Aviseringar
Rensa alla

Otrohet vid dessa tillfällen?


Ämnesstartare

Läste precis en tråd där personen frågade om en tjej var otrogen vid ett specifikt tillfälle. Jag tänkte ställa en liknande fråga. 

1. Anser ni att det är otrohet om man dansat närgånget med en person på en klubb och hållit hand? 
2. Om man varit med i en dejtingsajt och skrivit med folk, men dock sagt att man är i ett förhållande och därför inte är intresserad på det sättet?


   
Citera

Det beror på intentionen i människan 


   
SvaraCitera

candycrush: Nej, inget av tillfällena.

Jag är emot monogami som sådant och följaktligen tycker jag konceptet otrohet är löjligt, men detta är ju löjligt med extra löjl on top.


   
SvaraCitera
time
 time

candycrush: Nej, inget av tillfällena

Svårt att svara på frågan om vi inte vet hur deras förhållande ser ut, vad de kommit överens om att är okej, men nej inte skulle jag anse att min pojkvän var otrogen om han höll någon annan tjejs hand, jag håller jämt mina vänner i handen.


   
SvaraCitera

candycrush: Nej, inget av tillfällena.

Som de andra har poängterat vet vi inte hur deras förhållande ser ut. Beror helt på individen. Dock tkr jag inte att dansa "närgånget" låter sådär jätte bra givet att de inte har ett öppet förhållande, men det är bara jag som tycker så, andra ksk tkr det är helt ok och jag dömmer inte utifrån det 🙂


   
SvaraCitera
reben

vfr e man med på dejting sida om man nt vill dejta mkt konstigt hade sett båda som otrohet =)


   
SvaraCitera

Alltså om man är på en dejtingsajt endast för att skaffa vänner och inget annat, är tydlig med det och ignorerar alla inviter till sex/dyl så är det ju inte otrohet tänker jag. Dock lite konstigt kanske då alla andra ju är där för att få ragg.

Det första alternativet behöver ej heller vara otrohet tycker jag, kanske lite på gränsen.. men allt man känner att man måste dölja är väl otrohet kanske.


   
SvaraCitera

candycrush: Nej, inget av tillfällena.


   
SvaraCitera

candycrush: Nej, inget av tillfällena.

Känns inte som att man har något jätteförtroende för varandra om man blir orolig över handhållning. 


   
SvaraCitera
Draug

candycrush: Nej, inget av tillfällena


   
SvaraCitera
mynona

Frågan innebär väl ändå att man ska se det ur monogamt perspektiv, så: 

candycrush: Nej, inget av tillfällena.

motivering:

candycrush: 1. Anser ni att det är otrohet om man dansat närgånget med en person på en klubb och hållit hand?

Nej, man ska väl inte behöva bära burka för att man är i en monogam relation, man måste få röra vid andra snälla nån

candycrush: 2. Om man varit med i en dejtingsajt och skrivit med folk, men dock sagt att man är i ett förhållande och därför inte är intresserad på det sättet?

Nej, bara konstigt


   
SvaraCitera

candycrush: Nej, inget av tillfällena.

lol 


   
SvaraCitera

är man otrogen om man hälsar på grannen också elr? ?? 


   
SvaraCitera

ja på nr 1 

ja på nr 2 om man inte använt mkt coola ord o skrivit nåt häftigt, då är det nej där


   
SvaraCitera

candycrush: Anser ni att det är otrohet om man dansat närgånget med en person på en klubb och hållit hand?

Om man känner att man inte kan/vill berätta det för sin partner, främst pga sina egna känslor och tankar kring det. Annars kan det nog inte räknas som otrohet nej.

candycrush: Om man varit med i en dejtingsajt och skrivit med folk, men dock sagt att man är i ett förhållande och därför inte är intresserad på det sättet?

Det finns ju dejtingsajter där man kan välja både "kort romans" och "vänskap" som alternativ på vad man söker. Har själv varit medlem på sådana sidor (dock endast när jag varit singel). Det är inte otrohet.


   
SvaraCitera