Aviseringar
Rensa alla

Our Climate is not Your Business! 23-26 maj!


Ämnesstartare

"Våran framtid står på spel. Klimatförändringarna sker ohejdat och tiden att agera mot krafterna som driver på den är NU!

Medan hela världen mobiliserar och förbereder sig inför COP15 planeras ett olycksbådande möte. Den 24 - 26 maj 2009 kommer storföretag, klimatbrottslingar, kapitalister och deras allierade att samlas för World Business Summit on Climate Change (WBSCC) i Köpenhamn

Representanter för samma ekonomiska elit och multinationella företag som skapat de kriser som nu drabbar oss ska träffas, under täckmanteln av social- och ekologisk medvetenhet, för att utarbeta strategier som ska leda till mer företagsvänliga och marknadsbaserade "lösningar" på klimatkrisen. Den danska regeringen har redan uttalat att WBSCC kommer att ha en framträdande roll i COP15-förhandlingarna. Alltså är situationen den att samma ekonomiska elit som skapade klimatkrisen nu ombeds att lösa den genom samma gamla falska marknadslösningar som vi sett leda till Kyotoprotokollets misslyckande, och som kommersialiserar vår allmänna egendom, atmosfären, i profitsyfte!

Med några av världens smutsigaste industrier (kolindustrin, flygindustrin, osv) som deltagare och sponsorer av WBSCC , är det svårt att föreställa sig att det är planetens överlevnad de har i åtanke.

Men vi tänker inte låta dem arbeta ostört! Så i tre dagar, medan företagseliten ska diskutera hur de ska tjäna mer pengar på klimatkrisen och hur de ska sätta press på regeringar, utveckla och genomföra fler falska och marknadsbaserade lösningar, kommer vi att vara i Köpenhamn: Med start den 24:e med en massiv demonstration som kommer att vara riktat direkt mot konferensen för att visa vårt motstånd mot deras världsordning och för att rasera deras förhoppningar om att få jobba ifred.

Vi bjuder in alla till demonstrationen den 24 maj och uppmanar till autonoma aktioner den 24:e och följande dagar riktade mot konferensen eller de företagsskurkar som är involverade i det, vart de än kan gömma sig!

Vi kommer att omringa dem och störa dem så mycket som möjligt, för att en gång för alla låta dem veta att OUR CLIMATE IS NOT YOUR BUSINESS!

Demo Aktion, 24e Maj 14.00 Christianshavn Torv Köpenhamn, Danmark

Sovplatser, mötesplatser och annat praktiskt kommer att arrangeras. För mer information skriv till notyourbusiness.cph@gmail.com eller kolla in http://www.climateaction09.org

Vi ses i Köpenhamn!

/ Climate Action 2009"

http://www.motkraft.net/nyheter/3509

Ses vi där? [wink]


   
Citera

Klimatförändringar har skett hela tiden sen jordens begynnelse.

Ingenting kommer att ändras.

The Earth will shake us off like a bad case of fleas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Weekend 23rd-24th May: Countersummit takes place. Actions, meetings, workshops and tranings. Accomodation @ Produktionsskolen AFUK Kigkurren 1-3 - 23000 Kbh.S; Infopoint @ Café Under Konstruktion - Stengade 50, 2200 Norrebro, Copenhagen

Sunday, 24th May: Demo and mass action. Our Climate is not Your Business! Christianshavns Torv. h. 14:00
Monday and Tuesday, 25th-26th May: Decentralized action days. More infos will follow.

Spread the word, come and join us! Register for accommodation or ask more at: NotYourBusiness.cph@gmail.com"

- Från häftet Action Days in Copenhagen 23rd-26th of May


   
SvaraCitera

Alldeles för dyrt att resa till köpenhamn för att jag ska kunna delta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Alldeles för dyrt att resa till köpenhamn för att jag ska kunna delta

Planka! [party] Vilken stad bor du i? Lär finnas massåkningar ifall du tar kontakt med någon aktivistgrupp. 🙂


   
SvaraCitera

God Konsument:

Planka!

Har blivit svårare att göra det enligt min erfarenhet [sad], och är ändå alldeles för långt

God Konsument:

Vilken stad bor du i?

Jag bor i skogen, inte någon stad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Har blivit svårare att göra det enligt min erfarenhet [sad], och är ändå alldeles för långt

Sant. Är sjukt mycket svårare att planka nuförtiden, särskilt längre sträckor. 🙁

Ad_Hoc:

Jag bor i skogen, inte någon stad

Lär väl finnas några primitivister du kan jogga ner med eller något. [wink]


   
SvaraCitera

Nej, jag skulle föredra att göra något konstruktivt, istället för att som mål att förlöjliga min egen sak och förstöra.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Ses vi där? [wink]

Nej [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Nej, jag föredrar att göra något konstruktivt, istället för att som mål att förlöjliga min egen sak och förstöra.

Vad gör du som är så konstruktivt? Sitter hemma framför datorn och klagar på folk som faktiskt aktivt engagerar sig och protesterar? 🙂

YÄÄÄÄY, DATORHJÄLTEN!!!

massgrav:

Nej [sad]

Synd. Det kommer hända en massa skoj. 🙁


   
SvaraCitera

God Konsument:

Det kommer hända en massa skoj. 🙁

Säkerligen, men känns som att jag har tappat gnistan. Är inte längre intresserad utav att resa land och rike för att demonstrera


   
SvaraCitera

God Konsument:

Vad gör du som är så konstruktivt? Sitter hemma framför datorn och klagar på folk som faktiskt aktivt engagerar sig och protesterar? 🙂
YÄÄÄÄY, DATORHJÄLTEN!!!

Sant, fixade till inlägget så att det står "jag skulle föredra", istället för att antyda att jag faktiskt gör nånting.
Dessutom klagar jag inte på folk som protesterar, bara på folk som gör sådana här protester. [no-no]


   
SvaraCitera

har 2kr att leva på fram till den 26 så tror inte't.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Säkerligen, men känns som att jag har tappat gnistan. Är inte längre intresserad utav att resa land och rike för att demonstrera

KLASSFÖRRÄDERI! BORGARSVIN! SMYGFASCIST! [mad][mad][mad]

Homunculi:

Sant, fixade till inlägget så att det står "jag skulle föredra", istället för att antyda att jag faktiskt gör nånting.

[smile]

Homunculi:

Dessutom klagar jag inte på folk som protesterar, bara på folk som gör sådana här protester. [no-no]

Alla de där elaka rödingarna som faktiskt gör något aktivt istället för att bara stå bredvid och se sura ut, bohoo. :'(:'(:'(


   
SvaraCitera

God Konsument:

KLASSFÖRRÄDERI! BORGARSVIN! SMYGFASCIST! [mad][mad][mad]

[party]


   
SvaraCitera