Aviseringar
Rensa alla

Otrogenhet, fördomar.


Ämnesstartare

Alltså, jag visste inte om jag skulle lägga den här i media eller nån annanstans. men här kommer det jag tänkte säga.

Tycker ni inte att det finns en jävla stor fördom om att det bara är killar som kan vara otrogna, och att alla killar är helt psykotiska och inte har några känslor som helst när det gäller äktenskap, nu menar jag mest i Media, där det alltid är killen som är otrogen, men även i verkligheten.

eller är det bara jag som är konstig? O.o


   
Citera

Killar är svin! [mad]
... men tjejer är fan inte bättre de... [rolleyes]


   
SvaraCitera

Ja, men det är ju inte så att man tror det. Jag vet liksom om fördomen men vet att det är många kvinnor som är otrogna också : P Så man går typ inte på det. Men jag hade nog trott på det mer för några år sedan. För bilden av det finns ju helst klart, frågan är om man tror på dte typ. Jag flummar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har också märkt det. Mycket mer fördomar mot oss killar om att vi skulle vara otrogna så fort vi får chansen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TwiZtah:

där det alltid är killen som är otrogen, men även i verkligheten.

Jag vet inte, min erfarenhet säger att det bara är killar som är otrogna. Men självklart måste det finnas lika många killar som är otrogna som det finns tjejer som är det. Det har ju inget med kön att göra, utan personlighet, och så vitt jag vet kan killar ha likadana personligheter som tjejer ^^


   
SvaraCitera

tjejer e väl också otrogna, vet inte vilket kön som e de mest, men ja..[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hm jag får nån känsla av att det är tvärt om faktiskt


   
SvaraCitera

mICHE:

hm jag får nån känsla av att det är tvärt om faktiskt


   
SvaraCitera

mICHE:

hm jag får nån känsla av att det är tvärt om faktiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har sett på "Cheaters" och "Jerry Springer" väldigt mycket, det är väldigt många brudar som är otrogna.. mer brudar än grabbar!


   
SvaraCitera

nazgul:

hm jag får nån känsla av att det är tvärt om faktiskt


   
SvaraCitera

TwiZtah:

Tycker ni inte att det finns en jävla stor fördom om att det bara är killar som kan vara otrogna,

fraulinefrontline:

har ju inget med kön att göra,

Det ligger i hanarnas naturliga natur att ha sex med så många females som möjligt, så att dom kan få massor av offspringz.
Men honorna får ju inte mer offsprings hur många males dom än har sex med. (dom kan ju ändå bara föda några i taget även om dom har sex med 10 killar sammtidigt lixzom.) Därör är honorna mer petiga, och kan vara mer kräsna med vilka males dom vill vällja.

(vet inte om det gäller människor riktigt, men lite kanske.) :O

Det är nog lättare att visa män som är otrogna i film och på TV kanske. Finns ju nått program där dom spionerar på otrogna män, och avslöjar att dom är otrogna, och sen blir kvinnan arg och skriker massa fula saker åt manen och ger honom örfilar, slår honom lite och sånnt.
Tänk er att man skulle ha ett sånnt program som var tvärt om, att dom spionerade på otrogna kvinnor, och sen avslöjade dom, och manen gick fram och skrek åt kvinnan, typ -"you fucking whore!! bitch!! etc." och sen slog mannen kvinnan och sånnt. Då skulle det ju vara mindre accepterat. För att vi har sånndär "kvinnor får slå män, men män får inte slå kvinnor- kultur". 🙁

Jag tror nog annars att det kanske är lika många män och kvinnor som är otrogna typ, i verkligheten. Men fördomar finns det ju, tycker även det är mycket fördomar om att kvinnor kan vara otrogna sluts också och sånnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Det ligger i hanarnas naturliga natur att ha sex med så många females som möjligt, så att dom kan få massor av offspringz.

Det låter bara som en dålig ursäkt, har man en tjej man älskar så ligger man för fan bara med henne. Punkt slut.


   
SvaraCitera

TwiZtah:

bara är killar som kan vara otrogna

Det tror jag inte. För mig verkar det som både och [sad] Men om du menar i filmer så vet du att allt typ e påhittat [blush]


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Det låter bara som en dålig ursäkt,

Ja, om man inte e ett vilt djur.
Om man skulle vara otrogen och skyller på sina instinkter, så är det ju ändå lika korkat och fel som att man skyller på sina instinkter när man slåss och våldtar och sånnt. :[

fraulinefrontline:

har man en tjej man älskar så ligger man för fan bara med henne. Punkt slut.

Ja, och man ska älska personen i nöd och slut tills döden skilljer en åt, och sånnt.


   
SvaraCitera