Aviseringar
Rensa alla

Otrohet


Ämnesstartare

Jo, jag har en fråga om otrohet, och då menar jag den grövre sorten där man faktiskt går till sängs med personen.

Frågan riktar sig främst till dem som har varit otrogna och helst opåverkade under akten.

Om inte avsikten är att skada sin partner hårt, hur kan man göra det? Personligen har jag kolossal sinnesnärvaro under sex och vet precis vad jag gör. Ska jag anta att andra bara kopplas bort från sitt förnuft?

Ofta ångrar sig personerna oerhört efteråt, men sex är ju en lång process innan det avslutas, varför kommer de/ni inte på att det är fel förrän efteråt?

Hoppas att jag uttryckt min fråga klart.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nachac:

Personligen har jag kolossal sinnesnärvaro under sex och vet precis vad jag gör.

För att veta det måste du först ha haft sex grabben. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

varför kommer de/ni inte på att det är fel förrän efteråt?

carpe diem


   
SvaraCitera

Jag får la tala för mig själv och jag tycker alltid att det är lika spännande och intresssant när någon tjej man tycker ser bra ut och är trevlig börjar stöta på än.
Jag dricker inte och jag har inte haft sex bakom ryggen på någon men det har varit för nära att det hänt.
Asså man kan ju alltid välja att gå men man kan ju inte välja fall man ska vara attraherad eller inte och är man väldigt attraherad av någon så gör man ibland saker som man inte borde. Det finns tillräckligt med kemikalier i huvet utan alkohol för att man ska ställa till det.
Det är så sjukt lätt att sitta här och skriva att det bara är att gå men det är inte riktigt så enkelt.
Det är som när man förbereder sig för en muntlig redovisning och man vet precis vad man ska säga ända tills man står där.
Det är som när man sitter med läxorna o tänker att man kan göra dem imon. Man skjuter på gränserna hela tiden. Man måste har varit med om det för att förstå att det inte är så lätt. Det är väl bara göra läxan? nä, jag har ju så gott om tid. Det är väl bara o säga nej till strulandet. Nä, hon är ju så attraktiv.
Jag försöker inte försvara otrohet för det är något världen skulle kunna klara sig bättre utan men jag försöker förklara hur det känns och hur det kan vara. Man tror man har kontroll men det händer ändå. Full sinnesnärvarå när man har sex, självklart. Full kontroll, knappast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kåtheten tar över förnuftet antar jag.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Kåtheten tar över förnuftet antar jag.

Va tusan skrev jag så lång text för^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Kåtheten tar över förnuftet antar jag.

Då borde man inte dricka om man inte kan göra det utan att vara otrogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

//liten:

Va tusan skrev jag så lång text för^^

Haha x)

Ilikepieee:

Då borde man inte dricka om man inte kan göra det utan att vara otrogen.

Nej, det borde man inte. Men han menade ju utan påverkan och kåtheten tar över förnuftet, så man fattar inte hur fel det är man gör förens man är klar. Typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Kåtheten tar över förnuftet antar jag.

Det inser jag. Jag inser också att man kan få genomdumma nycker av åtrå, men att inte kunna tänka klart under hela perioden? Det är det som ter sig främmande för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Det inser jag. Jag inser också att man kan få genomdumma nycker av åtrå, men att inte kunna tänka klart under hela perioden? Det är det som ter sig främmande för mig.

Man tänker väl klart, men kåtheten gör att det känns rätt att vara otrogen just då. När den väl lagt sig brukar de flesta inse vilket stort jävla misstag det var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Man tänker väl klart, men kåtheten gör att det känns rätt att vara otrogen just då. När den väl lagt sig brukar de flesta inse vilket stort jävla misstag det var.

Kanske det, ja.


   
SvaraCitera

För att de inte är religiösa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Ofta ångrar sig personerna oerhört efteråt, men sex är ju en lång process innan det avslutas, varför kommer de/ni inte på att det är fel förrän efteråt?

Visst ångrar man sig djupt efteråt! Att jag var otrogen berodde på att jag hade jättemkt alkohol i kroppen och jag har varit väldigt osäker på mitt och min partners förhållande under en längre tid.. Tror mest det beror på hur man har det i sitt förhållande att man gör något sådant..


   
SvaraCitera

jag_gillar_glass:

För att de inte är religiösa.

Religon har nog ingenting med det att göra. Ända skillnaden är väl att man kan tycka att människor med religion borde tänka sig mer för då de har ytterligare en anledning att inte vara otrogna. Nämligen att det troligen står i deras heliga skrift.
Kan ju lägga till att jag själv är religiös till mitt tidigare inlägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Otrogna kan brinna.


   
SvaraCitera