i filmen som jag tyckte var riktigt bra

Vilken var det då?

Jag medger att den är något överskattad om man ser på t.ex. IMDb's rating. Men filmen är en fullpoängare helt klart, årets bästa film. Och Ledger förtjänar utan tvekan en Oscar.
Voldo:

??

[no-no] I won't tell.
Men jag är iochförsig en otrolig Batman-nörd, kanske därför jag inte alls gillar filmen.

Voldo:

Vilken var det då?

Jag kommer inte ihåg exakt hur det var, men den när han krockade med bilen och gav den andra snubben "the look". Där dog jag typ.

Voldo:

Ledger förtjänar utan tvekan en Oscar.

Njae... Gary Oldman spelade sjukt mycket bättre!