Aviseringar
Rensa alla

osynlig på en ny skola


Ämnesstartare

Hur blir man osynlig på en ny skola i ett annat land där alla är ganska mörkhyade, svart hår o mörka ögon? Jag e raka motsattsen, sticker ut för mycket och hamnar i bråk helatin när mina klasskamrater tror att dom kan lura och utnyttja mig bara för att jag är utläning och inte pratar deras språk. Hur kan man göra så att jag blir mer som dom och håller mig lite mer osynlig? 


   
Citera
Ämnesstartare

Vilket land?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemskt 🙁 du ska inte behöva ändra ditt utseende för att slippa bli mobbad av rasistiska töntar. Stå på dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:
Vilket land?

Jordanien


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Hemskt 🙁 du ska inte behöva ändra ditt utseende för att slippa bli mobbad av rasistiska töntar. Stå på dig!

Försöker men det går inte.. Asså det är skitirriterande. Tillomed läraren vill inte ha mig där..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför flyttar man till Jordanien av alla ställen på jorden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NicoleF:

Försöker men det går inte.. Asså det är skitirriterande. Tillomed läraren vill inte ha mig där..

Finns det ingenstans du kan anmäla dem till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Finns det ingenstans du kan anmäla dem till?

Tror inte myndigheterna där bryr sig om sådant som mobbning och diskriminering. Det är inte Sverige vi talar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan tyvärr inte hjälpa dig men om det är någon tröst så arbetar forskare att ta fram ett osynlighets serum 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agahnim:
Varför flyttar man till Jordanien av alla ställen på jorden?

För att min fejkpappa som nu är död, Hans familj bor där. Dessutom ville Mamma lämna Sverige så därför drog vi dit :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agahnim:

Tror inte myndigheterna där bryr sig om sådant som mobbning och diskriminering. Det är inte Sverige vi talar om.

Tänkte snarare på svenska ambassaden el dyl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NicoleF:

För att min fejkpappa som nu är död, Hans familj bor där. Dessutom ville Mamma lämna Sverige så därför drog vi dit :/

vill hon inte hem nu när han är död? det är ju mycket bättre levnadsvillkor i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Finns det ingenstans du kan anmäla dem till?

Inte vad jag vet

Agahnim:

Tror inte myndigheterna där bryr sig om sådant som mobbning och diskriminering. Det är inte Sverige vi talar om.

Och nej om det är okej för lärare att slå elever skrika håll käften på deras språk och pressa eleverna så jäääkla mycket så bryr dom sig knappast om det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NicoleF: Och nej om det är okej för lärare att slå elever skrika håll käften på deras språk och pressa eleverna så jäääkla mycket så bryr dom sig knappast om det..

Anmäl

Citera

men gud, där kan du ju inte stanna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

vill hon inte hem nu när han är död? det är ju mycket bättre levnadsvillkor i Sverige.

Ja men jag har hamnat illa till i Sverige och därför stack vi. Vi har ju familj där därför är vi där, min fejkpappa kanske inte var så jättebra men min lossasfarmor o så är jättesnälla äver om det är för mycket könsdiskriminering 


   
SvaraCitera