Forumet - oskuld

oskuld

4549 0 70

Spana också in:

Bakric:

Mjao att ligga är ju för killar ett mått på social färdighet.
Är inte det en ganska viktig egenskap säg?

Har jag då aldrig hört talas om varken bland mina troende eller icke-troende vänner. Visst, det snackas en hel del om att ligga hit och ligga dit bland dem icke-troende men inte så att man är misslyckad om man inte knullat.
Att vara social har sina fördelar ja, men det är knappast det som avgör om man får ligga till slut :P
Xisco:

Har jag då aldrig hört talas om varken bland mina troende eller icke-troende vänner. Visst, det snackas en hel del om att ligga hit och ligga dit bland dem icke-troende men inte så att man är misslyckad om man inte knullat.Att vara social har sina fördelar ja, men det är knappast det som avgör om man får ligga till slut :P

Då har jag missat något ohyggligt grundläggande och måste återgå till att bli en djupt deprimerad eremit.
Xisco:

Vad dillar du om?

Att om jag uppenbarligen missat något hyfsat grundläggande i min sociala uppväxt om jag gått här och inbillat mig att sociala färdigheter spelar mer roll än andra parametrar när det gäller att ligga, vare sig det handlar om ett ONS eller att ens en djupare relation ska komma på tal.

Betänk att jag nu sade "sociala färdigheter", och inte huruvida man går omkring och faktiskt är social eller inte.
Bakric:

Betänk att jag nu sade "sociala färdigheter", och inte huruvida man går omkring och faktiskt är social eller inte.

Det spelar ju såklart in, som jag menade, men det är inte det enda. Nu vill jag tro att jag är socialt handikappad men det är jag förvisso inte så inte konstigt att jag fått ligga med några stycken.

Så ja, att vara social är en detalj som kan behövs ibland för att få ligga men det är inte det enda.