Aviseringar
Rensa alla

oskyddat sex


Ämnesstartare

hej

ni har säkert läst denna frågan innan men jag skulle verkligen vilja ställa den så att jag får svaren direkt till mig och min personliga situation.

det är så att jag och min flickvän har alltid använt kondom när vi har haft sex men de två senaste gångerna (i lördags och igår) så hade vi det utan för att vi blev så upphetsade att vi struntade i att jag tog på mig den. jag kom inte i henne utan precis när jag skulle komma så tog jag ut den. jag vet att det finns nåt som heter försats men jag undrar bara ifall hon kan bli gravid fast att jag inte haft utlösning i henne och även att hon äter p-piller ganska regelbundet (nästan varje dag)


   
Citera
Ämnesstartare

Ja, det kan följa med spermier i försatsen så visst finns det risker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

väldigt liten chans att hon blev gravid, spec när hon också går på p-piller..


   
SvaraCitera

NewEra:

hon äter p-piller ganska regelbundet (nästan varje dag)

hah [y]


   
SvaraCitera

NewEra:

utlösning i henne och även att hon äter p-piller ganska regelbundet (nästan varje dag)

[shake] Hur menar hon då? antingen så käkar man varje dag och så har det effekt, eller så käkar man det inte alls ju.... ??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om hon äter p-piller behöver ni väl inte kondom för att hon inte ska bli gravid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

om hon äter p-piller behöver ni väl inte kondom för att hon inte ska bli gravid

exakt min tanke, ganska poänglöst att knapra p-piller lite då och då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

p-piller måste man ta varje dag, annars är det ganska onödigt. tycker ni ska göra gravtest... för att vara på den säkra sidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arora:

för att vara på den säkra sidan.

Hey babe Take a walk on the wild side Said, Hey babe Take a walk on the wild side


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså hon äter p-piller varje dag för att slippa få mens (nåt sånt har hon sagt) men någon dag då och då så glömmer hon att ta det.
är det säkert med p-piller då? vill verkligen inte bli pappa i denna åldern för hon tänker absolut inte göra abort om hon blir gravid för hon är starkt emot det.


   
SvaraCitera

NewEra:

är det säkert med p-piller då?

Om hon tar dem varje dag, utan undantag är det ca 96-99 % säkerhet mot graviditet. Om hon slarvar får hon dock inte ett fullgott skydd, och då MÅSTE ni använda kondom om ni inte vill ha unge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera