Aviseringar
Rensa alla

Otillräcklig p.g.a. ursprung


Ämnesstartare

Är det rasistiskt att välja partner utifrån etnicitet? Det handlar alltså inte om utseende, hud-/hår-/ögonfärg utan bara om var personen kommer ifrån

Eller är det bara förståeligt att patrioter resonerar så?

Förstår att man har vissa krav men jag förstår inte hur ett ursprung kan vara viktigare än en personlighet. Har iaf fått förklaringen "vill inte att mitt blod blandas ut med annat blod" lr ngt. Och det är ju rasbiologiFörvirrad & rasism. När jag sa det blev personen arg för att jag "anklagade" den för att vara rasist.

Jag tänker att det inte är så konstigt eftersom att vissa växer upp med en föreställning om sin framtid: att ens framtida partner ska dela kultur, arv osv.
Tror också det handlar om vilken nation man tillhör, hur utsatt man känner sig. 


   
Citera
Ämnesstartare

Vill hellre ha en brud från arabvärlden än svensk typ (är själv svensk) men tycker de är snyggare haha Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:
Vill hellre ha en brud från arabvärlden än svensk typ (är själv svensk) men tycker de är snyggare haha Galen

men... *suck*
asså, tack för ditt svar, men det händer typ heeeeeeeeeeela tiden att folk svarar på just et jag skrivit att de/ni inte ska svara påTröttGalen

Allvarligt, lägg av :p

hahahlurad:  Det handlar alltså inte om utseende, hud-/hår-/ögonfärg utan bara om var personen kommer ifrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

men... *suck*
asså, tack för ditt svar, men det händer typ heeeeeeeeeeela tiden att folk svarar på just et jag skrivit att de/ni inte ska svara påTröttGalen

Allvarligt, lägg av :p

Jag är gud ynkliga människa min åsikt är skriven i sten!!!!!!! mohahahahhahahahahahhahahahahahhhahaha Nej det är inte rasism btw Blink


   
SvaraCitera

Så länge man inte anser att vissa etniciteter är mer värda så är det inte rasistiskt.


   
SvaraCitera
mynona

hahahlurad: Ja!

det är väl klart att detta: 

hahahlurad: "vill inte att mitt blod blandas ut med annat blod"

är: 

hahahlurad: rasbiologi & rasism.

...vilket underlättas om man nu är: 

hahahlurad: patriot

och har föreställningar om: 

hahahlurad: att ens framtida partner ska dela kultur, arv osv

 så det spelar ingen roll om personen 

hahahlurad: blev personen arg

för rasist är precis vad den är.

rasism är en åsikt om att personen har vissa egenskaper och ett visst arv beroende på just etnicitet, oavsett om dessa egenskaper ses som positiva eller negativa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handlar ju om attraktion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Jag är gud ynkliga människa min åsikt är skriven i sten!!!!!!! mohahahahhahahahahahhahahahahahhhahaha Nej det är inte rasism btw Blink

-.- :p nej, erkänn bara att du gjorde fel!!! Galen hur kunde du missa?? haha

presidente:
Så länge man inte anser att vissa etniciteter är mer värda så är det inte rasistiskt.

Känner likadant
men många tycker att det är rasistiskt att välja hur ens barn ska bli osv.
t.ex. så vet jag många som är emot (av anledningnen att det kan vara rasistiskt) forskning som leder till att man får välja egenskaper till sina framtida barn genom att mixtra med spermier/ägg lr ngt

synpunkter..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga:
handlar ju om attraktion

Nej, tro mig... personen kan vara mer attraherad och kär i en person som "ej duger" men det finns liksom ingen framtid pga. annat ursprung

tror ej man slösar 5 år på ngn man ej är attraherad av


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

det är väl klart att detta: 
är: 

...vilket underlättas om man nu är: 

och har föreställningar om: 

 så det spelar ingen roll om personen 

för rasist är precis vad den är.

rasism är en åsikt om att personen har vissa egenskaper och ett visst arv beroende på just etnicitet, oavsett om dessa egenskaper ses som positiva eller negativa.

Tumme upp tänker också så. Men är det inte extremt vanligt att patrioter inte vill blandas ihop med andra rent biologiskt?

Handlar ju inte om att de känner att det nya blodet är mindre bra eller smutsigt men är man t.ex. rom och utsatt så kanske man inte vill utrota den folkgruppen genom att blanda ut den. om du förstår vad jag menar

handlar mkt om stolthet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

Nej, tro mig... personen kan vara mer attraherad och kär i en person som "ej duger" men det finns liksom ingen framtid pga. annat ursprung

då är man dum i huvudet


   
SvaraCitera
Asha
 Asha

hahahlurad: Nej, det är något annat än rasism


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad: Ja!

Ja, det är det. Har varit med om att folk misstar att gå på utseende för rasism. Bara för att man inte tänder på nordiskt/östeuropeiskt/asiatiskt utseende, att det skulle vara rasism. Jag vet att det inte är utseendet tråden handlar om - därför röstade jag ja - det är rasism, pga 

hahahlurad: "vill inte att mitt blod blandas ut med annat blod"

eller snarare speciellt pga det. Eller för att man värderar sin kultur högre och måste krama om den starkt.

Eh summering av åsikt: Ja, jag anser det vara rasistiskt.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga:

hahaha
brukar du stoppa fingrarna i hjärnan och plocka bort hormoner? lr föreslår du att man lever i celibat och utan partner för att man inte vill gifta sig när man är 15 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Eller för att man värderar sin kultur högre och måste krama om den starkt.

Det är inlärt och handlar om rädsla
tkr det är tråkigt att folk känner att rasism är en sjukdomGalen är lite hjärntvättad av det. Rasister känner sig nog mer eller mindre hotade 


   
SvaraCitera