Aviseringar
Rensa alla

Oskyddat sex i slutet av antibiotikakuren?


Ämnesstartare

Hej gott folk! Jag har haft klamydia, men har just avslutat antibiotikakuren (doxyferm, nio dagar). Men på morgonen den nionde och sista dagen råkade jag ha oskyddat sex. Detta skedde alltså 6 timmar innan jag skulle ta min sista tablett antibiotika och nu undrar jag: tror ni att jag kan ha smittat honom? Eller kan klamydiabakterierna ha hunnit dö ut?

Läkaren sa att efter sista tabletten skulle jag vara "fit for fight" igen, så det känns ju lite som att snubbla på målsnöret om jag har lyckats sprida sjukdomen vidare i sista sekund. Jag tänker göra ett till klamydiatest till veckan bara för att vara säker på att jag är frisk. Det hade verkligen varit jättehemskt om han blir sjuk pga mig. Blev smittad av ett one night stand som jag inte känner, men den här killen är en god vän så det gör allting värre... 🙁


   
Citera
time
 time

söstrami: tror ni att jag kan ha smittat honom?

Ja, det finns en mycket god chans att du gjort det. Man ska inte ta något för givet innan kuren är avslutad. Om jag vore du skulle jag meddela honom omedelbart så han kan gå och testa dig. 

Vill också tillägga att det är (fruktansvärt) oschysst att ha oskyddat sex med någon när man vet att man är smittad.


   
SvaraCitera

... Varför väntade du inte 6 timmar? För övrigt finns det chans att du smittat honom och blivit frisk efter det, så om testet visar att du inte har klamydia då betyder det inte att han inte har det.


   
SvaraCitera

Haha råkade, e fan svårt med alla snoppar överallt rätt va det e ramlar man på nån liksom.

 


   
SvaraCitera

Fkpaw:
Haha råkade, e fan svårt med alla snoppar överallt rätt va det e ramlar man på nån liksom. 

Glatt skålande


   
SvaraCitera

söstrami: råkade jag ha oskyddat sex

Trött

Din dumma subba, sluta vara så jävla självisk.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Trött

Din dumma subba, sluta vara så jävla självisk.

sluta va dum mot henne du vet inte vfr hon gjorde det


   
SvaraCitera

.......: du vet inte vfr hon gjorde det

För att hon var kåt och självisk antagligen?


   
SvaraCitera

söstrami: tror ni att jag kan ha smittat honom? Eller kan klamydiabakterierna ha hunnit dö ut?

Båda två är väldigt troliga, den ena mer än den andre. bakterier börjar dö rätt fort men om han har otur kan han bli smittad.
 en tanke här är ju graviditet?


   
SvaraCitera

Sheriffen:

För att hon var kåt och självisk antagligen?

så töntigt att skälla ut någon man inte känner
nej säkert för alla idioter inte tål att man säger nej


   
SvaraCitera

söstrami: Men på morgonen den nionde och sista dagen råkade jag ha oskyddat sex.

asså, hatar när d händer 🙁 man ba är ute å går, snubblar, å så sitter den där. jävla skit


   
SvaraCitera

ahahaha så jävla självisk. Vet att du är smittad och "råkar"ha oskyddat sex. Fyfan

H


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

"råkade"

ja jävlar.


   
SvaraCitera

Hur "råkar" man ha sex? Går det ens?? 


   
SvaraCitera

time:

Ja, det finns en mycket god chans att du gjort det. Man ska inte ta något för givet innan kuren är avslutad. Om jag vore du skulle jag meddela honom omedelbart så han kan gå och testa dig. 

Vill också tillägga att det är (fruktansvärt) oschysst att ha oskyddat sex med någon när man vet att man är smittad.

"mycket god" är väl att ta i, antibiotikakurer är utformade för att vara väldigt overkill, för att inte öka risken för resistenta bakterier. så jag tror att risken rent praktiskt är rätt liten.

däremot så är det väl inte bara oschysst, utan även ett brott mot smittskyddslagen.


   
SvaraCitera