Aviseringar
Rensa alla

Otrohet


Ämnesstartare

så här är det. jag misstänker att min pappa är otrogen mot min mamma. det har hänt innan, för kanske sju år sen, vilket resulterade i att pappa flyttade ut ett tag. det var den värsta tiden i mitt liv, minns det bara som ett helvete. vi var, och är, en lycklig familj och jag trodde inte det var möjligt. pappa flyttade i alla fall tillbaka och det som hände då är inget man märkt av nu i efterhand. jag är 16 år nu.

igår låg pappas mobil lite inbjudande på köksbordet, jag hade tråkigt och kände på något sätt på mig att jag borde kolla hans sms. (jag vet att jag är ett dumt och olydligt snokande barn) där hittade jag flirtiga sms från ett osparat nummer. personen visste att min mamma var bortrest och pappa var ensam ikväll, skrev att hon skulle ringa när barnen somnat osv. jag blev helt iskall, men kollade upp numret. det visade sig vara någon kärring på hans jobb, som också hon är gift.

jag vet inte alls vad jag ska göra. jag är så arg, ledsen, besviken, förbannad, förvånad. nu vet jag ju inte till vilken grad av otrohet detta har gått, men det sker ju i alla fall, oavsett i vilken utsträckning.

som sagt så är min mamma inte hemma, och jag vet inte om jag ska berätta för henne när hon kommer hem. jag vill inte gå igenom helvetet med "skilsmässa" igen, jag vill inte riva upp familjen; jag har två syskon också. jag vill inte konfrontera pappa. jag vill inte förstöra den närmsta framtiden med att ta upp det här, men det är så jävla orättvist mot mamma att fortsätta ljuga liksom. hon förtjänar att få veta, men ingen förtjänar att leva i sånt jävelskap som det skulle bli om jag tog upp det här.

jag vet inte alls vad jag ska göra. snälla hjälp mig.


   
Citera

du ska tänka på hur bra det hade känts att ha skitit i att snoka i hans sketna privatliv


   
SvaraCitera

herewego:

ag vill inte

herewego:

jag vill inte

herewego:

ag vill inte

herewego:

jag vill inte

gört inte då


   
SvaraCitera

Nice, var med om nästan samma sak. Tror det skulle tära på ditt samvete om din mamma aldrig fick veta faktiskt.


   
SvaraCitera

herewego:

jag vill inte gå igenom helvetet med "skilsmässa" igen, jag vill inte riva upp familjen; jag har två syskon också.

Blir väl bättre med en skilsmässa istället för otrohet.


   
SvaraCitera

fyyyyyfaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

lååååååååååååååååååååååttt var och en person ha sitt privatliv, det är därför det kallas för privatliv, tycker synd om pojken som blir tsm med dig i framtiden ifall du inte skärper dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

om min flickvän skulle kollat på min mobil skulle jag sagt heeeeeeeejjjjjjjjj dååååååååååååå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sexmeister:

lååååååååååååååååååååååttt var och en person ha sitt privatliv

Ja, det var fel av henne att snoka i sin pappas mobil, men det var väl bra att hon gjorde det!? Hennes mamma förtjänar verkligen att få veta hur det ligger till, tycker du inte?
En relation ska bygga på tillit, punkt slut.

herewego:

hon förtjänar att få veta, men ingen förtjänar att leva i sånt jävelskap som det skulle bli om jag tog upp det här.

Tro mig, det är bättre med en skilsmässa än att din pappa fortsätter vara otrogen, om han nu är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sexmeister:

fyyyyyfaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

jovisst. jag har redan erkänt att det var dumt gjort, jag brukar inte göra så. vi kanske ska se den positiva utgången av det; jag fick fram det här? sanningen?

om ens privatliv innebär otrohet så tycker jag nog faktiskt att man kan få bli berövad sitt privatliv ett tag.

hur som helst, jag ser det faktiskt som rätt bra att det kom fram ändå. att det var tur att jag inte "lät honom ha privatliv".

fyyyyyyyyyfaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnn


   
SvaraCitera

sexmeister:

om min flickvän skulle kollat på min mobil skulle jag sagt heeeeeeeejjjjjjjjj dååååååååååååå!

tycker det är rätt stor skillnad om man kollar sin pappas telefon eller om man kollar sin partners

inte för att jag gjort något av det men iaf


   
SvaraCitera

Prata med din pappa.


   
SvaraCitera

Tror faktiskt jag håller med isola här. Prata med din pappa först och främst. Det är hans privatliv du inkräktat på, och du borde således ta upp allt som rör hans privatliv med honom först om det är något du vill påpeka.

Om du säger till din moder först blir det en ännu jobbigare situation, eftersom du då måste gå bakom ryggen på din pappa. Lite samma grej som att springa till rektorn och anklaga en lärare för att han är dum, och sedan tvingas stå bredvid när rektorn tar en diskussion med läraren som är helt ovetande om det agg du hyser mot denne. Rätt pinsamt och tryckt stämning, med andra ord.

Och för guds skull, försök att inte hetsa upp dig när du väl pratar med fadern din. Lägg fram vad du har för problem med hans beteende och låt honom förstå att du är arg och besviken genom att ni pratar, inte skriker/gråter.


   
SvaraCitera

OF 5:

du ska tänka på hur bra det hade känts att ha skitit i att snoka i hans sketna privatliv


   
SvaraCitera

gör ont att läsa, speciellt eftersom han gjort det en gång förut och din mamma tagit tillbaka honom.

ohwell jag vet inte.. vad vill du ha ut utav det, själva vetskapen? vill du att din pappa ska dra åt pipsvängen, även om du har yngre syskon? kan du prata med din pappa? haru lyssnat på deras samtal (eftersom hon skulle ringa)? gå ner till köket när hon ringt o ba vem äre? typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

magkliarn:

Om du säger till din moder först blir det en ännu jobbigare situation, eftersom du då måste gå bakom ryggen på din pappa.

Han går ju bakom ryggen på hennes mamma?


   
SvaraCitera