Aviseringar
Rensa alla

Oscarsgalan 2009


Ämnesstartare

Nomineringarna är släppta.

http://www.imdb.com/features/rto/2009/oscars

Hade hoppats på att The Dark Knight skulle få nomineringar för bästa film, manus och regissör. Annars så ser det ganska bra ut.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Voldo:

Hade hoppats på att The Dark Knight skulle få nomineringar för bästa film, manus och regissör. Annars så ser det ganska bra ut.

Fick den inga nomnineringar förra året?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pelle Pelikan:

Fick den inga nomnineringar förra året?

Nej, den hade premiär flera månader efter att galan avslutats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Voldo:

Nej, den hade premiär flera månader efter att galan avslutats.

Aha, måste blanda ihop den med någon annan film med Heath Ledger.


   
SvaraCitera

Puckat att det i stort sett bara är filmer man aldrig hört talas om. [n]
Får ju alltid hoppas på att Robert Downey Jr. Får priset för bästa biroll. Det förtjänar han fan. [bigcheers]

Jag har visserligen inte sett The Wrestler, men vet att Marisa Tomei är sjukt duktig, så hon kan gott få en Oscar till. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Run Riot:

Jag har visserligen inte sett The Wrestler, men vet att Marisa Tomei är sjukt duktig, så hon kan gott få en Oscar till.

Hon var bra i den filmen, men kom i skymundan av Mickey Rourke som nästan helt säkert kammar hem en Oscar. Om Tomei gör det är jag tveksam till.

De flesta nominerade filmerna har inte haft premiär i Sverige än, så det återstår en 6-7 filmer att se för mig, om jag räknar bort dokumentärerna, kortfilmerna och de utländska filmerna. Ska försöka hinna se dem innan galan, så att jag vet hur jag ska tippa. [wink]


   
SvaraCitera

The Dark Knight var fan inte värd ett skit. [n]


   
SvaraCitera

(bumpar tråden för Oscargalan 2009)

Här finns utförlig information om Oscargalan 2009:
http://www.ungdomar.se/forum.php?thread_id=211823&page=13#9392354


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag orkar aldrig sitta uppe och kolla. Brukar se på sammanfattningen som går på svt några dagar efter.


   
SvaraCitera

Jag ska se! [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det enda jag verkligen hoppas på är att Kate Winslet äntligen får sin Oscar, och att Benjamin Button inte får allt för många.


   
SvaraCitera

Voldo:

Det enda jag verkligen hoppas på är att Kate Winslet äntligen får sin Oscar, och att Benjamin Button inte får allt för många.

[censur] Jag hoppas snarare att ett mirakel ska inträffa och Heath Ledger inte får ett skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Run Riot:

Jag hoppas snarare att ett mirakel ska inträffa och Heath Ledger inte får ett skit.

Vad har du emot The Dark Knight egentligen?


   
SvaraCitera

Voldo:

Vad har du emot The Dark Knight egentligen?

Den suuger! [cry]

Okej inte egentligen. Men den är verkligen inte sådär bra som alla tycks tro. Jag satt och halvsov genom första timmen, sen vart jag aggro för att dom förstörde Batman-historien, sen kom den enda scenen i filmen som jag tyckte var riktigt bra, och den var veeerkligen bra! Så resten av filmen satt jag och klagade på hur överskattad filmen egentligen var. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Run Riot:

förstörde Batman-historien

??

Run Riot:

sen kom den enda scenen i filmen som jag tyckte var riktigt bra

Vilken var det då?

Jag medger att den är något överskattad om man ser på t.ex. IMDb's rating. Men filmen är en fullpoängare helt klart, årets bästa film. Och Ledger förtjänar utan tvekan en Oscar.


   
SvaraCitera