Aviseringar
Rensa alla

Osthyveln ar tillbaka!


streckkod:

done

Okej. Avslutade precis en provanställning som värvare för Hassela Helpline. Kändes jävligt omotiverat med tanke på vad jag hört tidigare om Hassela och det intrycket jag fick där.

Hur som helst, första dagarna hade vi lite utbildning där vi fick lära oss lite om hur man värvade och även en del om organisationen. Där fick vi bland annat lyssna på en kvinna som tydligen jobbat med just ungdomar och droger längre än vad jag orkar minnas. Hon stod och snackade en massa om det och nämnde bland annat osthyveln, som hon tyckte funkade bra som jämförelse. Hörde en massa annat trams också, men det är det jag minns mest.


   
SvaraCitera

iddqd:

osthyveln

iddqd:

osthyveln

iddqd:

osthyveln


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thcl:

Cannabis är ju lite lurigt, när man väl börjat röka mycket så börjar ju ofta de intressan man gillat innan att bli tråkiga och man blir lite "kär" i drogen och inte vill sluta.

Jag tycker mer det är så attdet inte blir lika kul att göra något nykter som att göra det bäng...och sen att det går mycket på vana...men att 10% av allasom provar skulle behöva behandling för att sluta är uppenbart bullshit! Det kan omöjligen vara en så hög siffra...kanske att 10% av alla som missbrukat behöver behandling. Det hade varit roligt att se vad "Informatörer" från andra länder ger för siffror...

iddqd:

Hon stod och snackade en massa om det och nämnde bland annat osthyveln, som hon tyckte funkade bra som jämförelse.

Jag kan inte förstå hur de kan tro att ett sådant sätt att försöka skrämma bort kidsen inte fungerarar! Hur kan man tro att det inte påverkar människr negativt när deras gud (Staten) står och ljuger dem rakt upp i ansiktet...det kansek fungerade bra förr innan internet, men nu kan folk leta reda på mer objektiv information och få kunskap om hur statens drogforskning går till...

Btw om någon ringer till dig på den där linjen...måste du trycka ner det där skitsnacket i halsen på dem då?


   
SvaraCitera

hixaren:

Btw om någon ringer till dig på den där linjen...måste du trycka ner det där skitsnacket i halsen på dem då?

Jag satt inte i jouren utan var bara ute och värvade, så jag vet inte vad det är som sägs till dem.
Känns i alla fall skönt att slippa jobba där längre.


   
SvaraCitera

hixaren:

kanske att 10% av alla som missbrukat behöver behandling.

Menatr du missbrukat cb eller missbruk överhuvudtaget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thcl:

Menatr du missbrukat cb eller missbruk överhuvudtaget?

Syftade på cb, andra droger har jag absolut 0 koll på:P

iddqd:

Jag satt inte i jouren utan var bara ute och värvade, så jag vet inte vad det är som sägs till dem.

Akej, värvade medarbetare eller folk soom skulle ringa in?Ö:P xD

iddqd:

Känns i alla fall skönt att slippa jobba där längre.

Det var provanställning? Ska du inte ta jobbet om du får det då?


   
SvaraCitera

hixaren:

Syftade på cb, andra droger har jag absolut 0 koll på:P

Det var ju precis det ja menade i första inlägget. Att 10% av de som Missbrukar behöver behandling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thcl:

Det var ju precis det ja menade i första inlägget. Att 10% av de som Missbrukar behöver behandling.

Fast du sa ju att du trodde Stens påstående att 1 av 10 som testar behöver behandling...

Sten:

Ungefär en av tio som testar blir så pass beroende att det krävs behandling för att de ska komma ur missbruket.

thcl:

Jag tror faktiskt det kan stämma, men inte för att det är beroendeframkallande utan för att personen inte vill sluta.

Knappast så att alla som testar bli beroende...

Men men

Förstår vad du menar nu iaf:) Tror egentligen att det är en för hög siffra med, men inte omöjligt...


   
SvaraCitera