Aviseringar
Rensa alla

Ovanlig sjukdom (?)


Ämnesstartare

Jag har de senaste två åren varit väldigt känslig för kyla, är sällan jag känner mig riktigt varm och fryser i princip hela tiden. Dessutom har min aptit minskat och så lider jag ibland av enorm huvudvärk som inte går att lindra med hjälp av vanliga värktabletter. Svimmar mer och mer den senaste tiden och det kan bli problematiskt då jag alltid är ute (jobbar, högskola eller andra aktiviteter). Hänt att jag svimmar när jag är själv utomhos mitt i natten påväg hem, det är minst sagt farligt och obehagligt att vakna upp på marken och inte veta vad som hänt.

Har varit hos läkaren och gett blodprov men de har inte fått fram något resultat. De ska fortsätta undersöka saken men gått två månader nu och jag börjar bli lite orolig.

Vet någon vad det kan vara, eller har ni några råd?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Åh läskigt. [sad]
Fortsätt med att gå till läkare tills du fått hjälp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underfunktion i köldkörteln ger frusenhet, aptitlöshet, huvudvärk. Men, det kan ju bero på massa saker!

Svimning, du har inte lågt blodtryck då?


   
SvaraCitera

Du kanske äter dåligt.


   
SvaraCitera
KoerV

Zymbaline:

huvudvärk som inte går att lindra med hjälp av vanliga värktabletter.

När hjälper dem ens? ...


   
SvaraCitera

Är mer nyttigare 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stå på dig hos läkaren. det är ju knappast bra att hålla på och svimma sådär lite var som helst. Har du fått remiss någonstans eller är du på vårdcentralen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SwedenLand:

Är mer nyttigare

alltså va
mvh språkpolizei


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

alltså va
mvh språkpolizei

"ät" antagligen. men hon har ju ingen aptit och det går ju ej att tvinga i sig mat pga då spyr man väl


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

"ät" antagligen

men alla ord var ju fel
man kan väl inte säga mer nyttigare
antingen "ät mer nyttigt" eller "ät nyttigare"
har ej ätit frukost än, skyller min arghet på det.
[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

har ej ätit frukost än, skyller min arghet på det.
[mad]

Det är ok. Blir också irriterad på språkfel. Typ folk som inte kan skilja på de och dem etc [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

stå på dig hos läkaren. det är ju knappast bra att hålla på och svimma sådär lite var som helst. Har du fått remiss någonstans eller är du på vårdcentralen?

Ja, jag fick en remiss. Det med sköldkörteln har de kollat upp och jag fick ta hormoner för att se om det hjälpte, men det gjorde det inte.

Läskigt. 🙁


   
SvaraCitera
time
 time

Zymbaline:

Läskigt. 🙁

För en daglig dagbok över hur du mår och hur kroppen känns. Dels kan du visa ett utdrag för en läkare, dels ser du om det finns några mönster.

Det där med kyla och aptit är ju lite av en ond cirkel, för ju mindre du äter, desto kallare får du, i princip.


   
SvaraCitera