Aviseringar
Rensa alla

oskuld= speciellt?


Ämnesstartare

Jag är 16, snart 17 och oskuld, min pojkvän vill verkligen ha sex med mig. Men det är nåt som tar emot, det känns som att om jag har sex med honom så kommer jag inte ha lika mycket att ge min nästa pojkvän och inte kunna visa honom att han verkligen är speciell. Känns som att det är mer unikt att va oskuld... eller? Jag borde väl inte tänka så här men antagligen gör jag det eftersom att jag tvivlar på min pojkvän lite grann..

men är det nån som tycker /tänker / känner likadant?

och till er killar, skulle inte ni känna er mer smickrade om eran tjej var oskuld eller skulle ni inte bry er?


   
Citera

Varför börjar du tänka på din eventuella nästa pojkvän när du redan har ett förhållande?


   
SvaraCitera

Låter dumt att fortsätta vara oskuld bara för att eventuellt behaga din nästa pojkvän.

Jag tycker att du ska ha sex med din nuvarande om du vill det, utan att bekymra dig om kommande förhållanden.


   
SvaraCitera

Låt din eventuella nästa pojkvän ta din oskuld i något annat hål bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka häxan i väster:

Varför börjar du tänka på din eventuella nästa pojkvän när du redan har ett förhållande?

ibland får jag för mig att han mest är intresserad av sex.


   
SvaraCitera

HejAmanda:

och till er killar, skulle inte ni känna er mer smickrade om eran tjej var oskuld eller skulle ni inte bry er?

Elaka häxan i väster:

Varför börjar du tänka på din eventuella nästa pojkvän när du redan har ett förhållande?

undrar detsamma.. man går inte in i ett förhållande om man inte vill att det ska hålla livet ut

jag tycker att du ska vänta tills du vet att du är redo, sen när man är redo är olika från person till person.

Bättre att vänta för länge med sex än att ha det med första bästa person som kanske inte alls skulle vara den bästa senare-


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

man går inte in i ett förhållande om man inte vill att det ska hålla livet ut

Det kan man väl omöjligt veta eller föreställa sig INNAN man går in i ett förhållande? Sen livet ut är väl att ta i för många.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

man går inte in i ett förhållande om man inte vill att det ska hålla livet ut

men livet ut är väl lite att ta i när man är 16 ...

LightInDarkness:

Bättre att vänta för länge med sex än att ha det med första bästa person som kanske inte alls skulle vara den bästa senare

sant


   
SvaraCitera

HejAmanda:

men livet ut är väl lite att ta i när man är 16 ...

Men du kanske har haft tur och hittat någon bra eller så gillar du honom inte så mycket!


   
SvaraCitera

HejAmanda:

det känns som att om jag har sex med honom så kommer jag inte ha lika mycket att ge min nästa pojkvän och inte kunna visa honom att han verkligen är speciell.

Fy fan:

Låt din eventuella nästa pojkvän ta din oskuld i något annat hål bara.

Ja, eller ännu bättre tvärtom, låta nuvarande "pojkvän" ta den i tvåan.
Tydligen ganska vanligt i länder som tex Grekland. Tjejerna kan få bekräftelse och leka av sig innan det är dags att bli en ärbar kvinna med den "rätte", fortfarande med hedern i behåll.


   
SvaraCitera

LightInDarkness:

undrar detsamma.. man går inte in i ett förhållande om man inte vill att det ska hålla livet ut

Vilket århundrade talar du om nu?


   
SvaraCitera

Om du inte vill ha sex med honom, ha inte sex med honom.

Men om det bara är för att du vill fortsätta vara oskuld för att behaga din nästa pojkvän så ha sex med honom om du vill.

Fast sen kan man ju fundera på varför du är mer eager to please din nästa pojkvän och inte din nuvarande, det låter ju lite skumt i mina öron, säker på att du vill vara kvar i förhållandet?

Att det skulle vara något speciellt med att för (framför allt) kvinnor vara oskuld är någon slags gammal äcklig moral om att tjejer ska vara rena och fina och vita och orörda och om din nästa pojkvän bryr sig om det så förtjänar han en pungspark och inte ett samlag.


   
SvaraCitera

HejAmanda:

det känns som att om jag har sex med honom så kommer jag inte ha lika mycket att ge min nästa pojkvän och inte kunna visa honom att han verkligen är speciell.

Vadå din nästa pojkvän? Varför är du ihop med din nuvarande om du ändå redan planerar att ha en nästa pojkvän? [tard]

För övrigt ska du ha sex för att du själv vill, inte för att din pojkvän vill, och du ska inte heller behöva känna dig tvingad att vänta för att din nästa pojkvän ska känna sig speciell.


   
SvaraCitera

Det känns lite konstigt när du säger "min nästa pojkvän". Det är som om du redan bestämt att det som du har nu inte kommer hålla särskilt länge?

Det är så olika det där. En del vill verkligen att första gången de har sex ska vara med nån de verkligen älskar och är säker på att de kommer vilja leva hela livet tillsammans med, andra bryr sig inte så mycket.


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Om du vill ha sex med honom, ha inte sex med honom.

Hur hänger det där ihop?


   
SvaraCitera