Aviseringar
Rensa alla

Otrogen?


Ämnesstartare

För ungefär två år sen (då jag hade varit tillsammans med min kille i ungefär 4 månader) började jag känna mig osäker på vår relation och på mig själv. Jag hade träffat en annan kille som jag fick känslor för och kände hur min kille och jag bara gled mer och mer ifrån varandra. Så jag bestämde mig för att prata med honom och göra slut.

Han blev väldigt ledsen och frågade om vi inte kunde hitta på något i veckan. För mig hade jag helt klart gjort slut, men insåg inte att när jag gick med på bio senare i veckan så trodde han att han hade fått en andra chans.

Nästa dag träffade jag den nya killen som jag hade fått känslor för och vi gick hem till honom, kysstes och strulade lite, men inget mer. Jag hade inga skuldkänslor, eftersom jag som sagt trodde att jag hade gjort det helt klart för min kille att det var slut.

Men när han några dagar senare fick reda på det blev han förbannad, slog i väggar och anklagade mig för att ha varit otrogen.

Det löste sig ju tillsist och nu är vi tillsammans igen, och till och med förlovade. Allt känns jättebra, men händelsen gnager fortfarande i mig. Mina vänner tycker inte att det jag gjorde var otrohet, men min pojkvän anser fortfarande att det var det.

Så vad tycker ni? Var jag otrogen?


   
Citera
Ämnesstartare

Om du känner att du var helt klar med att du gjorde slut med honom, och han inte förstod det, så anser jag att det inte var otrohet. Men jag kan se varför han missförstod dig i och med att du träffade honom igen så kort efter att ni gjort slut. Tycker det kanske var lite oförsiktigt av dig att träffa honom så kort efter det, då det, tror jag, gav mixade signaler. Det var dock fel av honom att anta att du gav en andra chans. Tror att problemet var kommunikationen.

Kul att ni hittat tillbaka till varandra. Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du hade gjort slut med honom var du ju inte otrogen :s tycker att han verkar vara lite obehaglig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

+tycker inte hångel ens räknas som "otrohet" ens om man är tillsammans, visst kanske taskigt om ens partner är känslig för sånt men det är ju inte att vara otrogen ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bleedingrose:

Så vad tycker ni? Var jag otrogen?

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

tycker inte hångel ens räknas som "otrohet" ens om man är tillsammans, visst kanske taskigt om ens partner är känslig för sånt men inte "att vara otrogen"

Ja beror ju mycket på var man tycker gränserna går. Och hur svartsjuk man är av sig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bleedingrose:

Så vad tycker ni? Var jag otrogen?

Ja, jag anser det. Du flörtade med den andra snubben samtidigt som du hade ett förhållande. Du skulle sagt upp ert förhållande innan du ens tänkte på den andra killen. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anser inte att du varit otrogen så länge du gjort klart för honom att det var slut. Han kanske missuppfattade situationen och trodde att ni aldrig hade gjort slut på riktigt. Det viktigaste tycker jag är att du i alla fall vet sanningen, och detta är väl ändå ingenting man ska prata om ifall om man har valt att gå vidare tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var tydlig med att du inte vill vara med honom längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Var tydlig med att du inte vill vara med honom längre.

LÄS ISOLA
DOM ÄR FÖRLOVADE NU


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

LÄS ISOLA
DOM ÄR FÖRLOVADE NU

Hur går man från att vilja dumpa någon och skaffat en ny till att ha förlovat sig med den [sad]
ok ska läsa

det kommer inte hålla om de fortsätter att kommunicera på sådär olika nivåer
mvh dr phil(ippa)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hur går man från att vilja dumpa någon och skaffat en ny till att ha förlovat sig med den [sad]

vet inte, läste inte så noga.... [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bleedingrose:

Så vad tycker ni? Var jag otrogen?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

+tycker inte hångel ens räknas som "otrohet" ens om man är tillsammans, visst kanske taskigt om ens partner är känslig för sånt men det är ju inte att vara otrogen ^^

I vilken värld lever du [shake] de allra flesta tycker absolut att hångel är otrohet! Så hoppas du nämner denna åsikt till din kille, om du nu har en eller skaffar en..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

I vilken värld lever du [shake] de allra flesta tycker absolut att hångel är otrohet! Så hoppas du nämner denna åsikt till din kille, om du nu har en eller skaffar en..

är kille[blush][sad]


   
SvaraCitera