Aviseringar
Rensa alla

Otrogen?


Ämnesstartare

På senaste tiden har min pojkvän vart ganska annorlunda mot vad han brukar. Han har betett sig annorlunda, och varit ganska frånvarande på något sätt.

Förra veckan var han och en kompis hos en tjej som bor ganska långt härifrån. Helt plötsligt fick dom bara för sig att åka dit, liksom. När dom hade vart där kom han och hämtade mig och sen åkte vi hem till honom. Han verkade väldigt glad, och pratade nästan inte om något annat än henne. Dagen efter smsade dom väldigt mycket, men jag vill inte snoka, så jag frågade inte vad dom pratade om eller så. Det känns bara dumt.

Nu säger han att han ska åka dit den här veckan också. Men den här veckan har dom pratat om att dom ska supa ner varann så mycket att dom knappt kan ställa sig upp dagen efter. Det måste ju betyda att han ska sova kvar där? Han kan ju inte köra hem mitt i natten, stupfull liksom.
Det gör mig lite orolig.

Visst, han säger att hon är lesbisk. Men det skulle ju mycket väl kunna vara en undanflykt för att kunna vara med henne. För enligt mig, verkar hon gilla killar.

Så...vad skulle ni göra? Prata med honom, avvakta ett tag och se vad som händer?
Tror ni jag har någon anledning till att vara orolig? Tror ni att han är otrogen?


   
Citera

Du kan ju prata med honom. Förklara att du inte anklagar honom, men att du kanske är lite orolig och förklara så att han förstår varför du är orolig.


   
SvaraCitera

Finns två möjligheter: Antingen ska du lita på honom då han bör litas på.

Annars är han ett svin och bör dumpas illa kvickt.

Din uppgift blir att ta reda på vilket.

Go, agent Hejsanheeej!


   
SvaraCitera

konfrontera honom!


   
SvaraCitera

Hejsanheeej:

Visst, han säger att hon är lesbisk.

Haha, bra ursäkt.


   
SvaraCitera

Åh. Jag rekommenderar den här tillvägagångsmetoden.

Prata med honom + förklara + oroa dig, ifall han åker. Sen, beroende på hur länge du varit tillsammans med honom, borde du veta vid det här laget ifall du kan lita på honom?

Ge han någon present eller något som han kan ha på sig när han är där. Har han något han förknippar med dig så är oddsen ännu större att han kommer tänka på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX: Jo, det var ett bra förslag tycker jag, tack!

Nachac: Jag vet, jag borde lita på honom. Och det gör jag i vanliga fall. Men nu har han vart så olik sig så länge, och att han blir så glad när han pratar om/med henne gör mig orolig. Men ja, jag antar att jag får konfrontera honom. Fast det blir svårt, för jag är sååå feg, hahaha!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Anarkandi: Tack, det var ett bra förslag!
Vi har vart tillsammans i 7månader, jag vet att jag borde lita på honom. Och som jag skrev till Nachac; Det gör jag i vanliga fall, men nu känns det faktiskt som om han försöker dölja något.

Han har ett armband som jag har gett honom, det har han på sig typ jämt.


   
SvaraCitera

Tycker synd om dig [sad]
Hoppas det löser sig:[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande: Ja, det löser sig nog:) på något sätt iaf. Sen om det blir positivt eller negativt får vi väl se...


   
SvaraCitera
Jeay_L

Fråga om du får följa med? [tard] Har varit i lite samma sits men då tror jag faktiskt inte killen gjorde något, fast jag är ju inte säker ha frågat han om det 25 milj ggr efter att vi gjort slut, vi är fortfarande vänner eller om man nu 1½ år senare skulle säga att vi är KK istället?

Aja hoppas det löser sig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L: Mja, det skulle jag ju kunna göra. Bara för att se vad han säger liksom


   
SvaraCitera

Behövs det verkligen skapas en tråd på ett djävla forum för att komma fram till att man ska prata med sin partner i sånnahär fall?

jag hatar världen


   
SvaraCitera

Jag tänker såhär. Björnfälla utanför dörr. Lesbisk dit. Fastnar. Lesbisk dör.
Pojkvän ledsen. Du fram. Slå på käft.
Gör slut.


   
SvaraCitera

säg bara att du inte anklagar honom för något utan bara är orilig och vill ha svar


   
SvaraCitera

Hejsanheeej:

Nachac: Jag vet, jag borde lita på honom. Och det gör jag i vanliga fall. Men nu har han vart så olik sig så länge, och att han blir så glad när han pratar om/med henne gör mig orolig. Men ja, jag antar att jag får konfrontera honom. Fast det blir svårt, för jag är sååå feg, hahaha!

Jag ska undvika att säga detta på ett drygt sätt:

Det finns en funktion, du markerar vad vi har skrivit och trycker på citera (knappen längs nere till höger i varje inlägg som det står "citera" på.) På så sätt behöver du inte rikta ditt svar till någon och dessutom märker vi att du har citerat oss och svarar fortare.


   
SvaraCitera