Aviseringar
Rensa alla

Otrohet, vem är det som felar?


Ämnesstartare

För mig är det en självklarhet att det är personen som är otrogen som gör fel. Är det någon som har en annan åsikt?
En del människor (speciellt killar) menar att det är tjejens fel eftersom hon inte tillfredsställer killens/mannens behov. Det är rena skitsnacket om ni frågar mig.
Visst förstår jag att alla (nåja, de flesta) har vissa behov av närhet och beröring (jag menar sex) men att vara otrogen för att man inte får det med den man är ihop med? Nej tack. Jag tycker inte att man ska acceptera det. Jag tycker att man är en idiot om man står ut med en sådan avskyvärd behandling. Jag personligen vet att jag förtjänar mycket bättre än att bli bedragen. Särskilt av någon som jag håller kär.

En till sak som jag inte förstår är varför många blir arga och börjar skälla på älskaren/älskarinnan!? Ens partner då? Det är ju han/hon som har varit otrogen mot dig? Det gör mig frustrerad att det är så många som säger "hon stal min kille". Men HALLÅ?[confused] ALLA har en egen vilja. Man ska inte skylla ifrån sig när det gäller otrohet. Jag köper det inte.
Jag kan ha en smula medlidande för de som är otrogna och sedan ångrar sig. Men det beror förstås på VARFÖR de var otrogna. Det går inte att bara säga "jag tröttnade" eller liknande. Återigen skitsnack. Det kan väl hända att man tröttnade, men då gör man slut! Man springer inte runt och ligger med andra. Det är det som gör mig mest förbannad. Killar/män som är otrogna gång på gång, och de verkar inte ens bry sig om hur det påverkar den de älskar.
Vafan, vill man ha frihet att kunna ha sex med vem man vill, och när man vill, då får man väl se till så att man blir singel. Man kan inte bara ha kakan och äta upp den på samma gång. Eller kan kan man väl, men varför orsaka lidande alldeles i onödan?

Patetiska jävla svin alltså. Och att gå tillbaka till någon som har betett sig då?? Det är för mig alldeles obegripligt. Jag fattar det inte. Hur kan man vara så respektlös mot sig själv?

Vad tycker ni om otrohet? Är det okej, alltid? Är det okej ibland? Varför i så fall? Och vems är felet? Är det tjejen som beter sig "fel" eller killen? Kan det också vara älskaren/älskarinnans fel, alltså om han/hon vet att den de har sex medan redan är i ett förhållande?

Otorhet äcklar mig något så fruktansvärt[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

den som gör det gör fel


   
SvaraCitera

Ja det är ett fruktansvärt svek att vara otrogen och det ligger enbart i den otrognes ansvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är man i en fungerande relation så känner igen part behovet av att vara ett svin. så bådas typ. eller ja man kan ju vara störd också.

eller jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Både och. Hon, för att hon är en lögnaktig slampa.
Och man själv för man inte har satt upp gränser, och att man valde just henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Både och. Hon, för att hon är en lögnaktig slampa.
Och man själv för man inte har satt upp gränser, och att man valde just henne.

Jag förstår inte ditt resonemang. Utveckla?

OF 5:

är man i en fungerande relation så känner igen part behovet av att vara ett svin. så bådas typ. eller ja man kan ju vara störd också.

eller jag vet inte.

Är man i en relation som inte fungerar ska man göra slut, inte vara otrogen. Håller du med?

FreeWay89:

Ja det är ett fruktansvärt svek att vara otrogen och det ligger enbart i den otrognes ansvar.

Absolut.

enhimmelskdrog:

den som gör det gör fel

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

livsuppgift:

Är man i en relation som inte fungerar ska man göra slut, inte vara otrogen. Håller du med?

precis så jag tänker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Otrohet är alltid fel, oavsett orsak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exkrement:

Otrohet är alltid fel, oavsett orsak.

Det tycker jag också.


   
SvaraCitera

livsuppgift:

Killar/män

Hejåhåja feminist. Tjejer är lika jävla dåliga de med! Nu ska vi inte sitta och könsdiskriminera!

livsuppgift:

Man kan inte bara ha kakan och äta upp den på samma gång.

Håller med dig till 100%, om man inte är nöjd med sitt förhållande gör man slut. Otrohet är inget alternativ.

Folk som dessutom skyller på fylla är bara ännu mer korkade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

Tjejer är lika jävla dåliga de med!

Det vet jag inget om, men kanske är så. Jag utgick från mig själv och jag är heterosexuell. Jag har fått uppfattningen att killar är mer otrogna, och att de tycker att det är mer okej,

fraulinefrontline:

om man inte är nöjd med sitt förhållande gör man slut. Otrohet är inget alternativ.

exakt

fraulinefrontline:

Folk som dessutom skyller på fylla är bara ännu mer korkade.

Dom är patetiska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget är fel här i världen[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

inget är fel här i världen

[rolleyes]


   
SvaraCitera

livsuppgift:

men att vara otrogen för att man inte får det med den man är ihop med?

otrohet sårar nåt fruktansvärt, men om den ena är helt omöjlig med närhet en lång tid gårdet att förstå att det händer ibland. tror det finns många som skriver som du, o sen händer detdem själva oxå (att de är otrogna nån gång i livet)


   
SvaraCitera

livsuppgift:

En till sak som jag inte förstår är varför många blir arga och börjar skälla på älskaren/älskarinnan!?

därför att det är lättare att intala sig själv att det är den personen som är skyldig. jag antar att man ofta varken kan eller vill tro att en person man älskar kan göra något sådant mot en.


   
SvaraCitera