Aviseringar
Rensa alla

Otrohet.


isola:
Om man har killkompisar, nä.
Om man sexar/gör/skriver sexuella grejer med dem, ja antagligen.

^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

😀 


   
SvaraCitera

Yaren: Jag är iförsig skittrött men jag började asflabba där

:DD


   
SvaraCitera

Zymba:
Det är väl sådant man bestämmer tillsammans, men jag brukar ha som generell regel att "otrohet är de saker jag inte skulle göra framför min partner" - t ex skulle du kunna berätta för honom om det här, eller känner du att du måste smyga med det? 

Trams 


   
SvaraCitera

Jag finns nog inte:

Trams 

Okej, du får gärna förklara på vilket sätt det är trams. För mig är det rimligt att jag inte är trogen mot min partner om jag måste smyga med någonting i rädsla för att hen ska känna sig sviken.


   
SvaraCitera

Zymba:

Okej, du får gärna förklara på vilket sätt det är trams. För mig är det rimligt att jag inte är trogen mot min partner om jag måste smyga med någonting i rädsla för att hen ska känna sig sviken.

Jo för mig är det galenskap att ha den måttstocken för otrohet...


   
SvaraCitera

Jag finns nog inte:

Jo för mig är det galenskap att ha den måttstocken för otrohet...

Okej, men jag väntar fortfarande på att du ska förklara varför det är så galet.


   
SvaraCitera

Zymba:

Okej, men jag väntar fortfarande på att du ska förklara varför det är så galet.

Varför är galenskapen rimlig är min fråga snarare??? Det är du som kommer med denna nya måttstock inte jag


   
SvaraCitera

Jag finns nog inte:

Varför är galenskapen rimlig är min fråga snarare??? Det är du som kommer med denna nya måttstock inte jag

Jag förklarade det för dig tidigare. Det är rimligt eftersom jag inte skulle känna att jag var trogen till min partner om jag behövde smyga omkring med saker i rädsla för att hen skulle känna sig sviken.


   
SvaraCitera

Zymba:

Jag förklarade det för dig tidigare. Det är rimligt eftersom jag inte skulle känna att jag var trogen till min partner om jag behövde smyga omkring med saker i rädsla för att hen skulle känna sig sviken.

Att någon känner sig sviken gör det knappast till otrohet 


   
SvaraCitera

Jag finns nog inte:

Att någon känner sig sviken gör det knappast till otrohet 

Det har jag inte sagt heller. Att jag måste smyga med någonting för att jag är rädd för utkomsten av att det kommer fram för att jag är rädd för att min partner kommer att se mig som illojal och därmed känna sig sviken - det ger mig en signal om att jag inte är helt trogen mot min partner.


   
SvaraCitera

Zymba:

Det har jag inte sagt heller. Att jag måste smyga med någonting för att jag är rädd för utkomsten av att det kommer fram för att jag är rädd för att min partner kommer att se mig som illojal och därmed känna sig sviken - det ger mig en signal om att jag inte är helt trogen mot min partner.

Resonemanget är trams. Är det inte uppenbart?


   
SvaraCitera

Jag finns nog inte:

Resonemanget är trams. Är det inte uppenbart?

Det som är uppenbart är att du aktivt undviker att förklara varför det är tramsigt, vilket snarare ger intrycket av att du inte vet varför du tycker som du gör. Jag skulle önska att du kunde föra en konstruktiv diskussion där vi faktiskt kan komma någonstans istället för att enbart säga "det är tramsigt". Du hade likväl kunnat säga "Ankunge", och resultatet hade blivit detsamma.


   
SvaraCitera

Zymba:

Det som är uppenbart är att du aktivt undviker att förklara varför det är tramsigt, vilket snarare ger intrycket av att du inte vet varför du tycker som du gör. Jag skulle önska att du kunde föra en konstruktiv diskussion där vi faktiskt kan komma någonstans istället för att enbart säga "det är tramsigt". Du hade likväl kunnat säga "Ankunge", och resultatet hade blivit detsamma.

Jo det är sant. Fast det gör inte min position mindre riktig. När du säger att du inte sagt så, så menar jag att det är precis det du uttrycker precis efter.


   
SvaraCitera

Jag finns nog inte:

Jo det är sant. Fast det gör inte min position mindre riktig. När du säger att du inte sagt så, så menar jag att det är precis det du uttrycker precis efter.

Va? Jag måste tyvärr säga att jag inte förstår hur du resonerar. Om du var ihop med en person, och denne gjorde någonting i smyg (i stil med att chatta flirtigt med någon annan, eller umgås intensivt med en annan person som skulle kunna utvecklas till mer än vänskap) för att hen vet att det skulle såra dig om det kom fram - skulle du säga att din partner var lojal, dvs. trogen mot dig? Om min partner går emot det vi har kommit överens om i vår relation, dessutom i smyg, så skulle jag kalla det otrohet. Håller du inte med så får det stå för dig, men ska du kritisera någonting får du faktiskt komma med något annat än att enbart påstå att det är "trams", för det - om något - är tramsigt.


   
SvaraCitera