Aviseringar
Rensa alla

Oskyddat sex och akuta P-piller?


Ämnesstartare

Hej, snälla, jag har bara en enkel fråga och söker ingen moralpredikning, okej?

Natten mellan onsdag/torsdag hade jag dumt nog oskyddat sex med en kille, jag tog ett akut p-piller dagen efter och förväntade mig att få mens samma dag, men ingen mens har kommit - jag vet dock att jag inte blivit gravid sen innan. Inatt, hade jag ännu dummare nog, återigen oskyddat sex med den här killen, och nu är min fråga - bör jag ta ett till akut p-piller?

Tack för svar och utebliven moralpredikning, jag VET att jag varit korkad, men ibland blir det inte riktigt som man tänkt... 🙂


   
Citera

Ja det kan du, detta är taget från rfsu:s frågelåda på nätet:
Min flickvän tog akut-p-piller för några veckor sedan, och idag sprack ytterligare en kondom. Jag undrar om vi, trots att vi tidigare under samma menstrationscykel tagit akut-p-piller, ta ytterligare en omgång? Eller vad ska vi göra?

Man kan ta akut p-piller flera gånger under en månad men säkerheten blir då sämre. Man kan trots allt säga att det är bättre att ta dem igen än att inte göra något alls. Vad man skulle kunna tänka sig händer, är att din flickvän får blödningsrubbningar eftersom pillren skjuter på den ordinarie ägglossningen. Oavsett hur ni gör bör hon lämna ett graviditetstest cirka tre veckor efter att ha tagit akut-p-piller.

Alltså, du kan ta ett piller, säkerheten blir sämre så kom ihåg att testa dig om några veckor. Så är ju kondomer billigare än att hålla på med dagen efter-piller stup i kvarten.


   
SvaraCitera

elverpigen:

Så är ju kondomer billigare än att hålla på med dagen efter-piller stup i kvarten.

mm.. och bättre för kroppen. Inte kul med mellanblödningar heller som typ alla får av skiten.


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

sjukt oansvarigt, tänk om du smittat honom med någon äcklig sjukdom nu? eller tvärtom

hoppas du njuter av din lilla std cocktail


   
SvaraCitera

elverpigen:

Min flickvän tog akut-p-piller för några veckor sedan, och idag sprack ytterligare en kondom.

[bigsmile]


   
SvaraCitera