Aviseringar
Rensa alla

Otrohet


Ämnesstartare

LightInDarkness:

och ni undrar varför vissa avstår från sex tills de är gifta? 🙂 jo enkelt förklarat, för att ha något spännande o längta efter ist för att få den överstökad innan

För att sen skiljas efter att man gift sej och blivit uttråkad iallafall, fast några år senare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Det låter ju på dig som att du nu bara är tillsammans med honom för att vara snäll, vilket inte riktigt är rätt orsak till att vara tillsammans med någon i min mening.

Nej.

cigarettejob:

Samtidigt så älskar jag min pojkvän.


   
SvaraCitera

cigarettejob:

Nej.

Men du säger ju ändå att:

cigarettejob:

Om jag inte hade träffat andra killar så är jag säker på att vi hade gjort slut för längesedan.

Jag håller hur som helst fast vid att du borde göra slut med honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cigarettejob:

Gör du bara saker som är rätt?

tyvärr inte, men om man vet att ngt är fel så låter man förhoppningsvis bli det

cigarettejob:

För att sen skiljas efter att man gift sej och blivit uttråkad iallafall, fast några år senare?

De par jag snackat med har fortfarande ett bra sexliv fast de gifte sig för 5, 10, 15, 20 etc år sen. så det stämmer inte in på alla, är väl de som haft för mycket sex innan de gift sig som det blir så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tror han mår bättre av att ha en flickvän som är trogen och jag tkr att du ska satsa på singellivet tills du blir nöjd. men de tär ju min åsikt, du gör som du vill.. typ

Han kommer inte må bättre om jag gör slut. Så länge han inte vet något så mår han bra i vårt förhållande. Det handlar om att jag ska kunna leva med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du inte utverka ett öppet förhållande istället då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lighterboy:

Vad skulle du känna/tänka om han var otrogen mot dig?

Jag hade blivit jätteledsen. Vet inte pom jag hade gjort slut. Antagligen. Förstår att inget av det jag skriver låter vettigt. Förstår mej inte på mej själv heller egentligen. Jag är självisk helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cigarettejob:

Han kommer inte må bättre om jag gör slut. Så länge han inte vet något så mår han bra i vårt förhållande. Det handlar om att jag ska kunna leva med det.

så du tror inte att han kommer att få reda på det någon gång?
tycker inte du att förhållanden går ut på att man ska kunna lita på varandra? annars kan du ju berätta vad du tkr det går ut på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Kan du inte utverka ett öppet förhållande istället då?

Det hade han aldrig gått med på. Och det är honom jag vill vara tillsammans med. Och jag hade inte velat att han skulle ha sex med andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cigarettejob:

Det är klart att jag är dum mot honom eftersom jag gör som jag gör. Det är jag medveten om. Men jag har det hellre såhär än att göra slut med honom.

Det kallas att vara självisk, ego och barnslig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka om att din pojkvän inte är uppskattad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

så du tror inte att han kommer att få reda på det någon gång?
tycker inte du att förhållanden går ut på att man ska kunna lita på varandra? annars kan du ju berätta vad du tkr det går ut på

Förhållanden går ut på en massa saker, blandannat tillit. Men jag är villig att riskera att han kan få reda på det och att ljuga om det för att kunna fortsätta vara tillsammans med honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Det kallas att vara självisk, ego och barnslig.

cigarettejob:

Jag är självisk helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vafan det är väl självklart att det är fel? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cigarettejob:

Det hade han aldrig gått med på. Och det är honom jag vill vara tillsammans med. Och jag hade inte velat att han skulle ha sex med andra.

Jadu, då får du helt enkelt sluta. Eller hitta på någon annan lösning, för jag kan inte påstå att det är försvarbart att gång på gång gå bakom ryggen på den person man påstår sig älska.


   
SvaraCitera